Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Τα ηλεκτρικά οχήματα είχαν την καλύτερη χρονιά τους το 2022, με πωλήσεις συνολικά 7,8 εκατομμυρίων μονάδων. Αυτό σημαίνει ότι τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα αποτελούσαν περίπου το 10 τοις εκατό του παγκόσμιου όγκου για το έτος, μια σημαντική πρωτιά στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η Wall Street Journal αναφέρει ότι οι πωλήσεις EV αυξήθηκαν κατά 68% παγκοσμίως το 2022 σε σύγκριση με το 2021. Η Κίνα, η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, ήταν επίσης η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, αντιπροσωπεύοντας περίπου τα δύο τρίτα των συνολικών πωλήσεων EV.
Αυτό σημαίνει ότι περίπου ένα στα πέντε αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην Κίνα πέρυσι ήταν πλήρως ηλεκτρικά.
Στην Ευρώπη, συγκριτικά, τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσώπευαν περίπου 1 στις 10 πωλήσεις νέων αυτοκινήτων. Αυτός ο αριθμός γίνεται 1 στα 5, αν στο σύνολο προστεθούν και τα plug-in υβρίδια.
Στη Γερμανία, τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούσαν το 25% της συνολικής παραγωγής νέων οχημάτων. Τον Δεκέμβριο, οι πελάτες της χώρας αγόρασαν περισσότερα EV από ό,τι οχήματα εσωτερικής καύσης, καθώς προσπάθησαν να εξαργυρώσουν τα κρατικά κίνητρα.
Ακόμη και στις ΗΠΑ, οι οποίες υστερούν σε σχέση με την Ευρώπη και την Κίνα όσον αφορά την αγορά EV, οι πωλήσεις αυξάνονται. Μόλις το 5,8 τοις εκατό όλων των οχημάτων που πωλούνται στη χώρα είναι ηλεκτρικά, αλλά αυτό είναι υψηλότερο από το 3,2 τοις εκατό του 2021.
Η Tesla, εν τω μεταξύ, διατήρησε τη θέση της ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής EV στη γη, με την κινεζική BYD και SAIC Motor Corp. να ακολουθούν.
Οι αναλυτές προειδοποιούν ότι η παγκόσμια δυναμική των αυξανόμενων πωλήσεων θα είναι δύσκολο να διατηρηθεί για την αγορά των EV. Καθώς η οικονομία εξασθενεί, οι αγοραστές θα είναι πιο απρόθυμοι να αγοράσουν νέα οχήματα και η ζήτηση θα αμβλύνεται. Σε συνδυασμό με την αύξηση των τιμών της ενέργειας στην Ευρώπη, το 2023 μπορεί να μην είναι τόσο θετικό έτος για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως το 2022.