Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Η Ford κυκλοφόρησε ένα βίντεο που παρουσιάζει τα τεστ αντοχής και τις δοκιμές που έγιναν σε ακραίες κλιματικές συνθήκες για το επαγγελματικό ηλεκτρικό E-Transit. Σε όλα τα αυτοκίνητα πριν βγουν από την γραμμή παραγωγής γίνονται σκληρές δοκιμασίες. Μάλιστα οι τεχνικοί αυτές τις δοκιμές τις αποκαλούν «βασανιστήρια» αφού εξαντλούν όλες τις επιλογές που έχουν πριν «ανάψουν» το πράσινο φώς για να κυκλοφορήσει ενα καινούριο αυτοκίνητο στους δρόμους.
Δοκιμές σε ακραίες συνθήκες
Σε ακραίες συνθήκες δοκιμάστηκε το νέο,αμιγώς ηλεκτρικό E-Transit της Ford. Περισσότερο ελέγχτηκε η αξιοπιστία της μπαταρίας του ώστε να διασφαλιστεί η ετοιμότητά του για τα επαγγελματικά του καθήκοντα.
Στο “boot camp” οχημάτων της Ford, μέσω μιας μεθοδολογίας που αναπαράγει τις επιπτώσεις ύστερα από χρήση και οδήγηση 240.000 και πλέον χιλιομέτρων, η Ford υπέβαλε το E-Transit σε μία σειρά απαιτητικών και εξαντλητικών δοκιμών.
Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, το ηλεκτρικό E-Transit ήρθε αντιμέτωπο με προκλήσεις όπως οι απαιτητικές συνθήκες χειμερινής οδήγησης στο Michigan των ΗΠΑ, οι ακραίες θερμοκρασίες καύσωνα, ψύχους και υψομέτρου . Κάθε παρατήρηση που επεσήμαναν στο Θάλαμο Περιβαλλοντικών Δοκιμών της Ford έμπαινε στο μικροσκόπιο των ερευνητών.
Μέσα σε ένα ειδικό θάλαμο, τον Θάλαμο Περιβαλλοντικών Δοκιμών ,οι μηχανικοί της Ford μπορούν να προσομοιώνουν ακραίες συνθήκες όπως αυτές που επικρατούν στην έρημο Σαχάρα αλλά και στη Σιβηρία.
Οι δοκιμές γίνονται με καιρικές συνθήκες απο +40 βαθμούς έως – 30 βαθμούς. Κύριος στόχος είναι να βελτιώσουν τόσο τις επιδόσεις όσο και την απόδοση των μπαταριών αλλά και γενικότερα το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και το περιβάλλον της καμπίνας . Το E Transit άντεξε στα «βασανιστήρια». Για δύο εβδομάδες είχε πάνω του 28 προβολείς με λαμπτήρες 4.000-watt.
Ανέβηκε με πλήρες φορτίο σε υψόμετρο 2.500 m, δηλαδή όσο ο Αλπικός Δρόμος Γκροσγκλόκνερ στην Αυστρία, που αποτελεί έναν από τους ασφάλτινους δρόμους της Ευρώπης που βρίσκεται σε μεγάλο υψόμετρο.
Ο Andrew Mottram, chief program engineer E-Transit, Commercial Vehicles, Ford Ευρώπης είπε σχετικά με τις εξαντλητικές δοκιμές που έγιναν στο ηλεκτρικό Transit:
«Δοκιμάζουμε όλα τα van μας σε συνθήκες πολύ πιο ακραίες από αυτές που θα αντιμετωπίσουν στα χέρια των πελατών. Το ηλεκτρικό E-Transit δεν αποτελεί εξαίρεση – πιέζοντάς το στο όριο σε ελεγχόμενα περιβάλλοντα δοκιμών, μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι θα εξυπηρετεί αξιόπιστα τους πελάτες μας όταν επιλέξουν αμιγώς ηλεκτρικό στόλο οχημάτων για τις επιχειρήσεις τους.»
Το ηλεκτρικό Transit θα κυκλοφορήσει επίσημα στην αγορά στις αρχές της επόμενης χρονιάς.Για να πάρει την έγκριση πέρασε δια πυρός και σιδήρου ,από απίθανες δοκιμασίες.Έγιναν χιλιάδες περάσματα πάνω από διαδρομές με σαμαράκια, λακκούβες και λιθόστρωτο στην πίστα δοκιμών.
Η αντοχή της μπαταρίας, του ηλεκτροκινητήρα και της πίσω ανάρτησης του E-Transit δοκιμάστηκαν κατ’ επανάληψη με οδήγηση σε λουτρό λάσπης και αλατιού και εν μέσω ψεκασμού θαλασσινού νερού, με προσομοίωση χειμερινών διαδρομών και περασμάτων ποταμών, ενώ δοκιμάστηκε και η αντοχή των εξαρτημάτων στη διάβρωση.Ο υψηλός δείκτης αξιοπιστίας του ηλεκτροκινητήρα επιβεβαιώθηκε μετά από συνεχή λειτουργία επί 125 ημέρες.