Η γερμανική μάρκα παρουσίασε σε παγκόσμια πρεμιέρα τη νέα γενιά του μεσαίου premium sedan της γκάμας της, το οποίο αναμένεται στις αγορές το ερχόμενο φθινόπωρο.
Το νέο Α4 χαρακτηρίζεται ως μετεξέλιξη, καθώς σχεδιαστικά βασίζεται στο απερχόμενο μοντέλο, έχοντας όμως ριζικές αλλαγές σε όλα τα σημεία. Με την πρώτη ματιά το αυτοκίνητο φαίνεται ίδιο με το προηγούμενο, καθώς το τμήμα design της Audi αποφάσισε να εκσυγχρονίσει απλά την εικόνα του αμαξώματος.
Στην ουσία όμως είναι τελείως διαφορετικό, με τις διαστάσεις να έχουν αυξηθεί (μήκος 4.726 χλστ., πλάτος 1.842 χλστ. και ύψος 1.427 χλστ.), το βάρος να έχει μειωθεί κατά 120 κιλά και τον αεροδυναμικό συντελεστή να είναι στο 0.23 Cd, νούμερο που το κατατάσσει στην κορυφή της κατηγορίας. Πατάει πάνω στην πλατφόρμα MLB, με το μεταξόνιο να έχει μεγαλώσει κατά 12 χλστ., κάτι που είχε ως αποτέλεσμα και την αύξηση των διαθέσιμων εσωτερικών χώρων.
Πλέον, οι επιβάτες έχουν περισσότερο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι τους, με το πορτμπαγκάζ στη sedan εκδοχή να έχει διατηρηθεί στα 480 λίτρα και στην Avant να φτάνει τα 505 λίτρα (+15), που με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων εκτοξεύεται στα 1.510 λτ.
Από αισθητικής πλευράς, η καμπίνα ακολουθεί το μοτίβο του ΤΤ, με τον πίνακα οργάνων να αντικαθίσταται προαιρετικά με ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών, η κεντρική κονσόλα όπου φιλοξενείται η οθόνη του συστήματος πολυμέσων έχει σχεδιαστεί από την αρχή, όπως και το πολυλειτουργικό οθόνη και ο μοχλός ταχυτήτων. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι κορυφαίας ποιότητας, με τον εξοπλισμό να περιλαμβάνει οτιδήποτε επιζητεί ο οδηγός.
Έχουμε και λέμε. Έγχρωμο head up display, ψηφιακή οθόνη ενσωματωμένη στον κεντρική καθρέπτη, 30 επιλογές για το χρώμα του εσωτερικού φωτισμού με τεχνολογία LED, ειδικό pad για την επαγωγική φόρτιση του smartphone κινητού, ηχοσύστημα της Bang & Olufsen, tablet για τους πίσω επιβάτες, το νέο Audi connect με ασύρματη πρόσβαση στο διαδίκτυο και δυνατότητα ελέγχου των λειτουργιών του αυτοκινήτου από απόσταση και φυσικά όλα τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας.
Αρχικά, θα είναι διαθέσιμο με τρεις κινητήρες βενζίνης και τέσσερις diesel, οι οποίοι καλύπτουν τις προδιαγραφές Euro6, είναι πιο ισχυροί κατά 25% και συνάμα πιο οικονομικοί σε κατανάλωση κατά 21%. Στη βάση της γκάμας είναι ο 1.4 TFSI των 150 ίππων και ακολουθεί ο 2.0 TFSI σε δύο εκδόσεις ισχύος (190 και 252 ίππους). Από πλευράς πετρελαίου, έχουμε τον 2.0 TDI με τους 150 και τους 190 ίππους, καθώς και τον 3.0 TDI απόδοσης 218 και 272 ίππων.
Το Α4 Avant θα προσφέρεται και σε έκδοση φυσικού αερίου (g-tron). Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή το αναβαθμισμένο αυτόματο S tronic 7 σχέσεων, με τον ισχυρότερο πετρελαιοκινητήρα να φέρει το αυτόματο 8άρι.
Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος