Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Οι εργαζόμενοι της Stellantis προχώρησαν σε απεργία πέρυσι, αναγκάζοντας τους εργοστασιακούς χώρους παραγωγής της εταιρείας στη Βόρεια Αμερική να κλείσουν, για να την πείσουν να βελτιώσει τις αμοιβές και τις συνθήκες εργασίας τους. Η νέα συμφωνία περιελάμβανε αύξηση των αποδοχών κατά 25% κατά τη διάρκεια της σύμβασης, γεγονός που σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι στα εργοστάσια συναρμολόγησης θα μπορούσαν να κερδίζουν 42 δολάρια την ώρα όταν η εν λόγω σύμβαση λήξει το 2028.
Τί συμβαίνει όμως στον πιο υψηλόβαθμό από όλους; Τον CEO, Carlos Tavares;
Αρχικά να θυμίσουμε πως ο όμιλος Stellantis τον οποίο «εκπροσωπεί» ο κος. Tavares διαθέτει τις εξής 14 μάρκες: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati,Opel, Peugeot, Ram,Vauxhall.
Οπότε η δουλειά του δεν είναι ούτε απλή, ούτε εύκολη και σίγουρα φέρνει ένα τεράστιο βάρος. Το πακέτο αποδοχών του όμως για το 2023 ήταν 56% υψηλότερο από ό,τι το 2022 και ανήλθε σε 36,5 εκατομμύρια ευρώ.
Αυτό την καθιστά 518 φορές υψηλότερη από την αμοιβή του μέσου υπαλλήλου της Stellantis, ο οποίος το 2022 κέρδιζε 76.203 ευρώ, αναφέρει το Reuters.
Όμως ο ίδιος είχε δύσκολη χρονιά, έπρεπε να βρει τρόπο να αντιμετωπίσει την επερχόμενη απειλή από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, να πληρώσει τις αυξήσεις που δόθηκαν στους απεργούς εργαζόμενους και να πετύχει διάφορους στόχους απόδοσης.
Το συνδικάτο United Auto Workers (UAW) έθεσε το ζήτημα των γιγαντιαίων μισθολογικών συμφωνιών για τους διευθύνοντες συμβούλους των τριών μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών κατά τη διάρκεια της απεργίας το περασμένο φθινόπωρο. Η επικεφαλής της GM Mary Barra κέρδισε περίπου 30 εκατομμύρια δολάρια και ο διευθύνων σύμβουλος της Ford Jim Farley 21 εκατομμύρια δολάρια το 2022 (οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουν αποκαλύψει ακόμη τις αμοιβές τους για το 2023).