Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Το Εθνικό Συμβούλιο Μεταφορών (NTSB) απάλλαξε το σύστημα αυτόματου πιλότου της Tesla από κάθε ευθύνη που σχετίζεται με θανατηφόρο δυστύχημα που είχε γίνει στο Τέξας το 2021. Το συμπέρασμα που κατέληξε μετά από μακρά έρευνα είναι ότι η ποσότητα αλκοόλ στο αίμα του οδηγού και η υπερβολική ταχύτητα οδήγησαν στο ατύχημα. Τα ευρήματα είναι αντίθετα με τις πρώτες αναφορές ότι έφταιγε ο αυτόματος πιλότος.
Η συντριβή σημειώθηκε στις 23:25. στις 17 Απριλίου 2021 και αφορούσε ένα Tesla Model S P100D του 2019. Το αυτοκίνητο βγήκε από το οδόστρωμα, πέρασε πάνω από ένα υπερυψωμένο κάλυμμα φρεατίου και στη συνέχεια έπεσε πάνω σε ένα δέντρο προτού πάρει φωτιά. Οι δύο επιβαίνοντες πέθαναν.
Όταν το ατύχημα έγινε πρωτοσέλιδο, ο αστυφύλακας της κομητείας Χάρις, Μαρκ Χέρμαν, είπε ότι οι ερευνητές «είναι 100 τοις εκατό βέβαιοι ότι κανείς δεν βρισκόταν στη θέση του οδηγού που οδηγούσε αυτό το όχημα τη στιγμή της πρόσκρουσης». Οι ερευνητές έκαναν απλώς λάθος.
Το διοικητικό συμβούλιο λέει ότι «τα διαθέσιμα στοιχεία υποδηλώνουν ότι ο οδηγός καθόταν στη θέση του τη στιγμή της σύγκρουσης και βρέθηκε στο πίσω κάθισμα μετά τη σύγκρουση». Μάλιστα, υπάρχουν βίντεο που δείχνουν και τους δύο επιβαίνοντες να μπαίνουν στα μπροστινά καθίσματα πριν από το μοιραίο ταξίδι. Τέλος, τα δεδομένα του ενσωματωμένου καταγραφέα δεδομένων έκτακτης ανάγκης (EDR) εμφανίζουν στοιχεία που αποδεικνύουν ότι ο οδηγός είχε τον έλεγχο του οχήματος μέχρι και 5 δευτ. πριν την σύγκρουση.
Αντίθετα, φαίνεται ότι το αλκοόλ και η υπερβολική ταχύτητα ήταν τα αίτια της σύγκρουσης. Ο οδηγός κινούνταν με περίπου 108 km/h πριν χάσει τον έλεγχο του Tesla. Το όριο ταχύτητας στο δρόμο ήταν μόλις 48 km/h. Επιπλέον, είχε καταναλώσει αλκοόλ πριν από το ατύχημα σε ποσοστό διπλάσιο από το νόμιμο, ενώ είχε πάρει επίσης αντιισταμινικά χωρίς ιατρική συνταγή που θα μπορούσαν να προκαλέσουν υπνηλία. Συνδυάστε όλους αυτούς τους παράγοντες και οι πιθανότητες συντριβής αυξάνονται πολύ.