Του Λουκά Παπαλάμπρου
Η Ford παρουσίασε σε ειδική εκδήλωση στην Κολωνία τη νέα γενιά του δημοφιλούς supermini, το οποίο αναμένεται στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο του 2017.
Το καινούργιο Fiesta αποκαλύφθηκε στις εγκαταστάσεις παραγωγής της εταιρείας, παρουσία 2.500 ανθρώπων, μεταξύ των οποίων ήταν ο πρόεδρος της Ford Motor Company, Mark Fields, και ο επικεφαλής της Ford Europe, Jim Farley.
Όπως έγινε γνωστό, το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο σε τέσσερις εκδόσεις παραγωγής: το στιλάτο Fiesta Titanium, το σπορτίφ Fiesta ST-Line, το πολυτελές Fiesta Vignale και το περιπετειώδες Fiesta Active. Το αυτοκίνητο πατά στην ίδια πλατφόρμα, αλλά έχει μεγαλύτερο μήκος κατά 71 χλστ. και πλάτος κατά 12 χλστ., προς όφελος της ευρυχωρίας. Οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές θα μπορούν να επιλέξουν μεταξύ μιας πλούσιας παλέτας χρωμάτων για το αμάξωμα, με διαφορετική οροφή και καπάκια καθρεπτών.
Η σχεδίασή του είναι απλή και λιτή, ενώ στο εσωτερικό ακολουθείται μια πιο μοντέρνα προσέγγιση με high-tech τεχνολογίες. Η Ford έχει αναβαθμίσει πλήρως την καμπίνα, με την οθόνη αφής 8 ιντσών στην κεντρική κονσόλα να κάνει τη διαφορά. Το σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 3 διαθέτει όλες τις λειτουργίες και εφαρμογές, ενώ συνδυάζεται και με το MyFord Dock για αποθήκευση αρχείων και φόρτιση smartphones.
Σημαντικές βελτιώσεις έχουν γίνει στην ποιότητα των υλικών, την εργονομία και την πρακτικότητα, με την καμπίνα να φιλοξενεί με άνεση τέσσερις ενήλικες επιβάτες. Επίσης, το Fiesta είναι το πρώτο μοντέλο Ford που θα διατίθεται με το premium ηχοσύστημα B&O PLAY Sound System. Επίσης, φέρει πλούσιο πακέτο ασφάλειας, περιλαμβάνοντας κάμερες, ραντάρ και αισθητήρες που σκανάρουν οτιδήποτε συμβαίνει γύρω του. Στον εξοπλισμό συναντάμε το σύστημα προειδοποίησης και αποφυγής σύγκρουσης με άλλο όχημα και πεζό, το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος, το σύστημα προειδοποίησης ακούσιας εξόδου από τη λωρίδα κυκλοφορίας, ενεργό cruise control, αυτόματα φώτα και πολλά ακόμα.
Σε ό,τι αφορά στους κινητήρες, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει ο 1.0 EcoBoost βενζίνης, ο οποίος διατίθεται σε τρεις εκδόσεις ισχύος (100, 125 και 140 ίππους). Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή αυτόματο με paddles αλλαγής σχέσεων στο τιμόνι. Ο τρικύλινδρος ατμοσφαιρικός 1,1 λίτρου με 70 και 85 ίππους αντικαθιστά τον προηγούμενο 1.000άρη, ενώ στους diesel ξεχωρίζει ο 1,5 TDCi των 120 ίππων με το εξάρι κιβώτιο και εκπομπές ρύπων μόλις 82 γρ./χλμ.