Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η BYD συνέχισε την ταχεία ανάπτυξή της το 2024, πουλώντας συνολικά 4,27 εκατομμύρια οχήματα, ένα εντυπωσιακό άλμα 41,3% σε σχέση με τις 3 εκατομμύρια πωλήσεις του 2023. Ωστόσο, η εταιρεία δεν αναμένεται να ξεπεράσει την Tesla ως ο μεγαλύτερος πωλητής αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως για το 2024. Κάτι που πιθανότατα θα γίνει πράξη, εάν γίνουν πραγματικότητα οι προβλέψεις, το 2025. Σε σκέψεις η Tesla.
Ο κινεζικός γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας πούλησε 1.764.992 αμιγώς ηλεκτρικά το 2024, μια αύξηση 12% σε σχέση με το 2023. Τα plug-in υβριδικά ανήλθαν σε 2.485.378 σημειώνοντας αύξηση 72,8% σε σύγκριση με το 2023, ενώ ο Δεκέμβριος ήταν μήνας ρεκόρ για την εταιρεία, πουλώντας 509.440 οχήματα. Το Bloomberg αναφέρει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των πωλήσεων της BYD προέρχεται από την Κίνα, ενώ μόνο μισό εκατομμύριο προέρχονται από τις υπόλοιπες παγκόσμιες αγορές.
Η Tesla βέβαια δεν έχει ανακοινώσει ακόμη τα στοιχεία παραδόσεων για το 2024, αλλά αναμένεται να έχει πουλήσει περίπου 1,81 εκατομμύρια οχήματα, διατηρώντας την πρώτη θέση στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Πιθανότατα έχοντας για 2η σερί χρονιά το best seller μοντέλο παγκοσμίως, το Model Y, αλλά όλα αυτά είναι υποθέσεις, μέχρι να δημοσιευθούν τα επίσημα στοιχεία.
Η άνοδος της BYD τα τελευταία χρόνια ήταν θεαματική. Όχι πολύ καιρό πριν, η εταιρεία ήταν μια μικρή μάρκα (στον τομέα των Ι.Χ.) που πωλούσε μερικώς αδιάφορα οχήματα στην Κίνα. Πλέον χάρη στην τεχνογνωσία της ηλεκτροκίνησης αλλά και στα προγράμματα EV που επιδοτούνται σε μεγάλο βαθμό από την τοπική κυβέρνηση, η BYD έχει δημιουργήσει πλέον ένα αξιοζήλευτο κατασκευαστικό αποτύπωμα και έχει λανσάρει αρκετά συναρπαστικά οχήματα.
Η BYD είναι επίσης ένας γίγαντας στην κατασκευή μπαταριών. Σύμφωνα με το Car News China, είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος προμηθευτής μπαταριών στην Κίνα και προμηθεύει ακόμα και εταιρίες όπως η Toyota, η Nio και η Tesla.