Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Πριν από λίγες ημέρες, η Suzuki εισήλθε στον κόσμο των ηλεκτρικών οχημάτων, παρουσιάζοντας το eVitara. Ωστόσο, η Suzuki παραμένει διστακτική όσον αφορά τις μελλοντικές επενδύσεις σε ηλεκτρικά οχήματα λόγω της διαρκώς μεταβαλλόμενης βιομηχανίας.
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία είχε αρχικά υποσχεθεί να επενδύσει 35 δισεκατομμύρια δολάρια για να λανσάρει πέντε EV μέχρι το 2030, αλλά αυτό μπορεί πλέον να μην συμβεί. Μιλώντας με μέλη των μέσων ενημέρωσης κατά την παρουσίαση του eVitara, ο πρόεδρος της εταιρείας Toshihiro Suzuki αναγνώρισε την επιβράδυνση της ζήτησης EV και τον αυξημένο ανταγωνισμό από τις κινεζικές μάρκες.
«Βρισκόμαστε σε μια πολύ δύσκολη κατάσταση αυτή τη στιγμή, καθώς οι πωλήσεις των EV επιβραδύνονται και από την άλλη πλευρά, προσιτά και φθηνά EV από την Κίνα έρχονται στην αγορά, οπότε είναι πολύ δύσκολη στιγμή για την εισαγωγή περαιτέρω ηλεκτρικών», δήλωσε στο Autocar. «Κοιτάζοντας την τρέχουσα κατάσταση, τα κρατικά κίνητρα για τα EV εξαντλούνται και σε συνδυασμό με τα κινεζικά EV που έχουν πολύ ισχυρή ανταγωνιστικότητα, πρέπει να σκεφτείτε προσεκτικά για το ποιος τύπος ηλεκτρικών θα πρέπει να εισαχθεί στην αγορά και σε ποια χρονική στιγμή».
Η Suzuki ανακοίνωσε τα πέντε μελλοντικά EV στις αρχές του 2023. Ένα από αυτά περιελάβανε μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Jimny και αμιγώς ηλεκτρικές παραλλαγές των S-Cross και Ignis. Ενώ η ιδέα ενός ηλεκτρικού Jimny ακούγεται συναρπαστική, ο πρόεδρος της μάρκας ακύρωσε το σχέδιο, υποδηλώνοντας ότι το πρόσθετο βάρος μιας μπαταρίας «θα κατέστρεφε το καλύτερο μέρος» του μικρού off-roader.
Ποιο EV είναι το επόμενο για τη Suzuki; Θα είναι κάτι μικρότερο από το eVitara, αλλά η ημερομηνία που θα κυκλοφορήσει εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το πόσο καλά πουλάει το eVitara και τις μελλοντικές τάσεις της αγοράς.
Ενώ πολλές άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν να ασχολούνται μόνο με ηλεκτρικά, η Suzuki δεν έχει το ίδιο πλάνο. Μέρος του λόγου γι’ αυτό είναι ότι το 48% των ετήσιων πωλήσεων αυτοκινήτων της προέρχεται από την Ινδία και τα οχήματα εσωτερικής καύσης θα συνεχίσουν να παίζουν μεγάλο ρόλο σε αυτή την αγορά για πολλά χρόνια ακόμη.