Το σκάνδαλο dieselgate έχει επηρεάσει σημαντικά όχι μόνο τον όμιλο VW και τις θυγατρικές μάρκες, αλλά το σύνολο των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει βάλει στο στόχαστρο όλες τις εταιρείες και τους κινητήρες diesel που παράγουν, θέτοντας συνεχώς αυστηρότερα όρια όσον αφορά στους ρύπους, τον τρόπο μέτρησης της κατανάλωσης καυσίμου και τις εκπομπές μονοξειδίουτου αζώτου (NOx).
Το Seat Ateca είναι το πρώτο μοντέλο που ουσιαστικά «πληρώνει» τις παρανομίες του VW Group, καθώς όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας Frankfurter Allgemeine, ένας από τους κινητήρες του δεν καλύπτει τις προδιαγραφές και πρέπει να αποσυρθεί από την αγορά.
Πρόκειται για τον 2.0 TDI απόδοσης 150 ίππων της έκδοσης 4Χ2. Το μοτέρ δεν διαθέτει σύστημα ουρίας AdBlue, όποτε είναι πιο ρυπογόνο από τα υπόλοιπα και δεν συμμορφώνεται με τα πρότυπα Euro6. Αντίθετα, στους υπόλοιπους πετρελαιοκινητήρες του μοντέλου Ateca, το AdBleu περιλαμβάνεται κανονικά και έτσι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η παύση της διάθεσης της συγκεκριμένης έκδοσης ανάγκασε τη Seat να αλλάξει τις παραγγελίες, προσφέροντας στους πελάτες είτε την ισχυρότερη έκδοση με τους 190 ίππους με επιπλέον κόστος 3.000 ευρώ (έκπτωση δηλαδή 3.000€), είτε τη δυνατότητα leasing ενός άλλου αυτοκινήτου μέχρι να δοθεί μια λύση.
Αξίζει να σημειώσουμε πως, η Ευρωπαϊκή Ένωση θέλει να δώσει ένα τέλος στους κινητήρες diesel, ωθώντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες να τους αποσύρουν οριστικά την επόμενη πενταετία.