Του Λουκά Παπαλάμπρου
Η δεύτερη γενιά του best seller μοντέλου της γερμανικής φίρμας αποκαλύφθηκε επίσημα, με την Opel να επιλέγει να παρουσιάσει αρχικά την αμιγώς ηλεκτροκίνητη εκδοχή του.
Το καινούριο Mokka δεν θυμίζει σε τίποτα τον προκάτοχό του. Το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε από την αρχή, υιοθετεί μια νέα φιλοσοφία, όπου κυριαρχούν τα μοντέρνα στοιχεία, οι νεωτερισμοί και οι τεχνολογίες.
Βασίζεται στην πλατφόρμα CMP (Common Modular Platform), με το προσωπείο Vizor να κάνει τη διαφορά.
Οι σμιλευμένες επιφάνειες του αμαξώματος, τα δυναμικά φώτα, οι σύγχρονοι χρωματικοί συνδυασμοί, οι ζάντες 18 ιντσών και το τολμηρό πίσω τμήμα με το λογότυπο στο κέντρο της πόρτας δημιουργούν ένα ελκυστικό πακέτο.
Παρά τις συμπαγείς διαστάσεις (4,15 μέτρα μήκος), το Mokka προσφέρει εξαιρετικούς χώρους στο εσωτερικό χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο και την «έξυπνη» διαμόρφωση. Το ταμπλό από την άλλη αποτελεί τον ορισμό του hi-tech, περιλαμβάνοντας το «Pure Panel», κάτι αντίστοιχο με το i-cockpit της Peugeot.
Ο πίνακας οργάνων εκτείνεται σε οριζόντια διάταξη και ενσωματώνει δύο διευρυμένες οθόνες. Μία 12 ιντσών μπροστά από τον οδηγό με διαισθητική λειτουργία και μία στην κεντρική κονσόλα διαστάσεων 10 ιντσών.
Η κεντρική οθόνη είναι σκόπιμα κεκλιμένη προς τον οδηγό, όλα τα χειριστήρια και οι μονάδες ενσωματώνονται αρμονικά στη συνολική σχεδίαση, ενώ το ηλεκτρικό χειρόφρενο και ο νέος επιλογέας ταχυτήτων χαρίζουν αισθητική καθαρότητα.
Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται όλες οι τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας. Συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto, το σύστημα πολυμέσων διαθέτει ενσωματωμένο φωνητικό έλεγχο, υπηρεσία LIVE navigation2 με ενημέρωση κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, προσαρμοζόμενο σύστημα φώτων adaptive IntelliLux LED matrix light, προσαρμοζόμενο cruise control, αναγνώριση οδικών σημάτων (traffic sign recognition), πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών, αυτόματο φρενάρισμα και πολλά ακόμη.
Το νέο Mokka θα προσφέρεται με κινητήρες βενζίνης και diesel. Η Opel ωστόσο επέλεξε να παρουσιάσει σε πρώτη φάση την αμιγώς ηλεκτροκίνητη εκδοχή του.
Το ηλεκτρικό σύνολο αποδίδει 136 ίππους και 260 Nm ροπής. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα λειτουργίας (Normal, Eco και Sport), η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα και η αυτονομία, σύμφωνα με τον κύκλο WLTP, φθάνει τα 322 χιλιόμετρα.
Μέσω ταχυφορτιστή 100 kW DC η μπαταρία χωρητικότητας 50 kWh μπορεί να αναπληρώσει το 80% της ενέργειας σε 30 λεπτά. Υποστηρίζει οικιακό δίκτυο και επιτοίχιο φορτιστή από μονοφασική ή τριφασική παροχή 11 kW.
Οι προπαραγγελίες του Mokka-e θα ξεκινήσουν στα τέλη του καλοκαιριού. Στις εκθέσεις των επίσημων αντιπροσώπων, το αυτοκίνητο θα βρίσκεται στις αρχές του 2021.