Τα τελευταία χρόνια έχει υπάρξει κατακόρυφη άνοδος στο ποσό καταβολής των τελών κυκλοφορίας και κυρίως για τα αυτοκίνητα άνω των 2.0 λίτρων. Αντίθετα τα σύγχρονα αυτοκίνητα επιβαρύνονται με χαμηλά ή ακόμα και με μηδενικά τέλη, κάτι που έχει οδηγήσει πολλούς υποψήφιους αγοραστές στην λύση αυτή προκειμένου να μειώσουν το ετήσιο κόστος χρήσης.
Από την άλλη, παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις έχουν πέσει κατακόρυφα τα έσοδα του Κράτους έχουν σημειώσει τρομακτική άνοδο!!! Σύμφωνα με στοιχεία, το 2004, τα κρατικά έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας άγγιξαν τα 690 εκ. ευρώ και σε μόλις 6 χρόνια το νούμερο αυτό σχεδόν τριπλασιάστηκε αγγίζοντας τα 1.6 εκ. Για το 2014 στα ταμεία του Υπουργείου Οικονομικών μπήκαν 1.14 εκ. ευρώ και ενδέχεται να αυξηθούν λίγο παραπάνω καθώς αρκετοί είναι αυτοί που παίρνουν πίσω τις πινακίδες κυκλοφορίας καθώς δεν καταβάλλουν ολόκληρο το ποσό αλλά αυτό που ισοδυναμεί ανάλογα με τα τρίμηνα που απομένουν.
Πληρώνοντας υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας το μεγαλύτερο ποσοστό των ιδιοκτητών θα έπρεπε να απαιτεί και καλύτερη αντιμετώπιση. Αντιθέτως, πληρώνει επιπλέον χρήματα με την προσθήκη νέων σταθμών διοδίων που ανήκουν σε ιδιώτες που μπορεί να προσφέρουν καλύτερους και ασφαλέστερους δρόμους αλλά με το… αζημίωτο.
Έσοδα από Τέλη Κυκλοφορίας
2014 – 1.139 εκ. €
2013 – 1.183 εκ. €
2012 – 1.305 εκ. €
2011 – 1.117 εκ. €
2010 – 1.590 εκ. €
2009 – 928 εκ. €
2008 – 993 εκ. €
2007 – 816 εκ. €
2006 – 791 εκ. €
2005 – 702 εκ. €
2004 – 690 εκ. €
Επιμέλεια: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης