Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η BMW είχε ξεκινήσει την ανάπτυξη ενός υδρογονοκίνητου SUV πριν από τέσσερα χρόνια και όλα δείχνουν πως η εταιρία είναι έτοιμη για τα πρώτα, πιλοτικά οχήματα παραγωγής. Πιο συγκεκριμένα το μοντέλο iX5 Hydrogen θα περάσει τη γραμμή παραγωγής 100 φορές, και θα δοκιμαστεί σε όλες τις συνθήκες και όλα τα περιβάλλοντα.
Το BMW Group προμηθεύεται τις μεμονωμένες κυψέλες καυσίμου από την Toyota με την οποία συνεργάζεται από το 2013 γύρω από την τεχνολογία του υδρογόνου, και μετά στο δικό της εργοστάσιο στο Μόναχο, ολοκληρώνει την κατασκευή. Η αυτοκινητοβιομηχανία ενσωματώνει το σύστημα κυψελών καυσίμου με την τεχνολογία eDrive πέμπτης γενιάς, η οποία περιλαμβάνει τον ηλεκτροκινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων και την ειδικά αναπτυγμένη μπαταρία ιόντων λιθίου.
Το σύστημα μετάδοσης κίνησης παράγει συνδυαστικά 401 ίππους. Σύμφωνα με την εταιρεία, το iX5 μπορεί να ταξιδέψει έως και 504 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP και να ανεφοδιαστεί με καύσιμα σε περίπου τρία έως τέσσερα λεπτά. Το όχημα διαθέτει δύο πλαστικές δεξαμενές ενισχυμένες με ανθρακονήματα που μπορούν να αποθηκεύσουν σχεδόν 6 κιλά υδρογόνου. Το iX5 επιταχύνει στα 100 χιλιόμετρα την ώρα σε λιγότερο από 6 δευτερόλεπτα, φτάνοντας σε τελική ταχύτητα πάνω από 180 km/h.
Η BMW θα κατασκευάσει το iX5 Hydrogen στο Κέντρο Έρευνας Καινοτομίας, όπου περίπου 900 άτομα εργάζονται για να εξασφαλίσουν ότι το προϊόν και η διαδικασία κατασκευής είναι έτοιμα για παραγωγή. Τον περασμένο Αύγουστο, η BMW αποκάλυψε ότι θα ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή οχημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου που αναπτύχθηκαν από κοινού με την Toyota το 2025.
Όπως φαίνεται, αρκετοί συνεχίζουν να διερευνούν τις εναλλακτικές λύσεις αντί των ορυκτών καυσίμων. Η Porsche παράγει ήδη συνθετική βενζίνη, ενώ η BMW, η Toyota και άλλοι, δεν έχουν εγκαταλείψει την ελπίδα να κάνουν το υδρογόνο μία μόνιμη επιλογή. «Το υδρογόνο είναι μια ευέλικτη πηγή ενέργειας που διαδραματίζει βασικό ρόλο στη διαδικασία ενεργειακής μετάβασης και, ως εκ τούτου, στην προστασία του κλίματος», δήλωσε ο Oliver Zipse, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG.