Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Μελέτη προβλέπει τεράστιες απώλειες θέσεων εργασίας στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία την ώρα που η VW απαιτεί από τους εργαζόμενους να κάνουν μείωση μισθών κατά 10% για να σώσουν τις θέσεις τους 

Την ίδια εβδομάδα που η VW ζήτησε από τους εργαζόμενους να δεχτούν περικοπή μισθού κατά 10% για να σώσουν τις θέσεις εργασίας τους, μια έρευνα της Prognos δείχνει ότι μπορεί απλώς να καθυστερεί το αναπόφευκτο. Η έκθεση προβλέπει ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα μειώσει τον αριθμό των εργαζομένων στον γερμανικό τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας κατά 186.000 έως το 2035 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019.

Η μείωση του αριθμού των εργαζομένων είναι κυρίως, λόγω του ότι τα συστήματα κίνησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων απαιτούν λιγότερα εξαρτήματα από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, πράγμα που σημαίνει ότι τόσο οι εργαζόμενοι στην αυτοκινητοβιομηχανία όσο και όσοι εργάζονται στον κλάδο των προμηθευτών κινδυνεύουν να χάσουν τις θέσεις τους.

Οι θέσεις εργασίας που σχετίζονται με τη συγκόλληση και την επεξεργασία μετάλλων, καθώς και με τη διοίκηση και διαχείριση επιχειρήσεων, θα γίνουν πιο σπάνιες, υποστηρίζει η έκθεση, αλλά οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να προσλάβουν περισσότερα άτομα που εργάζονται στην πληροφορική.

Συνολικά, όμως, θα χαθούν περισσότερες θέσεις εργασίας από όσες θα δημιουργηθούν, οπότε, ενώ οι εργαζόμενοι που κινδυνεύουν θα ήταν συνετό να επανεκπαιδευτούν, δεν θα υπάρχουν ακόμα αρκετές θέσεις εργασίας το 2035 για όλους όσοι απασχολούνται σήμερα στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Τα έλεγε ο Toyoda 

Ο πρόεδρος της Toyota προέβλεψε ότι αν ένα μέλλον μόνο με ηλεκτροκίνητα οχήματα είναι στον ορίζοντα, θα χαθούν εκατομμύρια θέσεις εργασίας.

«Υπάρχουν 5,5 εκατομμύρια άνθρωποι που ασχολούνται με την αυτοκινητοβιομηχανία στην Ιαπωνία. Ανάμεσά τους είναι και εκείνοι που ασχολούνται με εργασίες που σχετίζονται με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης αλλά και προμηθευτές», δήλωσε ο Toyoda. «Αν τα ηλεκτρικά οχήματα γίνουν η μόνη επιλογή, οι θέσεις εργασίας αυτών των ανθρώπων θα χαθούν».