Είναι το πιο επιτυχημένο roadster στην ιστορία της παγκόσμιας αυτοκίνησης. Έχει πουλήσει σχεδόν 950.000 μονάδες από το 1989, οπότε και λανσαρίστηκε για πρώτη φορά, κερδίζοντας τον θαυμασμό όλων των οδηγών.
Πλέον ήρθε η ώρα της νέας γενιάς, με τη Mazda να υπόσχεται την απόλυτη εμπειρία οδήγησης ενός διθέσιου cabrio. H εμπορική διάθεση του καινούργιου MX-5 θα ξεκινήσει το πρώτο εξάμηνο του 2015, δυστυχώς όμως στην Ελλάδα δεν θα το δούμε σύντομα, λόγω της απουσίας επίσημου εισαγωγέα της ιαπωνικής μάρκας.
Το δημοφιλές roadster, παρότι πατά σε νέο πλαίσιο, έχει την ίδια φιλοσοφία με τους προκατόχους του. Το μήκος του είναι στα 3.915 χλστ., το πλάτος στα 1.235 χλστ., το ύψος στα 1.730 χλστ. και το μεταξόνιο στα 2.315 χλστ., με το βάρος να είναι μειωμένο κατά 100 κιλά.
Ο κινητήρας είναι τοποθετημένος πίσω από τον άξονα των εμπρός τροχών και αρκετά χαμηλά, με την κατανομή βάρους να είναι 50:50. Στις αναρτήσεις έχουν γίνει νέες ρυθμίσεις, ώστε να βελτιωθεί η επικοινωνία του αυτοκινήτου με τον οδηγό, ο οποίος κάθεται επίσης πιο πίσω και πιο χαμηλά.
Όσο για τους κινητήρες, είναι τεχνολογίας SKYACTIV-G και εξελιγμένοι ειδικά για το αυτοκίνητο. Πρόκειται για τον 1.500άρη απόδοσης 140 ίππων και τον δίλιτρο με τους 180 ίππους. Συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή ένα νέο αυτόματο επίσης εξάρι, με την κίνηση να μεταφέρεται στους πίσω τροχούς.
Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος