Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Το μεγάλο «διάλλειμα» της Lancia τελείωσε. Η θρυλική μάρκα επιστρέφει στο «παιχνίδι» υπό τη γιγαντιαία ομπρέλα του ομίλου Stellantis.
Σε περίπου ένα μήνα από τώρα, η νέα Lancia Ypsilon θα κάνει το επίσημο ντεμπούτο της, όμως το μοντέλο απαθανατίστηκε κατά τη διάρκεια γυρίσματος διαφημιστικού σποτ, χωρίς ίχνος καμουφλάζ.
Όπως βλέπετε και στις εικόνες, η νέα τρίτη γενιά του μοντέλου δεν έχει τίποτα κοινό με τις προηγούμενες. Είναι σε σκούρα μπλε απόχρωση με μαύρες πινελιές, ενώ στο καπό αποτυπώνεται ολογράφως το όνομα της μάρκας.
Ξεχωρίζουν οι λεπτές λωρίδες των LED φώτων, ενώ οι προβολείς είναι στις άκρες, σε αρκετή απόσταση από τον κεντρικό μεγάλο αεραγωγό, ο οποίος πλαισιώνεται και από δύο μικρότερους κάθετους.
Σίγουρα highlight είναι τα κυκλικά φώτα στο πίσω μέρος, που έχουν ξεκάθαρες καταβολές από τη θρυλική Lancia Stratos και έχουν στο εσωτερικό δύο οριζόντια «Y» που αποτελούν και τη φωτεινή υπογραφή.
To νέο hatchback πατάει σε ένα σετ μαύρων γυαλιστερών ζαντών με ασημί στοιχεία. Οι παχιές κολόνες C έχουν επίσης γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα και το μπλε και μαύρο θέμα συνεχίζεται στο πίσω μέρος με μια μαύρη αεροτομή οροφής και ένα μαύρο καπάκι που φιλοξενεί ένα μεγάλο λογότυπο της Lancia.
Στο εσωτερικό βλέπουμε δύο οθόνες στο ταμπλό, με τη μία να χρησιμεύει ως πίνακας οργάνων και την άλλη ως σύστημα infotainment.
Η νέα Lancia Ypsilon θα κυκλοφορήσει σε μία υβριδική και μία ηλεκτρική έκδοση. Η δεύτερη, πιθανότατα θα έχει κοινό μοτέρ με το Jeep Avenger οπότε περιμένουμε γύρω στους 156 ίππους και μπαταρία 54 kWh με αυτονομία στα 400χλμ.
Η Lancia διαθέτει ένα σταθερό και φιλόδοξο οδικό χάρτη, όπου ήδη σημειώνεται ταχεία πρόοδος ακολουθώντας πιστά τα βήματα που προβλέπονται από το στρατηγικό σχέδιο της Stellantis με τον τίτλο «Dare Forward». Μετά τα πολλά σημαντικά κεφάλαια που γράφτηκαν τα τελευταία δύο χρόνια, το πλάνο της αναγέννησης της Lancia, συνεχίζεται τώρα με την πραγματική είσοδο της μάρκας στις έξι χώρες, οι οποίες αποτελούν μέρος των πρώτων βημάτων στα σχέδια του επαναλανσαρίσματος εκτός Ιταλίας: μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2024, η μάρκα θα έχει παρουσία στην Ευρώπη μέσα από ένα δίκτυο 70 νέων αντιπροσωπειών, σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις.