Οι αερόσακοι, το ESP, το ABS και τα επικουρικά συστήματα αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι όλων των νέων μοντέλων που πωλούνται στις αναπτυγμένες χώρες, όπως αυτές της Ευρώπης και των ΗΠΑ.
Δυστυχώς, στη Λατινική Αμερική και σε άλλες αναπτυσσόμενες χώρες, οι προδιαγραφές ασφαλείας είναι μηδενικές, με αποτέλεσμα χιλιάδες άνθρωποι να χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα. Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Αμερικής (IIHS), ο παγκόσμιος οργανισμός δοκιμών ΝCAP και ο αντίστοιχος Latin NCAP πραγματοποίησαν ένα crash test για να αποδείξουν τις διαφορές στον τομέα της ασφάλειας.
Στη δοκιμή συμμετείχε το Nissan Versa που παράγεται στο Μεξικό αλλά εξάγεται στις ΗΠΑ και το Nissan Tsuru που παράγεται και λανσάρεται στο Μεξικό. Το πρώτο διαθέτει όλα τα συστήματα, ενώ το δεύτερο δεν έχει καν ABS και αερόσακους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην προσφέρει καμία προστασία σε ενήλικες επιβάτες και παιδιά σε περίπτωση ατυχήματος. Φυσικά, το Tsuru δεν έλαβε κανένα αστέρι, με τη βαθμολογία να είναι απογοητευτική.
Μάλιστα, στην πλαγιομετωπική πρόσκρουση με ταχύτητα 80 μιλίων την ώρα, το αυτοκίνητο διαλύθηκε και το αμάξωμα κατέρρευσε. Οι ειδικοί δήλωσαν ότι το Tsuru δεν έπρεπε να περάσει καν τη γραμμή παραγωγής, όπως και πολλά ακόμα οχήματα που κυκλοφορούν στη Λατινική Αμερική. Αυτό ανάγκασε τη Nissan να εκδώσει άμεσα ανακοίνωση, λέγοντας πως θα διακόψει την κατασκευή και πώληση του μοντέλου στις αρχές του επόμενου έτους.
Αξίζει να σημειώσουμε πως, το Nissan Tsuru είναι το No1 μοντέλο στο Μεξικό, με τις συνολικές πωλήσεις να αγγίζουν τις 2.400.000 μονάδες. Επίσης, από το 2007 έως το 2012, περισσότεροι από 4.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στη συγκεκριμένη χώρα, σε δυστυχήματα που ενεπλάκη το απαρχαιωμένο sedan της ιαπωνικής φίρμας.
Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος