Του Περικλή Χαλάτση
Από σήμερα 17 Οκτωβρίου μέχρι και την Κυριακή 23 Οκτωβρίου η Πόλη του Φωτός αναμένεται να υποδεχθεί εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες από όλον τον κόσμο. Μετά από τέσσερα χρόνια απουσίας η μεγάλη έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι ανοίγει και πάλι τις πύλες της. Τελευταία φορά που έγινε έκθεση ήταν το 2018.
Το 2020 ακυρώθηκε λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού και σήμερα 17 Οκτωβρίου το εκθεσιακό κέντρο Port de Versailles φωταγωγείται και ετοιμάζεται για τις μεγάλες πρεμιέρες. Το Mondial de l’Auto επέστρεψε στην 89η έκδοσή του και είναι η πρώτη μεγάλη έκθεση αυτοκινήτου μετά την πανδημία.
Δεν αποκλείεται αυτή την περίοδο που το πρόβλημα με τους ημιαγωγούς ακόμη δεν έχει λυθεί και οι γραμμές παραγωγής δεν έχουν φτάσει στην απόδοση που είχαν προ πανδημίας να φρέναραν αυτές τις αυτοκινητοβιομηχανίες και να μην επεδίωξαν μια θέση στο Port de Versailles. Το κακό είναι ότι το πρόβλημα με τους ημιαγωγούς δεν πρόκειται να λυθεί ούτε το 2023. Οι παραγγελίες είναι τριπλάσιες και τετραπλάσιες από αυτές που μπορούν τα εργοστάσια να παραδώσουν.
Η απουσία μεγάλων εταιριών στην έκθεση στο Παρίσι ίσως να έχει σχέση και με τα υψηλά έξοδα συμμετοχής.
Ίσως να είναι και κάτι άλλο που εμείς ακόμη δεν το γνωρίζουμε.Λέτε όμως να βρισκόμαστε και στο τέλος μιας ένδοξης περιόδου ;
Δεν αποκλείεται. Ας μην ξεχνάμε ότι οι ενδιαφερόμενοι -χωρίς δώσουν τα 16 ευρώ που είναι η είσοδος φέτος για το Paris Motor Show- μπορούν να ενημερωθούν και μάλιστα αναλυτικά από το διαδίκτυο.
Ποια είναι η διαφορά; Απλά η προσωπική επαφή. Στις εκθέσεις αυτοκινήτων πρέπει να υπάρχουν αυτοκίνητα από όλους τους ενδιαφερόμενους. Αν δεν υπάρχουν όλες οι μάρκες γιατί να πάει ο επισκέπτης.Ο επισκέπτης που θα προτιμήσει την έκθεση από το ίντερνετ θέλει να έρθει κοντά στο αυτοκίνητο που τον ενδιαφέρει και δεν θέλει να το δει virtual.
Φέτος την έκθεση στο Παρίσι στηρίζει ο Όμιλος της Stellantis ( Peugeot, DS Automobile, Jeep) και o όμιλος Renault (Renault, Dacia, Alpine).
Πριν αναφερθούμε στα μοντέλα της Έκθεσης ας δούμε ποιοι είναι οι μεγάλοι απόντες. Απουσιάζουν ο όμιλος Volkswagen ( VW, Audi, Cupra, Skoda, Seat) ο όμιλος BMW, Mini, η Ford, η Τoyota, η Lexus, η Volvo, η Mazda, η Fiat, η Alfa Romeo, η Opel, η Nissan, η Mercedes, η Honda, η Hyundai, η Kia, η JLR. Το περίεργο είναι ότι απουσιάζει η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία της Citroen. Τέλος απουσιάζουν τα super cars όπως η Ferrari, η Aston Martin και η Lamborghini. Πιο απλά η χλιδή απουσιάζει από την Πόλη του Φωτός. Κρίμα
Η Peugeot θα κάνει δύο παγκόσμιες πρεμιέρες . To PEUGEOT 408 fastback και το PEUGEOT E-208 με την κορυφαία ηλεκτρική απόδοση. Το νέο PEUGEOT 408 fastback -βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας C- έχει μοναδική εμφάνιση και έξυπνη ηλεκτροκίνηση, με δύο επαναφορτιζόμενους υβριδικούς κινητήρες 180 και 225 ίππων.
