Του Λουκά Παπαλάμπρου
Το νεότερο μέλος της γκάμας της KIA πάτησε επί ελληνικού εδάφους και εμείς εκμεταλλευτήκαμε την ευκαιρία, κάνοντας τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του.
Το XCeed είναι, ίσως, το πιο ελκυστικό αισθητικά μοντέλο στην γκάμα της κορεατικής φίρμας και ένα από τα όμορφα crossover. Η αθλητική και κομψή σιλουέτα του, τα έντονα χρώματα του αμαξώματος, οι μοντέρνες ζάντες, οι σπορ αναλογίες και το αυξημένο ύψος, αποτελούν τα μεγάλα ατού του αυτοκινήτου.
Οι Κορεάτες έφτιαξαν ένα καλαίσθητο σύνολο που ισορροπεί ιδανικά μεταξύ σπορ κατασκευής και SUV.
Σύγχρονο, στιλάτο και ποιοτικό
Ανοίγοντας τις πόρτες, το βλέμμα πέφτει στη μεγάλη οθόνη αφής 10,25 ιντσών της κεντρικής κονσόλας η οποία ενσωματώνει όλες τις εφαρμογές, είναι συμβατή με Android Auto και Apple CarPlay, περιλαμβάνει πλειάδα λειτουργιών όπως πλοήγηση και κάμερα οπισθοπορείας και το βασικότερο, είναι γρήγορη και απλή στη χρήση της.
Το XCeed προσφέρεται στις πλουσιότερες εκδόσεις και με ψηφιακό πίνακα οργάνων Supervision 12,3 ιντσών.
Ο εξοπλισμός είναι πλήρης, καλύπτοντας τις απαιτήσεις του υποψηφίου αγοραστή, ενώ το πακέτο ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) με τα συστήματα υποβοήθησης αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών (FCA), ενημέρωσης για κάθετα διερχόμενα οχήματα κατά την όπισθεν (RCCW), διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (LKAS), αυτόματου ρυθμιστή ταχύτητας (SCC) και αυτόματου παρκαρίσματος (SPA), εξασφαλίζει ασφαλείς και άνετες μετακινήσεις.
Όσον αφορά στους χώρους, στο σαλόνι μπορούν να φιλοξενηθούν χωρίς πρόβλημα τέσσερις ενήλικες επιβάτες, με το πορτμπαγκάζ να έχει χωρητικότητα 426 λίτρων, καλύπτοντας τις ανάγκες ακόμη και ενός οικογενειάρχη.
Δυνατό και ευχάριστο
Κάτω από το καπό βρίσκονται οι γνωστοί κινητήρες βενζίνης 1.0 T-GDi απόδοσης 120 ίππων, 1.4 T-GDi με 140 ίππους και 1.6 T-GDi με 204 ίππους. Στους diesel συναντάμε τον 1.6 Smartstream με τους 115 και 136 ίππους.
Όλες οι εκδόσεις είναι προσθιοκίνητες, ενώ εκτός του βασικού 1.000άρη που συνδυάζεται με μηχανικό εξάρι κιβώτιο, τα υπόλοιπα μοτέρ εφοδιάζονται και με το αυτόματο DCT 7 σχέσεων.
Κατά τη διάρκεια της σύντομης παρουσίασης, είχαμε την δυνατότητα να δοκιμάσουμε την έκδοση με τον 1.000άρη turbo κινητήρα, η οποία αναμένεται να προσελκύσει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Σου δίνει μια σπορτίφ αίσθηση, με τον οδηγό να κάθεται χαμηλά
Το μοτέρ εκπλήσσει με την ελαστικότητα και τη δύναμή του, το κιβώτιο έχει καλή αίσθηση και είναι ακριβές στις αλλαγές των σχέσεων, γεγονός που ευνοεί τις σβέλτες μετακινήσεις.
Το στιβαρό πλαίσιο και η ρύθμιση της ανάρτησης ταιριάζουν ιδανικά στους ελληνικούς δρόμους. Το XCeed είναι καλοστημένο, δεν επηρεάζεται από τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος και το αμάξωμα εμφανίζει ελάχιστη κλίση στις στροφές. Παράλληλα, είναι ευκολοδήγητο, κινείται ευέλικτα μέσα στην πόλη και παρκάρει με δύο μανούβρες, χάρη στις compact διαστάσεις του και την κάμερα οπισθοπορείας.
Στις εκθέσεις των επίσημων αντιπροσώπων της ΚΙΑ θα βρίσκεται στις αρχές Νοεμβρίου. Όσο για τις τιμές, θα ανακοινωθούν επίσημα στο τέλος της επόμενης εβδομάδας.