Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Εδώ και μία περίπου δεκαετία, η Audi (και άλλες εταιρίες) ανέπτυξε την συνήθεια να τοποθετεί ψεύτικες απολήξεις εξάτμισης σε ορισμένα μοντέλα της. Χαρακτηριστικά παραδείγματα το πετρελαιοκίνητο S5 προηγούμενης, αλλά τα SQ5 και S6. Ευτυχώς, οι ψεύτικες απολήξεις θα αποτελέσουν παρελθόν, καθώς η εταιρία δεσμεύτηκε να απαλλαγεί από την αμφιλεγόμενη αυτή τακτική.

Μιλώντας στο περιοδικό Auto Express, ένας εκπρόσωπος της Audi υποσχέθηκε ότι τα μελλοντικά αυτοκίνητα που θα βασίζονται στη νέα αρχιτεκτονική Premium Platform Combustion (PPC) θα χρησιμοποιούν «καυτές απολήξεις και απολύτως λειτουργικές». Το νέο A5 Sedan και A5 Avant πρωτοστατούν στη νέα αυτή εποχή, μαζί με τις εκδόσεις επιδόσεων. Μένει να δούμε αν τα μικρότερα οχήματα στην πλατφόρμα MQB θα ακολουθήσουν το παράδειγμα.

Αρκετά άλλα μοντέλα με βάση τη PPC πλατφόρμα βρίσκονται καθ’ οδόν, συμπεριλαμβανομένων των Q5, A7 και Q7. Και τα τρία είναι πιθανό να λάβουν εκδόσεις S απαλλαγμένες από ψεύτικες απολήξεις. Ένα μεγαλύτερο SUV τριών σειρών, προσωρινά γνωστό ως Q9, έρχεται ως απάντηση στις BMW X7 και Mercedes GLS. Δεν είναι σαφές αν το A8 θα αποκτήσει επόμενη γενιά με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αν ναι, θα μετονομαστεί σε A9.

Η μάρκα με έδρα το Ίνγκολσταντ επικαιροποιεί την ονοματολογία της, χαρακτηριζόντας όλα τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης με μονό αριθμό και τα EV με ζυγό αριθμό. Γι’ αυτό και το παλιό A4 έδωσε τη θέση του στο νέο A5. Η επόμενη γενιά του A6 με κινητήρες βενζίνης και ντίζελ θα γίνει A7. Αυτό θα επιτρέψει στην Audi να λανσάρει ένα πλήρως ηλεκτρικό A6, με ένα μικρότερο A4 χωρίς κινητήρες εσωτερικής καύσης να έρχεται αργότερα μέσα στη δεκαετία, πιθανότατα μετά το A8 EV.

Βέβαια, οι πραγματικές απολήξεις της εξάτμισης δεν θα υπάρχουν για πολύ ακόμα. Αν δεν υπήρξε αλλαγή σχεδίων, η Audi εξακολουθεί να σκοπεύει να γίνει αμιγώς ηλεκτρική μέχρι το 2033.