Όταν ετοιμάζεστε να αλλάξετε λάστιχα στο αυτοκίνητό σας ξεκινάτε συνήθως με στερεότυπες ερωτήσεις που σήμερα θεωρούνται ξεπερασμένες. Πόσο κάνει, κρατάει καλά στη βροχή, πόσα χιλιόμετρα θα κάνω. Τι όμως θα πρέπει πραγματικά να ξέρετε για τα ελαστικά σας.

Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Ακούμε συχνά οδηγούς να λένε « έλα μωρέ θα αντέξουν τα λάστιχα να βγάλω το καλοκαίρι…». Λάθος μεγάλο. Γιατί πιάνει μια μπόρα και τα γερασμένα ελαστικά δεν ανταποκρίνονται. Αποτέλεσμα; Στο φαναρτζή ο λογαριασμός είναι μεγαλύτερος από τέσσερα φρέσκα λάστιχα.

Φτάνει ο χειμώνας και τα λάστιχα είναι τόσο φθαρμένα που είναι ακατάλληλα και επικίνδυνα. Στο κατάστημα με τα ελαστικά οι στερεότυπες ερωτήσεις είναι πλέον περιττές. ΟΙ περισσότεροι ρωτάνε πόσο κοστίζει η τετράδα, αν ανταποκρίνονται στη βροχή αλλά και πόσα χρόνια θα αντέξουν.

Σήμερα όλα τα ελαστικά αναγράφουν τις πιο σημαντικές πληροφορίες στα πλαϊνά τους. Όπως ποιο μήνα και ποιο έτος κατασκευάστηκαν. Ποια είναι τα πλεονεκτήματα που έχουν. Για στεγνό η βρεγμένο οδόστρωμα. Για χιονισμένους δρόμους. Θα πάρουμε τυχαία ένα ελαστικό της εταιρίας Continental. Και θα σας ενημερώσουμε για κάποια λεπτομέρεια που στην Ευρώπη δίνουν μεγάλη βαρύτητα.

Το ειδικό λογότυπο “Contains recycled materials” στο πλευρικό τοίχωμα του UltraContact NXT υπογραμμίζει τη χρήση ανακυκλωμένων υλικών, με περιεκτικότητα που ανέρχεται σε έως και 5%. Περιλαμβάνει ανακυκλωμένο καουτσούκ, που προέρχεται από μηχανικά επεξεργασμένα ελαστικά στο τέλος του κύκλου ζωής τους. Επιπλέον, στο UltraContact NXT η Continental χρησιμοποιεί ανακυκλωμένο χάλυβα, ενώ η πρωτοποριακή τεχνολογία ContiRe.Tex έχει επίσης υιοθετηθεί εδώ, παράγοντας ίνες πολυεστέρα υψηλής απόδοσης που χρησιμοποιούνται για την ενίσχυση του σκελετού του ελαστικού, μέσω της ανακύκλωσης φιαλών PET, οι οποίες διαφορετικά θα είχαν καταλήξει σε χωματερές.

Πιστοποιημένα υλικά ισορροπίας μάζας περιλαμβάνουν βιώσιμο συνθετικό καουτσούκ και αιθάλη

Για το UltraContact NXT, η Continental χρησιμοποιεί έως και 28%  υλικά με πιστοποίηση ισορροπίας μάζας ISCC PLUS. Πρόκειται για βιώσιμο συνθετικό καουτσούκ και αιθάλη που κατασκευάζονται από βιολογική, βιοκυκλική ή/και κυκλική πρώτη ύλη. Το συνθετικό καουτσούκ είναι ένα συστατικό που καθορίζει τις επιδόσεις των σύγχρονων ελαστικών επιβατικών αυτοκινήτων, καθώς μπορεί να κατασκευαστεί με ιδιότητες κατάλληλες για χρήση σε ελαστικά αυτοκινήτων.

