Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η Aston Martin δεν βρίσκεται σε πολύ καλή θέση αυτή τη στιγμή. Την περασμένη εβδομάδα η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία αποκάλυψε ζημίες τρίτου τριμήνου ύψους 13 εκατομμυρίων ευρώ. Αν και αυτό ξεπέρασε τις εκτιμήσεις, οι συνεχείς ζημίες σημαίνουν ότι η Aston έχει χάσει φέτος 466 εκατομμύρια ευρώ, ή αν θέλετε, πάνω από 1,64 εκατομμύρια ευρώ την ημέρα.
Τα νούμερα έρχονται μετά την επικαιροποιημένη πρόβλεψη πωλήσεων της Aston Martin που δημοσιεύθηκε τον Σεπτέμβριο, η οποία προειδοποιούσε για μειωμένα ετήσια κέρδη και για μείωση της παραγωγής κατά περίπου 1.000 αυτοκίνητα για το έτος, επικαλούμενη διαταραχές στην προμήθεια και αποδυνάμωση της ζήτησης στην Κίνα.
Οι αριθμοί παραδόσεων που ανακοινώθηκαν στις 30 Σεπτεμβρίου αποκάλυψαν μείωση των πωλήσεων κατά 17% από την αρχή του έτους (από 4.398 αυτοκίνητα σε 3.639 μονάδες στο ίδιο εννεάμηνο με πέρυσι). Οι πωλήσεις της DBX έχουν καταρρεύσει κατά 52% και αντιπροσωπεύουν πλέον μόλις το 30 τοις εκατό του συνόλου των πωλήσεων. Πέρυσι τέτοια εποχή, το σπορ SUV αντιπροσώπευε περισσότερο από το 50% όλων των Aston Martins που πωλήθηκαν.
Βέβαια υπάρχουν και νούμερα ανεβασμένα που δείχνουν φως στο τούνελ. Οι παραδόσεις των σπορ αυτοκινήτων της Aston -της Vantage και της DB12- είναι αυξημένες κατά 16% σε σχέση με πέρυσι. Ο αριθμός αυτός θα πρέπει να ανέβει ακόμη περισσότερο μόλις ξεκινήσουν οι παραδόσεις της Vanquish ενώ οι πωλήσεις των «ειδικών μοντέλων» της εταιρείας, που περιλαμβάνουν εξαιρετικά αποκλειστικά και ακριβά αυτοκίνητα όπως Valour και Valkyrie, έχουν αυξηθεί κατά 132% (90 οχήματα).
Παρά τα όσα μπορεί να υποδηλώνουν οι αριθμοί, ο διευθύνων σύμβουλος Adrian Hallmark παραμένει αισιόδοξος.
«Είμαστε σε καλό δρόμο για να επιτύχουμε την αναθεωρημένη μας καθοδήγηση για το σύνολο του έτους 2024, η οποία αντανακλά την απαραίτητη δράση που αναλάβαμε τον Σεπτέμβριο για να προσαρμόσουμε τους όγκους παραγωγής μας, δεδομένης της διαταραχής των προμηθευτών, την οποία διαχειριζόμαστε προληπτικά, και το αδύναμο μακροοικονομικό περιβάλλον στην Κίνα».