Του Λουκά Παπαλάμπρου
Στην άκρως αναπτυσσόμενη κατηγορία των compact crossover εισέρχεται η γερμανική μάρκα, με ένα μοντέλο που διακρίνεται για τη μοντέρνα εμφάνιση, την πληθώρα τεχνολογιών και τους αποδοτικούς κινητήρες.
Το T-Roc είναι, ίσως, το πιο σύγχρονο αυτοκίνητο της VW από πλευράς σχεδίασης. Το αμάξωμα είναι βαμμένο σε έντονους χρωματισμούς με διχρωμία, με τις καμπύλες γραμμές, τα σπορ χαρακτηριστικά, τις τονισμένες επιφάνειες και τις λεπτομέρειες χρωμίου, να αναδεικνύουν το νεανικό προφίλ του.
Βασίζεται στην πλατφόρμα MQB και τοποθετείται κάτω από το Tiguan. Το μήκος του αυτοκινήτου είναι στα 4.234 χλστ., το πλάτος 1.819 χλστ. και το ύψος 1.573 χλστ., με το μεταξόνιο να φθάνει τα 2.603 χλστ. Διακρίνεται για την ευρυχωρία του εσωτερικού, φιλοξενώντας με άνεση τέσσερις ενήλικες επιβάτες. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 445 λίτρων, δηλαδή είναι μεγαλύτερο κατά 65 λίτρα σε σχέση με το Golf.
Ο διάκοσμος της καμπίνας ακολουθεί τη φιλοσοφία των υπολοίπων μοντέλων της γκάμας, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 11,3 ιντσών – βρίσκεται στα έξτρα – να κάνει τη διαφορά. Η έγχρωμη οθόνη αφής 6,5 ή 8 ιντσών στην κεντρική κονσόλα που ενσωματώνει το σύστημα πολυμέσων, είναι συμβατή με Android Auto, Apple CarPlay και MirrorLink, διαθέτοντας πλειάδα λειτουργιών.
Το πακέτο ασφαλείας είναι κορυφαίο για τα δεδομένα της κατηγορίας, περιλαμβάνοντας όλα τα συστήματα άνεσης, ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Το αυτόματο σύστημα φρεναρίσματος, διατήρησης λωρίδας και παρακολούθησης της κίνησης εμπρός, είναι στο βασικό εξοπλισμό. Αντίθετα, τα adaptive cruise control, Traffic Jam Assist, Emergency Assist, Rear Traffic Alert και Park Assist προσφέρονται προαιρετικά.
Στους κινητήρες συναντάμε τρία σύνολα βενζίνης και ισάριθμα diesel. Στη βάση είναι ο τρικύλινδρος 1.0 TSI απόδοσης 115 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και κίνηση στους εμπρός τροχούς. Ακολουθεί ο 1.5 TSI των 150 ίππων και στην κορυφή είναι ο 2.0 TSI με τους 190 ίππους. Στους diesel, υπάρχει ο 1.6 TDI των 115 ίππων και ο 2.0 TDI με τους 150 ή 190 ίππους.
Τα δίλιτρα μοτέρ συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο DSG7 και τετρακίνηση 4MOTION. Οι 1.5 TSI και 2.0 TDI 150hp φέρουν προαιρετικά το κιβώτιο DSG και το σύστημα τετρακίνησης. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του πέντε προγράμματα λειτουργίας (Comfort, Normal, Sport, Eco και Individual) όσον αφορά στις προσθιοκίνητες εκδόσεις και τέσσερα στις τετρακίνητες (Street, Snow, Off-road και Off-road individual).
Η εμπορική πορεία του νέου T-Roc αναμένεται να ξεκινήσει τον Νοέμβριο, με την τιμή εκκίνησης στη Γερμανία να ορίζεται στα 20.000 ευρώ.