Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Οι κινητήρες και οι τεχνολογίες των αυτοκινήτων έχουν σημειώσει τεράστιο άλμα τα τελευταία 15 χρόνια. Όπως όλα δείχνουν ήρθε και η ώρα να αλλάξει και η πραγματικότητα των ελαστικών, τα οποία πρόκειται να αποχαιρετήσουν τον αέρα και να προσφέρουν νέα οδηγική εμπειρία.
Μία ιδέα που πάντα υπήρχε αλλά πλέον έγινε πραγματικότητα
Οι απόπειρες για ελαστικά χωρίς αέρα που δεν θα τρυπάνε και θα προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια σε ένα αυτοκίνητο έχουν ξεκινήσει από το μακρινό 1940. Όμως η έλλειψη της απαραίτητης τεχνολογίας και τεχνογνωσίας για να γίνει η πατέντα προσβάσιμη σε όλους είχε φρενάρει την ανάπτυξη τους.
Όλα όμως δείχνουν πως πλέον μαζί με την ηλεκτροκίνηση θα πρέπει να συνηθίσουμε στο νέου «μενού» της αυτοκίνησης και τα ελαστικά χωρίς αέρα. Ήδη κορυφαίες εταιρίες όπως η Michelin και η Goodyear έχουν δείξει δείγματα ικανά να πείσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες πως η τεχνογνωσία υπάρχει και σε ελάχιστα χρόνια θα είναι μία υπαρκτή επιλογή.
Πώς λειτουργεί ένα ελαστικό χωρίς αέρα;
Την θέση του αέρα πλέον στο ελαστικό έχουν λάβει ακτίνες φτιαγμένες από καουτσούκ και ενισχυμένης ρητίνης, με το κεντρικό τμήμα να είναι από αλουμίνιο. Το συνολικό βάρος είναι σχεδόν ίδιο με ένα συμβατικό ελαστικό, όμως η έλλειψη αισθητήρων αλλά και έλλειψη ρεζέρβας (καθώς δεν θα υπάρχει λόγος ύπαρξης της) θα συνεισφέρει στην συνολική μείωση του βάρους. Τα συγκεκριμένα ελαστικά Uptis παρουσίασε η Michelin στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Κινητικότητας του Μονάχου, και σύμφωνα με την εταιρία θα είναι διαθέσιμα για όλους σε τρία χρόνια.
Παράλληλα και η Goodyear έδωσε στη δημοσιότητα βίντεο με δικά της ελαστικά χωρίς αέρα, τοποθετημένα σε ένα Tesla Model 3. Μάλιστα στο βίντεο γίνονται και ελιγμοί, παρουσιάζοντας την συμπεριφορά των ελαστικών χωρίς αέρα σε πιο απαιτητικές αλλά και καθημερινές συνθήκες.
Το πιθανότερο είναι πως σε μία δεκαετία από σήμερα θα οδηγούμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα με ελαστικά που δεν τρυπάνε αλλά και θα εξασφαλίζουνε μεγαλύτερη αυτονομία. Είστε έτοιμοι για τη νέα πραγματικότητα της αυτοκίνησης;