Του Λουκά Παπαλάμπρου
Αναμονή τέλος. Η τρίτη γενιά του πολυτελούς τετράθυρου sedan της γερμανικής φίρμας παρουσιάστηκε με κάθε επισημότητα στην έκθεση του Λος Άντζελες.
Η καινούργια CLS μπορεί να υπερηφανεύεται ότι είναι ένα από τα πιο όμορφα σχεδιαστικά αυτοκίνητα της κατηγορίας, συνδυάζοντας την κομψότητα και τη δυναμική ενός coupe μοντέλου, με την άνεση και τη λειτουργικότητα ενός saloon.
Όπως υποστηρίζει η Mercedes, το μοντέλο έχει τελειοποιηθεί σε όλους τους τομείς, προβάλλοντας την καλαισθησία, τις προηγμένες τεχνολογίες, την άριστη συνδεσιμότητα, τα high tech συστήματα και την οδηγική απόλαυση.
Βασίζεται στην πλατφόρμα MRA, την ίδια δηλαδή με τις E-Class και S-Class, έχοντας αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας 0,26 Cd. Η βασική φιλοσοφία παραμένει ίδια, με την έντονα κεκλιμένη γραμμή της οροφής, τα νέα φωτιστικά σώματα LED και 3D, τη γρίλια Panamericana με το μεγάλο αστέρι στη μάσκα και τις ευμεγέθεις εισαγωγέας αέρα, να δίνουν έναν σπορτίφ τόνο στο αμάξωμα.
Το εσωτερικό προέρχεται από την E-Class Coupe, με την ποιότητα κατασκευής και τη συναρμογή να αγγίζουν την τελειότητα. Στο ταμπλό δεσπόζουν οι δύο μεγάλες οθόνες υψηλής ευκρίνειας 12,3 ιντσών, ενσωματώνοντας κάθε λειτουργία και εφαρμογή, από το ταχύμετρο, έως το trip computer, τον κλιματισμό και τα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.
Στο premium σαλόνι μπορούν να φιλοξενηθούν τέσσερις επιβάτες. Τα καθίσματα είναι εκπληκτικά τόσο από πλευράς design όσο και άνεσης. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 520 λίτρων, καλύπτοντας πλήρως τις ανάγκες των κυριών. Το πακέτο ασφαλείας είναι υπέρ-πλήρες, περιλαμβάνοντας όλα τα συστήματα υποβοήθησης, όπως αυτόματου φρεναρίσματος, διατήρησης ορίου ταχύτητας, ημιαυτόνομης οδήγησης, υποβοήθησης παρκαρίσματος, αναγνώρισης τυφλών σημείων και πολλά πολλά ακόμη.
Οι αεραγωγοί σε σχήμα τουρμπίνας αλλάζουν φωτισμό ανάλογα τη θερμοκρασία που επιλέγει ο οδηγός στο σύστημα κλιματισμού. Το τιμόνι ενσωματώνει κουμπιά διεπαφής για γρήγορο έλεγχο συγκεκριμένων λειτουργιών, με το μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα να βρίσκεται από πίσω και δεξιά.
Αρχικά, η CLS θα προσφέρεται μόνο εξακύλινδρους κινητήρες diesel 3.0 λίτρων και σύστημα τετρακίνησης. Στην έκδοση 350d 4Matic αποδίδει 281 ίππους και 600 Nm ροπής, ενώ στην 400d 4Matic η απόδοση ανεβαίνει στους 335 ίππους και τα 700 Nm ροπής. Σύμφωνα με τη Mercedes, η μέση κατανάλωση και στις δύο εκδόσεις είναι μόλις 5,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Επίσης, υπάρχει και η έκδοση CLS450 4MATIC η οποία χρησιμοποιεί τρίλιτρο βενζινοκινητήρα, 48βολτο ηλεκτρικό σύστημα και EQ Boost, αποδίδοντας συνδυαστικά περισσότερους από 380 ίππους και 750 Nm ροπής. Σε αυτή την περίπτωση, τα 0-100 έρχονται σε 4,8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.
Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, η εταιρεία τονίζει ότι το αυτοκίνητο έχει εξαιρετικά χαρακτηριστικά και είναι πιο ήσυχο ακόμη και από την μπερλίνα E-Class.
Για όσους ενδιαφέρονται να αναφέρουμε πως, τα βιβλία παραγγελιών της Mercedes θα ανοίξουν τον Δεκέμβριο, με τις πρώτες παραδόσεις να προγραμματίζονται για τον Μάρτιο.