Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Ήταν τέλη Φεβρουαρίου του 2022 όταν το φορτηγό πλοίο Felicity Ace, το οποίο μετέφερε πάνω από 4.000 οχήματα του ομίλου VW, έπιασε φωτιά κοντά στις Αζόρες στον Ατλαντικό Ωκεανό. Το πλοίο τότε μετέφερε 4.000 νέα αυτοκίνητα από την Γερμανία στις Η.Π.Α. μεταξύ των οποίων VW, Porsche, Audi και μερικές πανάκριβες Bentley, με την συνολική ζημιά να αγγίζει τα 300 εκατομμύρια δολάρια. Χρειάστηκαν πάνω από 7 ημέρες για να σβήσει η φωτιά καθώς οι μπαταρίες λιθίου των ηλεκτρικών οχημάτων που μεταφέρονταν, κάνουν την κατάσταση ιδιαίτερα δύσκολη.
Κανείς δεν γνωρίζει ακριβώς, όμως ήδη από το περσινό περιστατικό, μερικές ναυτιλιακές εταιρίες έχουν αρχίσει να αρνούνται την μεταφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πιο συγκεκριμένα, η Νορβηγική Havila Krystruten είναι μία από τις δύο εταιρείες που πλέει μεταξύ των παράκτιων πόλεων Μπέργκεν και Κίρκενες και λέει ότι δεν θα μεταφέρει πλέον ηλεκτρικά οχήματα στα πλοία της.
Δείτε πόσα λίτρα νερό χρειάζεται να ρίξουν οι πυροσβέστες άμεσα σε ένα φλεγόμενο ηλεκτρικό όχημα για να το σβήσουν. Πώς θα γίνει κάτι τέτοιο μέσα σε ένα φορτηγό πλοίο που τα αυτοκίνητα είναι το ένα δίπλα στο άλλο; Τί μπορεί να αλλάξει για να μην συνεχίζουν να βρίσκονται καμένα ηλεκτρικά οχήματα στους πυθμένες των ωκεανών; Όταν κάνεις all in στα ηλεκτρικά, είναι δυνατόν να μην έχεις απαντήσεις για τόσο σημαντικά ερωτήματα;