Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η κινεζική εταιρία Greater Bay Technology, θυγατρική του κρατικού κινεζικού ομίλου Guangzhou Automobile Group (GAC), ισχυρίζεται ότι έχει τη λύση για αυτό που είναι αναμφισβήτητα ένα από τα μεγαλύτερα μειονεκτήματα των μπαταριών EV – την μειωμένη αυτονομία και απόδοση σε κρύο καιρό.
Η μπαταρία Phoenix της εταιρείας περιλαμβάνει υπεραγώγιμα υλικά και θερμική διαχείριση, τα οποία επιτρέπουν στην μπαταρία να θερμανθεί από τους -20 βαθμούς Κελσίου στους 25 βαθμούς Κελσίου. Ο Huang Xiangdong, συνιδρυτής και πρόεδρος της Great Bay Technology, υποστήριξε ότι η μπαταρία λειτουργεί κανονικά και φορτίζει σε λιγότερο από έξι λεπτά σε όλα τα κλίματα.
Μια μελέτη που έλαβε δείγμα από 7.000 αυτοκίνητα έδειξε ότι ορισμένα EV μπορούν να χάσουν έως και 35% της αυτονομίας σε θερμοκρασίες παγετού. Ωστόσο, η απώλεια αυτή διαφέρει ανάλογα με τον κατασκευαστή και το όχημα EV. Εταιρίες όπως η Tesla χρησιμοποιούν αντλίες θερμότητας και χαρακτηριστικά όπως η προετοιμασία της μπαταρίας για να μειώσουν τον αντίκτυπο του κρύου καιρού στην μπαταρία και την εμβέλεια.
Είμαστε περίεργοι να δούμε αν η νέα τεχνολογία λειτουργεί όπως διαφημίζεται και ποιοι άλλοι κατασκευαστές θα την αγοράσουν, όταν σε δύο χρόνια βγει σε μαζική παραγωγή.