Η Continental προωθεί καινοτόμες τεχνολογίες, βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας της, από την προμήθεια βιώσιμων υλικών έως την ανακύκλωση ελαστικών στο τέλος του κύκλου ζωής τους. Μέχρι το 2030, η Continental στοχεύει να έχει πάνω από 40% ανανεώσιμο και ανακυκλωμένο υλικό στα ελαστικά της, συνεχίζοντας την προσπάθεια για 100% βιώσιμα υλικά σε όλα τα προϊόντα ελαστικών της, έως το 2050, το αργότερο.

Πρόσφατα η Continental παρουσίασε το πιο αειφόρο ελαστικό της, το UltraContact NXT. Με έως και 65% ανανεώσιμα, ανακυκλωμένα και πιστοποιημένα υλικά, συνδυάζει ένα εξαιρετικά υψηλό μερίδιο αειφόρων υλικών, με κορυφαία ασφάλεια και απόδοση. Η Continental είναι ο πρώτος κατασκευαστής που κατασκεύασε ένα ελαστικό μαζικής παραγωγής, με τόσο υψηλή περιεκτικότητα βιώσιμων υλικών αλλά και με μέγιστη αξιολόγηση στην ετικέτα ελαστικών ΕΕ. Και οι 19 διαθέσιμες διαστάσεις θα φέρουν την πιο υψηλή βαθμολογία («A») σε αυτήν την ετικέτα, για την αντίσταση κύλισης, το φρενάρισμα σε βρεγμένο και τον εξωτερικό θόρυβο.

Το UltraContact NXT είναι προέκταση της επιτυχημένης σειράς UltraContact, η οποία κυκλοφόρησε το 2022. Οι 19 διαστάσεις του UltraContact NXT θα αντικαταστήσουν τις υπάρχουσες αντίστοιχες διαστάσεις του UltraContact και θα είναι σταδιακά διαθέσιμές στους εμπόρους ελαστικών στην Ευρώπη από αυτό το φθινόπωρο. Το UltraContact NXT σχεδιάστηκε τόσο για ηλεκτρικούς όσο και για κινητήρες εσωτερικής καύσης, προσφέροντας και βέλτιστο χιλιομετρικό ωφέλιμο. Έτσι, αυτό αλλά και τα υπόλοιπα αειφόρα ελαστικά της Continental θα φέρουν πάνω τους το λογότυπο, “EV Compatible” (συμβατά με ηλεκτρικά οχήματα) και θα είναι διαθέσιμα για διάφορα δημοφιλή οχήματα όπως τα Kia Niro, VW ID.3, Mercedes-Benz EQA, Tesla Model 3, Audi Q4 E-TRON, Skoda Octavia, VW Golf 8, Audi A3 και πολλά άλλα

Τα ανανεώσιμα υλικά περιλαμβάνουν πυρίτιο βιολογικής βάσης, που παράγεται από γεωργικά απόβλητα

Τα ανανεώσιμα υλικά αναλογούν στο 32% του UltraContact NXT. Αυτά περιλαμβάνουν ρητίνες που βασίζονται σε υπολείμματα από τη βιομηχανία χαρτιού και ξύλου. Στα ελαστικά, οι ρητίνες βελτιώνουν την πρόσφυση, ενώ παράλληλα, το Ultra Contact NXT περιέχει πυριτικό άλας από τη στάχτη φλοιών ρυζιού. Οι φλοιοί ρυζιού είναι ένα γεωργικό απόβλητο που μπορεί να μετατραπεί σε πυρίτιο, μέσω μιας νέας διαδικασίας που καταναλώνει λιγότερη ενέργεια.

Πριν κλείσουμε την ενότητα αυτή να απαντήσουμε σε μία ακόμη απορία αναγνωστών που μας έδωσαν και το κίνητρο να κάνουμε αυτό το ρεπορτάζ.

Ρωτούν αν τα ελαστικά που έχουν την ένδειξη «ανακυκλώσιμα υλικά» είναι καλά. Η απάντηση είναι ΝΑΙ. Η ένδειξη «Contains recycled materials». Η περιεκτικότητα που ανέρχεται σε έως και 5% δεν έχει να κάνει με την ποιότητα και την απόδοση του ελαστικού. Οπότε μην σας τρομάζει.