Του Λουκά Παπαλάμπρου

   


Είναι το πιο σημαντικό μοντέλο στη σύγχρονη ιστορία της εταιρείας. Αυτό για το οποίο επενδύθηκαν δις ευρώ, άλλαξε ολόκληρη η φιλοσοφία της Mercedes και αναπτύχθηκαν οι πιο πρωτοποριακές τεχνολογίες.

Αλλάζουν οι εποχές 

Η EQC αποτελεί και επίσημα γεγονός. Η Mercedes παρουσίασε με κάθε επισημότητα το πολυαναμενόμενο αυτοκίνητο σε ειδική εκδήλωση στη Στοκχόλμη, με το μεγάλο αφεντικό της Daimler, Dieter Zetsche, να κάνει τα αποκαλυπτήρια. Είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο, ένα SUV υψηλών προδιαγραφών, ένα τετράτροχο που αλλάζει ό,τι γνωρίζαμε έως τώρα.

Με αυτό το όχημα, το Audi E-Tron που θα δούμε τις επόμενες μέρες και το BMW iNext, η αυτοκίνηση περνά στη νέα εποχή.

Η ηλεκτροκίνηση αναλαμβάνει πρωταγωνιστικό ρόλο και πλέον το μόνο που απομένει είναι οι κατασκευαστές να βρουν τον τρόπο για να αυξήσουν την αυτονομία. Αν το επιτύχουν κι αυτό, τότε τα EV μοντέλα θα μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον τα επόμενα χρόνια.

Υψηλή νοημοσύνη

H EQC 400 4Matic, όπως είναι η πλήρη ονομασία, θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της μάρκας στη Βρέμη. Η εμπορική της πορεία θα ξεκινήσει μέσα στο 2019, με τους πελάτες να καταχωρούν ήδη τις παραγγελίες τους.

Tο πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Mercedes
Ανήκει στη σειρά μοντέλων EQ (Electric Intelligence – ηλεκτρική νοημοσύνη) και υιοθετεί τη φιλοσοφία «Progressive Luxury». Οι αρμονικές γραμμές, η φωτιζόμενη μάσκα, το τονισμένο πίσω τμήμα και η καλαισθησία συνθέτουν ένα ισορροπημένο σύνολο.

Οι Γερμανοί κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα εκπληκτικό οπτικά SUV, κρύβοντας επιμελώς τον όγκο του αμαξώματος και τα 4,8 μέτρα του μήκους. Για να ολοκληρώσουμε με τις διαστάσεις, το πλάτος είναι στα 1.884 χλστ., το ύψος στα 1.624 χλστ. και το μεταξόνιο αγγίζει τα 2,9 μέτρα. Όσο για το βάρος, φθάνει τα 2.425 κιλά χωρίς επιβάτες.

Κλασική Mercedes

Η καμπίνα δεν έχει αλλαγές σε σχέση με τα υπόλοιπα νέα μοντέλα της γκάμας. Οι οθόνες του συστήματος πολυμέσων «Mercedes-Benz User Experience» δεσπόζουν στο ταμπλό, προσφέροντας σε οδηγό και επιβάτες μία μοναδική εμπειρία συνδεσιμότητας, ήχου και αλληλεπίδρασης με το αυτοκίνητο.

Οι χώροι για τέσσερα άτομα είναι εξαιρετικοί, με τον όγκο του πορτμπαγκάζ να ξεκινά από τα 500 λίτρα με τα καθίσματα στις κανονικές τους θέσεις.

Φυσικά, οι μηχανικοί έχουν ενσωματώσει πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης και τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας. Πολλές από τις λειτουργίες ρυθμίζονται με φωνητικές εντολές και οι υπόλοιπες ηλεκτρικά.


Βάλ’ το στην πρίζα

Για την κίνηση της EQC 400 4Matic φροντίζουν δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας σε κάθε άξονα. Η συνολική απόδοση αγγίζει τους 408 ίππους και τα 765 Nm ροπής, με τα 0-100 να επιτυγχάνονται σε μόλις 5,1 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα.

Τα ηλεκτρικά μοτέρ λαμβάνουν ενέργεια από μία συστοιχία μπαταριών 80 kWh που βρίσκεται στο πάτωμα και έχει βάρος 650 κιλά. Η τάση είναι 350 V και η ένταση 218 Ah, εξασφαλίζοντας αυτονομία 400 χιλιομέτρων, σύμφωνα με το αυστηρότερο πρότυπο WLTP.

Όσον αφορά στον χρόνο φόρτισης σε wallbox και οικιακό δίκτυο, η Mercedes απέφυγε να δώσει απάντηση. Το μόνο που ανέφερε είναι πως με ταχυφορτιστή 110 kW οι μπαταρίες γεμίζουν σε ποσοστό 80% σε 40 λεπτά.