Του Λουκά Παπαλάμπρου

Το απόλυτα επιτυχημένο SUV της βαυαρικής φίρμας, με περισσότερες από 1,5 εκατομμύριο πωλήσεις στην παγκόσμια αγορά, αναβαθμίστηκε ριζικά σε όλα τα επίπεδα και είναι έτοιμο να κάνει εκ νέου την εμφάνισή του στους δρόμους.

Η τρίτη γενιά της X3 έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις, έχοντας μήκος 4.708 χλστ., πλάτος 1.897 χλστ. και ύψος  1.676 χλστ., με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 2.864 χλστ. Η σχεδιαστική φιλοσοφία του μοντέλου παραμένει όμοια με του προκατόχου, ωστόσο διαθέτει πιο δυναμική και σπορτίφ εμφάνιση, με τα full LED φώτα, το τονισμένο καπό, τη μάσκα 3D και τις καμπύλες γραμμές να αναδεικνύουν την ξεχωριστή αισθητική του.

Το αυτοκίνητο πατά στην πλατφόρμα CLAR, με το βάρος παρά τις αυξημένες διαστάσεις να έχει μειωθεί κατά 55 κιλά και την κατανομή να είναι στο 50:50. Οι σχεδιαστές και μηχανικοί της BMW έδωσαν ιδιαίτερη σημασία στην αεροδυναμική και στο στήσιμο του οχήματος για κίνηση στην άσφαλτο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορεί να πατήσει σε επιφάνειες που καλύπτονται από χιόνι, λάσπη και χώμα.

Το μεγάλο μεταξόνιο ωφελεί σημαντικά τους χώρους στο εσωτερικό, με τη νέα Χ3 να φιλοξενεί με άνεση τρεις επιβάτες πίσω. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 550 έως 1.600 λίτρα, καλύπτοντας και με το παραπάνω τις απαιτήσεις μιας οικογένειας. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στις επιφάνειες της καμπίνας είναι ανώτερης ποιότητας, με την αισθητική να συνδυάζει την πολυτέλεια με την κομψότητα.

Οδηγός και συνεπιβάτες έχουν στη διάθεσή τους σύστημα κλιματισμού τριών ζωών, κλιματιζόμενα καθίσματα, πανοραμική γυάλινη οροφή και σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 10,2 ιντσών. Φυσικά, δεν λείπει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, το έγχρωμο head-up display, η ηλεκτρική πίσω πόρτα και ο κρυφός φωτισμός. Πλήρης είναι και ο εξοπλισμός ασφαλείας, περιλαμβάνοντας όλα τα συστήματα υποβοήθησης.

Η καινούργια BMW X3 θα λανσαριστεί στις αγορές της Ευρώπης τον Νοέμβριο. Αρχικά θα είναι διαθέσιμη με έναν κινητήρα βενζίνης και δύο diesel. Στη βάση είναι η έκδοση xDrive20d με τον δίλιτρο πετρελαίου των 190 ίππων και 400 Nm ροπής. Ακολουθεί η X3 xDrive30d με τον εξακύλινδρο 3.0 λίτρων και τους 265 ίππους και 620 Nm ροπής, ενώ στην κορυφή βρίσκεται η X3 M40i με τον 3.0 Twin Power Turbo βενζίνης των 360 ίππων και 500 Nm ροπής.

Λίγο αργότερα θα έρθει το δίλιτρο σύνολο βενζίνης με τους 184 ίππους της έκδοσης X3 xDrive20i, η ισχυρότερη εκδοχή με τους 250 ίππους (X3 xDrive30i), η πισωκίνητη X3 sDrive20i που λογικά θα είναι και η πιο φθηνή, όπως και η υβριδική e-Performance.