Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Ένα SUV Li Auto L9 σε κινεζικό αυτοκινητόδρομο ταχείας κυκλοφορίας έμαθε πρόσφατα με τον δύσκολο τρόπο ότι τα “συστήματα ασφαλείας” του δεν μπορούν να ξεχωρίσουν τα ζωγραφισμένα σε πινακίδες οχήματα, από τα κανονικά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το SUV χτυπήθηκε από πίσω όχι επειδή ο οδηγός πάτησε φρένο, αλλά επειδή η ενσωματωμένη τεχνολογία πέρασε μια διαφημιστική πινακίδα που διαφήμιζε δύο φορτηγάκια για πραγματικά οχήματα.

Το Li Auto L9 είναι εξοπλισμένο με μια πλήρη σειρά συστημάτων υποστήριξης οδηγού, όπως ραντάρ, αισθητήρες υπερήχων, κάμερες και ένα προηγμένο lidar που είναι τοποθετημένο ακριβώς πάνω από το παρμπρίζ. Παρόλα αυτά φαίνεται ότι οι μηχανικοί της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν δουλειά για να τελειοποιήσουν το λογισμικό ώστε να ξεχωρίζει με ακρίβεια τις διαφημίσεις από τα πραγματικά οχήματα.


Ο οδηγός του SUV λέει ότι αφού το L9 εντόπισε την πινακίδα, ενεργοποιήθηκε το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB), το οποίο πάτησε τα φρένα και το σταμάτησε από τα 77χλμ./ώρα.

Ενώ ο οδηγός κατάφερε να αποφύγει οριακά να προσκρούσει στις προστατευτικές μπάρες στο πλάι του αυτοκινητόδρομου G70, το SUV χτυπήθηκε από πίσω από άλλο όχημα. Δεν υπέστη μεγάλες ζημιές και πιθανότατα μπορεί να επισκευαστεί μόνο με έναν νέο προφυλακτήρα και μια νέα πίσω πόρτα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τέτοια περιστατικά “φρεναρίσματος-φάντασμα” δεν είναι ασυνήθιστα σε οχήματα με ημιαυτόνομα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, αλλά αυτή είναι η πρώτη φορά που ακούμε για ένα αυτοκίνητο που μπερδεύεται από μια διαφημιστική πινακίδα. Ο οδηγός του L9 φέρεται να απαίτησε αποζημίωση 20.000 γιουάν (2.756 δολάρια) από την Li Auto για το περιστατικό.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης