Του Περικλή Χαλάτση

Στην προσπάθειά της να μειωθούν τα τροχαία δυστυχήματα η Κομισιόν ξεκινά μια σειρά από δραστικά μέτρα κυρίως για τους οδηγούς άνω των 70 ετών.Το σχέδιο είναι έτοιμο και όταν ψηφισθεί θα ισχύει για όλες της χώρες της ΕΕ και φυσικά και για την Ελλάδα. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην πρώτη πρόταση που έγινε ήταν οι οδηγοί άνω των 70 ετών να περνούν από εξετάσεις κάθε πέντε χρόνια. Στη δεύτερη πρόταση τα πέντε χρόνια έγιναν τρία.Ακόμη δεν έγινε γνωστό τι ακριβώς θα ισχύσει. Το σίγουρο είναι ότι όλοι οι οδηγοί άνω των 70 ετών θα κάθονται και πάλι στα …θρανία.

Για να μπορούν να κάνουν χρήση του διπλώματός τους (άδεια οδήγησης) θα πρέπει να συμμετέχουν σε ειδικά μαθήματα και να υποβάλλονται σε οδηγικά τεστ προκειμένου να επιβεβαιώσουν ότι έχουν τα αντανακλαστικά για να οδηγούν με ασφάλεια. Στη συνέχεια θα υποβάλλονται σε ιατρικά τεστ και μόνο αν η εισήγηση είναι θετική θα μπορούν να ανανεώνουν την άδεια οδήγησης. Σε αντίθετα περίπτωση θα παραδίδουν το δίπλωμα και θα απαγορεύεται να κάθονται στο τιμόνι. 

Στην Ελλάδα σήμερα οι οδηγοί άνω των 65 ετών είναι υποχρεωμένοι να ανανεώνουν την άδεια οδήγησης κάθε τρία χρόνια. Εκτός από την αίτηση και το τσουχτερό παράβολο πρέπει να εξετάζονται από παθολόγο και οφθαλμίατρο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όμως όλα όσα ξέρουμε θα αλλάξουν. Δεν είναι ακόμη σαφές πότε, πού και πώς θα εφαρμοστούν τα σχέδια. Το νομοσχέδιο αναφέρει ως παραδείγματα τα μαθήματα επανεκπαίδευσης και γενικότερα την κατάρτιση. 
Ωστόσο η ADAC επικρίνει αυτό και δηλώνει ότι οι εξαγγελθείσες μεταρρυθμίσεις «δεν είναι δίκαιες». 
Οι ηλικιωμένοι οδηγοί -σύμφωνα με την ADAC- είναι προσαρμοσμένοι στην «προνοητική οδήγηση και αποφεύγουν τους επικίνδυνους ελιγμούς.

Αν και οι επιδόσεις μπορεί να μειώνονται με την αύξηση της ηλικίας, ο κίνδυνος ατυχήματος των ηλικιωμένων οδηγών δεν είναι εξαιρετικά υψηλός, σύμφωνα με την ADAC. 
Η ένωση “απορρίπτει τα σχεδιαζόμενα μέτρα που αναφέρονται σε μια συγκεκριμένη ηλικία”. Αντίθετα, απαιτεί:
«Εάν εντοπιστούν προβλήματα υγείας, κάθε οδηγός θα πρέπει να ελέγχεται από τους γιατρούς  προκειμένου να γίνει αξιολόγηση της ικανότητας οδήγησης, καθώς και να δρομολογηθούν περαιτέρω μέτρα, εάν είναι απαραίτητο για όλες τις ηλικιακές ομάδες».

Ο Thomas Lutze του Αριστερού Κόμματος δήλωσε στην εφημερίδα τη Welt: 
«Αυτό δεν είναι τίποτα άλλο από ηλικιακές διακρίσεις. Ωστόσο όλοι οι οδηγοί άνω των 50 ετών θα πρέπει να ελέγχουν τακτικά την ικανότητά τους να οδηγούν και να τους συμβουλεύει ο οικογενειακός τους γιατρός».
Η πρόταση της Κομισιόν «άναψε» φωτιές. Για να τεθεί όμως σε εφαρμογή η πρόταση της  θα πρέπει πρώτα να την εγκρίνουν τα κράτη μέλη της Ένωσης. Αν και όταν συμβεί αυτό, τότε θα τεθεί σε ισχύ  στις χώρες της Ε.Ε .
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης