Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Μπορεί ολοένα και λιγότερες αυτοκινητοβιομηχανίες να επενδύουν στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, όμως η Mazda κρατάει την βενζινοκίνητη παράδοση. Νέες πληροφορίες αναφέρουν πως το επόμενο Miata θα παραμείνει πισωκίνητο και θα τροφοδοτείται από ένα νέο κινητήρα βενζίνης, ενώ για να μειώσει τους ρύπους θα δέχεται επικουρική βοήθεια από ένα ήπιο υβριδικό σύνολο.
Το αμάξι σύμβολο της έννοιας fun to drive που μετράει πολλές δεκαετίας παρουσίας, έχει εξασφαλισμένη την θέση του στην μελλοντική γκάμα της φίρμας. Σε συνέντευξη του ο επικεφαλής ανάπτυξης της Mazda Europe δήλωσε «Eίναι το μοντέλο σύμβολο της μάρκας και έχει ειδική αντιμετώπιση. Αυτή την στιγμή φαίνεται πως θα έχουμε το μοντέλο στην γκάμα μας για πάντα με αυτό το μέγεθος και με θερμικό κινητήρα. Σταδιακά θα χρειαστεί να το εξηλεκτρίσουμε όμως δεν θα αλλοιώσουμε το χαρακτήρα του».
Όλες οι έρευνες και οι εργασίες γύρω από το Mazda MX-5 γίνονται αποκλειστικά στην Ιαπωνία, με το τμήμα της Ευρώπης να μην επεμβαίνει στο παραμικρό.
Αν και δεν αποκαλύφθηκε ακριβής ημερομηνία για το πότε θα παρουσιαστεί η νέα γενιά, ο Kunz δήλωσε ότι δεν θα συμβεί στο άμεσο μέλλον: «Το να έχουμε μια γενιά για 10 χρόνια δεν είναι πρόβλημα για εμάς. Αυτό συμβαίνει γιατί το MX-5 έχει μια ξεχωριστή θέση στη γκάμα της εταιρείας, μακριά από τα κύρια οχήματά». Έτσι λοιπόν είναι πολύ απίθανο να κυκλοφορήσει το νέο MX-5 πριν από το 2024, δεδομένου ότι το τρέχον αυτοκίνητο κυκλοφόρησε το 2014.
Όταν τελικά φτάσει, το νέο MX-5 θα διατηρήσει σε μεγάλο βαθμό τη συνταγή που το έκανε το σπορ διθέσιο σπορ αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο. Ωστόσο, η Mazda επιδιώκει να εξηλεκτρίσει σταδιακά το MX-5 Miata σε μια προσπάθεια ώστε όλα τα μοντέλα της να διαθέτουν μια μορφή εξηλεκτρισμού μέχρι το 2030.