Η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης εξελίσσεται συνεχώς, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να πραγματοποιούν δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες, προκειμένου να συλλέξουν δεδομένα και να τελειοποιήσουν τα συστήματα.
Οι δοκιμές στα αστικά κέντρα εγκυμονούν πολλούς κινδύνους και γι΄αυτό η Ford ζήτησε τη βοήθεια του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν, ώστε να χρησιμοποιήσει τις εγκαταστάσεις του. Το εκπαιδευτικό ίδρυμα διαθέτει μια πρωτοποριακή έκταση 130.000 τετραγωνικών μέτρων, που προσομοιώνει με ακρίβεια το αστικό περιβάλλον. Περιλαμβάνει δρόμους, φανάρια, πινακίδες, διασταυρώσεις, ενδείξεις ρύθμισης της κυκλοφορίας, ποδηλατοδρόμους, πεζοδρόμια, ράμπες, πλατείες, τούνελ ακόμα και παρακάμψεις λόγω έργων.
Ουσιαστικά πρόκειται για πόλη-φάντασμα πραγματικών διαστάσεων. Ονομάζεται ΜCity και η Ford είναι η πρώτη κατασκευάστρια εταιρεία οχημάτων που τη χρησιμοποιεί. Σε αυτό το σύνθετο και συνάμα απόλυτα ασφαλές περιβάλλον, οι μηχανικοί και ερευνητές της «μπλε οβάλ» φίρμας, δοκιμάζουν τα αυτόνομα οχήματα, δημιουργώντας διάφορα σενάρια που σε μια κανονική πόλη θα ήταν αδύνατο να πραγματοποιηθούν.
Στόχος της Ford, είναι να κάνει τη μετακίνηση άρα και την ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων ευκολότερη και ασφαλέστερη. Στις δοκιμές χρησιμοποιείται ένα Fusion Hybrid το οποίο ενσωματώνει την τεχνολογία αισθητήρων LiDAR, αναλύοντας τα πάντα με ακρίβεια.
Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος