Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης  

Το νέο concept της Audi συγχωνεύει τους κόσμους των κουπέ, των SUV και των pickup έχοντας παράλληλα 442 ίππους και ασύγκριτη πολυτέλεια. 

Η Audi είναι αρκετά ενεργή στο concept παιχνίδι πρόσφατα, επικοινωνώντας το όραμά της για το σχεδιασμό και τις τεχνολογίες των μελλοντικών EV. Το τέταρτο και ίσως πιο περίεργο παράδειγμα της οικογένειας «sphere» της Audi είναι το Activesphere, που συνδυάζει μια σιλουέτα σε στυλ κουπέ με γενναιόδωρη απόσταση από το έδαφος, ελαστικά εκτός δρόμου και την ικανότητα να μεταμορφώνεται σε pickup.  

Το μοντέλο έχει μεγάλες γυάλινες επιφάνειες παράλληλα με διαφανείς περιοχές στη μάσκα, προσφέροντας μεγαλύτερη θέα στο περιβάλλον. Το πιο σημαντικό είναι ότι το πίσω τζάμι γλιστρά πάνω από την οροφή, εκθέτοντας τον χώρο αποσκευών και μεταμορφώνοντας το Activesphere σε pickup. Η Audi λέει ότι ο πίσω χώρος μπορεί να μεταφέρει δύο ηλεκτρικά ποδήλατα και άλλο αθλητικό εξοπλισμό, ενώ η οροφή έχει ενσωματωμένο φορέα σκι. Άλλα χαρακτηριστικά υψηλής τεχνολογίας περιλαμβάνουν τις φανταχτερές μονάδες φωτισμού LED και στα δύο άκρα, τις κάμερες που αντικαθιστούν τους καθρέφτες και τις ζάντες αλουμινίου έξι ακτίνων με οπές που ανοίγουν και κλείνουν. 

Χάρη στην προσαρμοζόμενη αερανάρτηση, η απόσταση του Activesphere από το έδαφος είναι μεταβλητή. Το τυπικό ύψος των 208 mm που είναι παρόμοιο με αυτό του Q5, μπορεί να αυξηθεί στα 248 mm σε λειτουργία εκτός δρόμου ή χαμηλότερο στα 168 mm για οδήγηση στην άσφαλτο, ωφελώντας το χειρισμό και την αεροδυναμική. 

Η εσωτερική σχεδίαση του Activesphere είναι εξίσου εντυπωσιακή με το εξωτερικό όσον αφορά τα νέα χαρακτηριστικά. Δύο μεγάλες πόρτες που ανοίγουν αντικριστά και η έλλειψη κολόνων β, παρέχουν εύκολη πρόσβαση στην τετραθέσια καμπίνα. Τα τέσσερα μεμονωμένα καθίσματα μοιάζουν με ξαπλώστρες με ενσωματωμένα υποβραχιόνια και προσκέφαλα. Στη λειτουργία αυτόνομης οδήγησης, ολόκληρη η δομή του ταμπλό περιστρέφεται και εξαφανίζεται εντελώς μαζί με το τιμόνι και τα πεντάλ, ανοίγοντας χώρο μπροστά από τον οδηγό και τον συνοδηγό και παρέχοντας υπέροχη θέα του δρόμου μπροστά. Η κεντρική σήραγγα μεταξύ των επιβατών έχει ένα διαφανές κάλυμμα που προσφέρει θερμαινόμενη ή κρύα αποθήκευση για φαγητό ή ποτό.

Το πιο όμορφο τεχνολογικό χαρακτηριστικό όμως είναι αποθηκευμένο στην οροφή του concept – τέσσερα μεμονωμένα ακουστικά μικτής πραγματικότητας που μοιάζουν με κομψά ζευγάρια γυαλιά. Αυτά παρέχουν σε όλους τους επιβάτες πρόσβαση σε έναν νέο κόσμο δυνατοτήτων όσον αφορά την αλληλεπίδραση ανθρώπου-μηχανής χωρίς την ανάγκη οθονών ή φυσικών χειριστηρίων. Το νέο σύστημα ονομάζεται Audi dimensions και είναι εύκολα και διαισθητικά προσβάσιμο φορώντας απλά τα ακουστικά.

Κάθε χρήστης μπορεί να έχει πρόσβαση σε λειτουργίες infotainment αλληλεπιδρώντας με τρισδιάστατα γραφικά μέσω αφής, χειρονομιών ή κίνησης των ματιών. Είναι ενδιαφέρον ότι κάθε μενού/λειτουργία απεικονίζεται κοντά στα σημεία ενδιαφέροντος – τα χειριστήρια κλιματισμού τοποθετούνται δίπλα στους αεραγωγούς κλιματισμού, το μενού μουσικής τοποθετείται δίπλα στα ηχεία κ.λπ. Όλες οι εσωτερικές επιφάνειες μπορούν να μετατραπούν σε αόρατες οθόνες αφής για την εμφάνιση των περιεχόμενο προτίμησης. Επιπλέον, οι επιβάτες μπορούν να συνεχίσουν να φορούν τα ακουστικά εκτός του οχήματος, χρησιμοποιώντας τις λειτουργίες επαυξημένης πραγματικότητας στον πραγματικό κόσμο.

Το πρωτότυπο εφοδιάζεται με διπλούς ηλεκτρικούς κινητήρες που παράγουν συνδυαστικά 442 PS  και 720 Nm ροπής και προσφέρουν δυνατότητες AWD. Η μπαταρία 800 Volt που είναι τοποθετημένη μεταξύ των αξόνων έχει χωρητικότητα 100 kWh και προσφέρει αυτονομία άνω των 600 km. Το πιο σημαντικό είναι ότι υποστηρίζει ρυθμούς φόρτισης έως και 270 kW, που σημαίνει ότι μπορεί να φορτίσει από 5 έως 80% σε λιγότερο από 24 λεπτά από έναν συμβατό εξαιρετικά γρήγορο φορτιστή. 

Όπως συμβαίνει με τις προηγούμενες ιδέες Sphere, το Audi Activesphere δεν αναμένεται να εξελιχθεί άμεσα σε όχημα παραγωγής. Ωστόσο, ορισμένα από τα χαρακτηριστικά του πιθανότατα θα βρουν το δρόμο τους στα μελλοντικά EV, ελπίζουμε όχι στο μακρινό μέλλον.