Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Οι μεγάλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορεί να μην κλονίζονται -τουλάχιστον προς το παρόν- από την κινέζικη εισβολή με δεκάδες φίρμες αυτοκινήτων που «πάτησαν» πόδι στην Ευρώπη, δεν παύουν όμως να προβληματίζονται.
Οι κινέζικες φίρμες, παντελώς άγνωστες για εμάς, ξεκίνησαν να κλείνουν συμφωνίες με μεγαλοεπιχειρηματίες και υπόσχονται μεγάλες ανατροπές στο χώρο της αγοράς αυτοκινήτων.
Μέχρι σήμερα από τις κινέζικες φίρμες μόνο δύο ήταν γνωστές στην Ευρώπη. Η πρώτη είναι της MG- ένα όνομα με μεγάλη ιστορία στο χώρο του αυτοκινήτου- και η δεύτερη της BYD που έχει μπει δυναμικά στην αγορά.
Τον τελευταίο χρόνο μάθαμε και κάποιες άλλες φίρμες που βρήκαν πρόσφορο έδαφος στην Ελλάδα. Είναι αυτοκίνητα που ναι μεν είναι γνωστά στην Ασία αλλά εμείς ούτε τα ξέρουμε ούτε τα έχουμε οδηγήσει για να γνωρίζουμε πώς συμπεριφέρονται στο δρόμο.
Πρόσφατα ο όμιλος εταιρειών Σπανού ανακοίνωσε μια ακόμη συμφωνία με τους Κινέζους. Ήδη οι υπογραφές μπήκαν και η κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία DFSK, που μπορεί να είναι άγνωστη στην Ευρώπη όμως στην Κίνα θεωρείται μεγάλη δύναμη, ξεκινάει να φέρνει τα πρώτα της μοντέλα.
Ποια είναι όμως η DFSK. Αρχικά ιδρύθηκε το 2003, ως μια κοινοπραξία της Dongfeng Motor Corporation και του Sokon Group (σήμερα γνωστό ως Seres Group). Η εταιρεία ξεκίνησε τη δραστηριότητά της κατασκευάζοντας επαγγελματικά οχήματα, τα οποία προορίζονταν τόσο για την αγορά της Κίνας, όσο και για εξαγωγή σε άλλες ηπείρους. Το 2007 πήρε τις απαραίτητες πιστοποιήσεις για να διαθέσει τα μοντέλα της στην Ευρώπη, ενώ πριν κλείσει 10 χρόνια λειτουργίας ο όμιλος είχε κατασκευάσει ήδη 1.000.000 οχήματα και είχε κατακτήσει την 1η θέση στις εξαγωγές μικρών επαγγελματικών μεταξύ των ομοεθνών της.
Την επόμενη δεκαετία η DFSK στράφηκε στην εξέλιξη και παραγωγή επιβατικών μοντέλων. Η αρχή έγινε το 2014 με το πολυμορφικό DFSK 330, ενώ το 2016 κυκλοφόρησε το πρώτο της SUV, το DFSK 580. Από τότε, η γκάμα της έχει διευρυνθεί με περισσότερα από 10 μοντέλα SUV και MPV.
Ο όμιλος εταιρειών Σπανού έκανε δύο τρείς εντυπωσιακές συμφωνίες με τους κινέζους. Και πρόσφατα ανακοίνωσε ότι από τον ερχόμενο Ιούνιο θα ξεκινήσουν οι πωλήσεις στην ελληνική αγορά σε τρία SUV της DFSK.
Ποια μοντέλα της DFSK θα πωλούνται στην Ελλάδα
Ο όμιλος εταιρειών Σπανού σε δελτίο τύπου αναφέρει ότι τα αυτοκίνητα της DFSK έχουν πλούσιο εξοπλισμό, με σύγχρονα συστήματα άνεσης, ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας σε όλες τις εκδόσεις. Προσφέρουν αυξημένη πρακτικότητα, με μεγάλο χώρο για επιβάτες και αποσκευές.
