Του Λουκά Παπαλάμπρου
Με μία σειρά teaser φωτογραφιών, η βαυαρική φίρμα ανακοίνωσε ότι η ημέρα της παρουσίασης του καινούργιου premium μικρομεσαίου hatchback πλησιάζει.
Η BMW απέφυγε να διευκρινίσει πότε θα αποκαλυφθεί η πολυαναμενόμενη νέα γενιά της 1 Series, ωστόσο, αυτό, φαίνεται ότι θα συμβεί πολύ σύντομα.
Στις εικόνες διακρίνονται τα LED φωτιστικά σώματα, το εμπρός σπόιλερ στη μάσκα, οι ζάντες και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων.
Η νέα Σειρά 1 χαρακτηρίζεται ως η καλύτερη που έχει κατασκευαστεί ποτέ, θέτοντας νέα πρότυπα στην κατηγορία στους τομείς της οδηγικής συμπεριφοράς, της ποιότητας κύλισης και της άνεσης. Βασίζεται στην πλατφόρμα FAAR, με την κίνηση να μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς κι όχι στους πίσω, όπως συνέβαινε έως τώρα.
Για την ανάπτυξη του μοντέλου χρειάστηκαν περίπου πέντε χρόνια, με τον επικεφαλής του τμήματος δυναμικής οδήγησης του BMW Group, Peter Langen, να υπόσχεται ένα απολαυστικό αυτοκίνητο, εξαιρετικά ευέλικτο και ακριβές.
Σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει η τεχνολογία ARB (actuator contiguous wheel slip limitation).
Προέρχεται από το ηλεκτροκίνητο i3 και χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε όχημα παραγωγής με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Πρόκειται για ένα σύστημα που βρίσκεται στον εμπρός άξονα, εξασφαλίζοντας τη μέγιστη πρόσφυση και βοηθώντας τον οδηγό να διατηρεί τον έλεγχο του αυτοκινήτου ακόμη κι αν έχει απενεργοποιήσει το ESP. Μάλιστα, θα περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων.
Στην καμπίνα, έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην ευρυχωρία. Το σαλόνι της Σειράς 1 είναι πλέον μεγαλύτερο, με τον χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών να έχει αυξηθεί κατά 33 χλστ. και για τα κεφάλια κατά 19 χλστ.
Μεγαλύτερο είναι και το πορτμπαγκάζ, φθάνοντας τα 380 λίτρα χωρητικότητας. Η ποιότητα κατασκευής παραμένει σε πολύ υψηλά επίπεδα, με την BMW να ενσωματώνει τα πιο high tech συστήματα και τεχνολογίες.
Η καινούργια Σειρά 1 εφοδιάζεται με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, οι οποίοι συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή το αυτόματο 8άρι. Ορισμένες εκδόσεις φέρουν και σύστημα τετρακίνησης xDrive.
Στη βάση της γκάμας είναι η έκδοση 118i με τον τρικύλινδρο 1.500άρη των 140 ίππων. Ακολουθεί η 120i με τον δίλιτρο των 190 ίππων, η 125i με το ίδιο μοτέρ αλλά απόδοσης 225 ίππων και η 130i με τους 265 ίππους.
Η M135i xDrive τροφοδοτείται από τον ισχυρότερο τετρακύλινδρο που έχει βγει ποτέ από το εργοστάσιο της BMW και πιο συγκεκριμένα από τον 2.0 TwinPower Turbo απόδοσης 306 ίππων.
Συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, με τα 0-100 να επιτυγχάνονται σε 5 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται από 6,8 έως 7,1 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές ρύπων από 155 έως 162 γρ./χλμ.