Οι επισκέπτες θα δουν το 408 που θα είναι τοποθετημένο σε μια θεαματική σφαίρα, το E-EXPERT HYDROGEN και το υβριδικό υψηλών επιδόσεων PEUGEOT 9X8, το οποίο παρουσιάζεται για πρώτη φορά σε Σαλόνι Αυτοκινήτου.
H DS Automobiles θα έχει δύο παγκόσμιες πρεμιέρες
Η γαλλική “τέχνη του ταξιδιού” ξεκινά από τη δημιουργία του περιπτέρου της DS Automobiles, όπου κυριαρχεί η κορυφαία ποιότητα σε όλα τα υλικά που «ντύνει» και εξοπλίζει τα αυτοκίνητα της.
Οι παγκόσμιες πρεμιέρες αφορούν τα μοντέλα DS 3 και DS 9 OPÉRA PREMIÈRE ενώ στο μεγάλο περίπτερο θα υπάρχουν όλες οι εκδόσεις των DS 4 και του νέου DS 7.
Το εσωτερικό του DS 9 OPÉRA PREMIÈRE είναι διακοσμημένο με το κορυφαίας ποιότητας Pearl Grey Leather Nappa πάνω από όλα τα πάνελ του ταμπλό και των θυρών.
Το νέο DS 3, το είδαν για πρώτη ,όσοι βρέθηκαν στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού. Σήμερα κάνει την πρώτη του δημόσια εμφάνιση.
Η Renault αποκαλύπτει το στρατηγικό πλάνο «Renaulution»
Σε μισή ώρα, στις 10 το πρωί ,η Renault σε συνέντευξη τύπου ανοίγει τα χαρτιά της για τα μελλοντικά της σχέδια. Το Renault Group έχει τέσσερα εντυπωσιακά περίπτερα συνολικής έκτασης 3.000 τ.μ.. για τα Renault, Dacia, Alpine και Mobilize.Κάθε μάρκα θα παρουσιάσει τουλάχιστον μία παγκόσμια αποκλειστικότητα (σε μορφή πρωτότυπου ή εκθεσιακού μοντέλου) και φυσικά το σλόγκαν για όλα θα είναι το ‘Revolution is on’.
Θα παρουσιαστούν ακόμη το νέο οικογενειακό Kangoo E-TECH Electric, τα showcars Renault 5 Turbo 3E και το Hippie Caviar Motel, όπως επίσης και το νέο Megane E-TECH Electric.
Παρούσα θα είναι και η Hyvia, που είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας του Renault Group με την αμερικάνικη εταιρεία Plug και αφορά την υδρογονοκίνηση.
Η Alpine θα εστιάσει στο DNA της ,με ένα περίπτερο προσανατολισμένο στο μηχανοκίνητο αθλητισμό του σήμερα αλλά και του αύριο.
Mobilize: μία εντελώς διαφορετική προσέγγιση για την αυτοκίνηση
Με εμπνευσμένα workshops, ψυχαγωγικές ψηφιακές εμπειρίες και ενημερωτικές συναντήσεις, η μάρκα Mobilize, το πιο καινούργιο, 4ο business unit του Renault Group, θα παρουσιάσει μια μοναδική προσέγγιση στη βιώσιμη κινητικότητα.
Όλα όσα θα υπάρχουν σ αυτό το περίπτερο θα αφορούν στην ατομική αλλά και την κοινόχρηστη μετακίνηση.
Πολύ σύντομα, το δίκτυο Mobilize Fast Charge θα προσφέρει στους χρήστες την απαράμιλλη εμπειρία μίας υπερ-ταχείας φόρτισης.
Στην έκθεση θα υπάρχει ένα γαλλικό μεγάλο σπορ αυτοκίνητο, το Hopium με το Machina Vision, ένα σεντάν με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου 500 ίππων που υπόσχεται πάνω από 1.000 χλμ. αυτονομίας. Τέλος θα υπάρχει το NamX HUV, ένα SUV υδρογόνου σχεδιασμένο από την Pininfarina,.