Στην Ελλάδα τα πάντα κινούνται σε ρυθμό… χελώνας και οι αποφάσεις πρέπει να περιμένουν τη σειρά τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό με τον φόρο πολυτελείας, που συζητιέται από… πέρυσι η κατάργησή του, αλλά ακόμα δεν έχει γίνει τίποτα! Από την άλλη, νέες τεχνολογίες, όπως είναι η ηλεκτροκίνηση, έχουν ήδη αρχίσει να κάνουν δειλά δειλά την εμφάνισή τους, αλλά το άσχημο φορολογικό κλίμα και η έλλειψη κινήτρων «παγώνει» τη συγκεκριμένη αγορά.

Ακριβώς αντίθετη εικόνα υπάρχει σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, όπως για παράδειγμα στη Νορβηγία. Εκεί η κυβέρνηση έχει δώσει σημαντικά κίνητρα για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, όπως έλλειψη ΦΠΑ, κατάργηση τελών κυκλοφορίας, δωρεάν πάρκινγκ, ορισμένα διόδια χωρίς κόστος, δυνατότητα να χρησιμοποιούν οι οδηγοί τη λωρίδα των λεωφορείων, δωρεάν σημεία φόρτισης κ.ά.. Με τέτοια κίνητρα οι πωλήσεις των ηλεκτρικών έχουν αρχίσει να κερδίζουν ένα σημαντικό μερίδιο, με χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό της Nissan, η οποία σε έξι μήνες διέθεσε 1.000 Leaf.

Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι αυτή τη στιγμή στη Νορβηγία υπάρχουν περισσότερα από 3.500 σημεία φόρτισης (πολλά από αυτά δωρεάν), γεγονός που διευκολύνει σημαντικά τη λήψη μιας απόφασης για την αγορά ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Να σημειώσουμε ότι στην Ελλάδα οι χώροι φόρτισης είναι μόλις… 3, ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φέρουν ΦΠΑ, φόρο πολυτελείας και πολλά άλλα επιπλέον.

Επιμέλεια: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης