Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Με σαφή πλειοψηφία 70% των ψήφων, την Τρίτη 16 Απριλίου, η ετήσια γενική συνέλευση της Stellantis ενέκρινε το πακέτο αποδοχών του Carlos Tavares, του διευθύνοντος συμβούλου της γαλλο-ιταλο-αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το ποσό των ετήσιων αποδοχών εγκρίθηκε στα 36,5 εκατομμύρια ευρώ για το 2023. Πρόκειται για ένα ιλιγγιώδες ποσό, το οποίο καθιστά τον Carlos Tavares το πιο ακριβοπληρωμένο αφεντικό στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Για την εργασία του τον τελευταίο χρόνο, το 65χρονο στέλεχος θα λάβει το ισοδύναμο 1.586 ετήσιων αποδοχών ενός υπαλλήλου που εργάζεται στη γραμμή συναρμολόγησης σε ένα από τα γαλλικά εργοστάσια του ομίλου.
Οι μέτοχοι του ομίλους Stellantis επέλεξαν να επιβραβεύσουν τις αξιοσημείωτες οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας, η χρηματιστηριακή αξία της οποίας έχει διπλασιαστεί από τη δημιουργία της, τον Ιανουάριο του 2021.
Αρχικά να θυμίσουμε πως ο όμιλος Stellantis τον οποίο «εκπροσωπεί» ο κος. Tavares διαθέτει τις εξής 14 μάρκες: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati,Opel, Peugeot, Ram,Vauxhall.
Οπότε η δουλειά του δεν είναι ούτε απλή, ούτε εύκολη και σίγουρα φέρνει ένα τεράστιο βάρος. Το πακέτο αποδοχών του όμως για το 2023 ήταν 56% υψηλότερο από ό,τι το 2022.
Ο επικεφαλής της Stellantis, η οποία πετυχαίνει το 52% των πωλήσεών της στις Ηνωμένες Πολιτείες όπου τα περιθώρια κέρδους είναι υψηλότερα, δεν έχει χάσει ποτέ την ευκαιρία να συγκρίνει τον εαυτό του με τους CEO που εδρεύουν στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, παρά με τους Ευρωπαίους συναδέλφους του. Θεωρεί ότι ο μισθός του είναι ανάλογος με εκείνον του Τιμ Κουκ, ο οποίος αμείβεται με 99 εκατομμύρια δολάρια από την Apple ή του Σούνταρ Πιτσάι, ο οποίος αμείβεται με 226 εκατομμύρια δολάρια το 2022 από την Google-Alphabet.
Σα να μην έφτανε το τεράστιο αυτό ποσό, πολλοί σπεύδουν να δηλώσουν πως ο μισθός του Tavares είναι ακόμα πιο προκλητικός εάν αναλογιστούμε πως ο όμιλος Stellantis θα προχωρήσει σε περικοπές θέσεων σε εργοστάσια τόσο της Αμερικής όσο και της Γαλλίας με φόντο τον σταδιακό πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της.
Μη ξεχνάμε πως οι εργαζόμενοι της Stellantis προχώρησαν σε απεργία πέρυσι, αναγκάζοντας τους εργοστασιακούς χώρους παραγωγής της εταιρείας στη Βόρεια Αμερική να κλείσουν, για να την πείσουν να βελτιώσει τις αμοιβές και τις συνθήκες εργασίας τους. Η νέα συμφωνία περιελάμβανε αύξηση των αποδοχών κατά 25% κατά τη διάρκεια της σύμβασης, γεγονός που σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι στα εργοστάσια συναρμολόγησης θα μπορούσαν να κερδίζουν 42 δολάρια την ώρα όταν η εν λόγω σύμβαση λήξει το 2028.