Στην Ελλάδα θα κυκλοφορήσουν :
Το DFSK 500, στη βάση της γκάμας, είναι ένα SUV με μήκος 4,38 m, κινητήρα βενζίνης 1.500 cc και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ένα ευρύχωρο, καλά εξοπλισμένο και ολοκληρωμένο οικογενειακό, θα είναι διαθέσιμο σε τιμή η οποία παραπέμπει σε supermini, και με την επιπλέον ξεγνοιασιά που προσφέρει η εγγύηση 7 ετών της DFSK.
Το DFSK 600 είναι ένα πιο αναβαθμισμένο, μεγαλύτερο και ακόμα πιο ευρύχωρο SUV. Με μήκος 4,72 m και στάνταρ 7θέσια διαμόρφωση, θα δώσει λύσεις σε πολύτεκνους, αλλά και σε κάθε αγοραστή με αυξημένες μεταφορικές ανάγκες. Και με κινητήρα βενζίνης 1.5 turbo 177 ίππων, πάντα σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο, θα προσφέρει έναν αξιοζήλευτο συνδυασμό ευχρηστίας και επιδόσεων.
Στην κορυφή της γκάμας, το DFSK E5 προσφέρει την εμπειρία χρήσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, χωρίς κανέναν περιορισμό στο πεδίο δράσης του. Με μπαταρία χωρητικότητας 17,5 kWh και ισχυρό ηλεκτρικό μοτέρ 177 ίππων μπορεί να κινηθεί για 87 km αποκλειστικά με ρεύμα, ενώ με χρήση και του βενζινοκινητήρα 1.5 102 PS η συνολική αυτονομία ξεπερνά τα 1.000 km. Σε συνδυασμό με την 7θέσια διαμόρφωση της καμπίνας, αυτό το plug-in hybrid SUV θα προσφέρει έναν μοναδικό συνδυασμό χαρακτηριστικών για τα δεδομένα της κατηγορίας του.
Στο δελτίο τύπου δεν αναφέρονται τιμές παρά μόνο ότι θα δίνεται στον καθένα
‘Άλλωστε το motto της DFSK είναι χωρίς καμία υποχώρηση να «αναβαθμίσει τις απαιτήσεις του» του πελάτη.
Οι Κινέζοι ισχυρίζονται ότι σ αυτή τη δύσκολη περίοδο που ο κόσμος δεν μπορεί εύκολα να αποκτήσει ένα καινούργιο αυτοκίνητο, η DFSK έρχεται να προσφέρει μεγαλύτερη αξία στα χρήματα του πελάτη διαθέτοντας ολοκληρωμένα, ευρύχωρα οικογενειακά μοντέλα σε συμφέρουσα τιμή.
Αναμένουμε να δούμε ποιες θα είναι οι τιμές αλλά και όταν τα οδηγήσουμε να μάθουμε κατά πόσο ανταποκρίνονται σ αυτά που υπόσχονται.
Δεν έχουμε κάποια αρνητικά δείγματα. Ωστόσο δεν προτείνουμε κάτι αν δεν δούμε μόνοι μας τι μας προσφέρουν οι Κινέζοι κατασκευαστές.
Πάντως η εταιρία Σπανός ανακοίνωσε ότι από τον Ιούνιο αρχίζει η διάθεση των τριών SUV σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές, με πλήρη εξοπλισμό άνεσης, ψυχαγωγίας και ασφάλειας, και με τη σιγουριά που δίνει η εγγύηση 7 ετών (ή 150.000 km),.
Η DFSK που ανήκει πλέον εξ ολοκλήρου στο Seres Group, διανύει ήδη την τρίτη 10ετία «ζωής». Τα νέα μοντέλα εξελίσσονται στο κέντρο έρευνας και εξέλιξης του ομίλου στη Silicon Valley. Η εταιρία διαθέτει έξι μονάδες κατασκευής οχημάτων και συστημάτων κίνησης στην Κίνα και στην Ινδονησία, με ικανότητα παραγωγής άνω των 500.000 οχημάτων ετησίως. Σύμφωνα με την εταιρία, έχουν κατακτήσει το κοινό σε περισσότερες από 70 χώρες του κόσμου. Και σε δύο μήνες θα εισάγονται επίσημα και στην Ελλάδα.
Άντε με το καλό !!!