Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Οι νέοι αυστηροί κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων στην Ευρώπη έχουν τεθεί σε ισχύ και οι αυτοκινητοβιομηχανίες αγωνίζονται να βρουν τρόπο να ανταπεξέλθουν. Εν ολίγοις, κάθε εταιρεία έχει έναν συγκεκριμένο στόχο εκπομπών που πρέπει να επιτευχθεί με βάση τον συνολικό αριθμό των πωληθέντων οχημάτων της. Ένα μέρος των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων, που υπολογίζεται σε περίπου 20%, πρέπει να είναι ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και πολλές μεγάλες μάρκες έχουν αμφιβολίες σχετικά με την επίτευξη αυτής της μέτρησης και ήδη ψάχνουν να αγοράσουν… πιστώσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην Ευρώπη, οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να ενωθούν για να εξισορροπήσουν την «ζυγαριά». Μια εταιρεία που επιτυγχάνει εύκολα τους στόχους για τις εκπομπές ρύπων μπορεί να αντισταθμίσει μια μάρκα που μένει πίσω, και εδώ είναι που έρχεται η Tesla. Όντας ένας αμιγώς ηλεκτρικός κατασκευαστής με σημαντικές πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά, η Tesla έχει κάθε είδους περιθώριο άνεσης για τους νέους κανονισμούς. Μέχρι στιγμής, σημαντικοί παίκτες όπως η Ford, η Stellantis, η Mazda, η Subaru, ακόμη και η Toyota έχουν συνεργαστεί με τη Tesla για αυτό τον λόγο.

Σύμφωνα με το Automotive News Europe, η ομαδοποίηση πλέον θα μπορούσε να είναι ένα ασφαλές μέτρο για ορισμένες μάρκες σε περίπτωση που δεν θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν αργότερα μέσα στο έτος. Άλλες πιθανόν να γνωρίζουν ότι δεν θα πετύχουν τους απαραίτητους στόχους και ήδη μετριάζουν το οικονομικό πλήγμα.

Και θα υπάρξει πλήγμα. Κάθε γραμμάριο εκπομπών πάνω από το όριο θα επιφέρει πρόστιμο 100 ευρώ και αυτό μπορεί να αυξηθεί πολύ γρήγορα. Έτσι πολλές εταιρίες, τις συμφέρει να αγοράσουν από την Tesla περιθώριο ρύπων παρά να πληρώσουν τα συγκεντρωτικά πρόστιμα. Μάλιστα οι αναλυτές πιστεύουν ότι η συνολική πληρωμή στην Tesla θα μπορούσε να φτάσει το 1 δισεκατομμύριο δολάρια μέχρι το τέλος του έτους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Υπήρξαν αντιδράσεις από αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες για τους αυστηρούς κανόνες της ΕΕ, ειδικά με την εξασθένηση της ζήτησης για τα EV. Φυσικά όλα αυτά είναι βήματα προς τον απώτερο στόχο που έθεσε η Ε.Ε. ο οποίος ορίζει ότι από το 2035, θα πωλούνται μόνο ηλεκτρικά οχήματα. Τα επόμενα χρόνια θα καθορίσουν πιθανότατα αν αυτό το σχέδιο θα διατηρηθεί ή θα καταργηθεί.

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης