Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Το πρώτο κύμα καύσωνα στη χώρα μας, είναι προ των πυλών. Οι μετεωρολόγοι κάνουν λόγο για 10ήμερο όπου ο υδράργυρος θα ξεπεράσει και τους 42 βαθμούς Κελσίου δημιουργώντας αποπνικτική ατμόσφαιρα.
Τα αυτοκίνητα παρκαρισμένα στον ήλιο γίνονται πραγματικά καζάνια και η πολλή ζέστη επηρεάζει σε τεράστιο βαθμό τις οδηγικές ικανότητες ακόμα και του πιο έμπειρου. Μία πηγή δροσιάς είναι ξεκάθαρα απαραίτητη τέτοιες ημέρες, το ερώτημα όμως είναι ένα:
Πότε με συμφέρει να έχω ανοικτά παράθυρα και πότε να ανοίξω τον κλιματισμό;
Με αρκετές δοκιμές να έχουν πραγματοποιηθεί η απάντηση είναι ξεκάθαρη. Με ταχύτητα κίνησης έως και 85χλμ./ώρα, συμφέρει τη τσέπη του οδηγού να έχει ανοιχτά παράθυρα, ενώ σε μεγαλύτερες ταχύτητες κίνησης, ο κλιματισμός είναι η σωστή επιλογή.
Το air condition στα αυτοκίνητα, μπορεί να επιβαρύνει το έργο του κινητήρα έως και 10% επιπλέον, όμως η αεροδυναμική αντίσταση που δημιουργούν τα ανοικτά παράθυρα στις, άνω των 85χλμ./ώρα ταχύτητες, προκαλεί ακόμα μεγαλύτερη επιβάρυνση.
Οπότε την απάντηση στον οικονομικότερο τρόπο δροσιάς στο αυτοκίνητο, την δίνει η ταχύτητα κίνησης και η αεροδυναμική. Το μόνο σίγουρο όμως είναι πως με τέτοιες θερμοκρασίες θα πρέπει παράλληλα να κάνουμε και άλλα πράγματα, για να έχουμε πιο δροσερές συνθήκες οδήγησης όπως:
- Παρκάρετε στην σκιά
- Τοποθετείστε ηλιοπροστασία στο αυτοκίνητο
- Τα φιμέ τζάμια κρατούν πολύ πιο δροσερή την καμπίνα και κάνουν το clima να εργάζεται λιγότερο
Εάν το αυτοκίνητο ήταν στον ήλιο παρκαρισμένο, πριν το οδηγήσετε ανοίξτε όλα τα παράθυρα για 2 λεπτά να αλλάξει ο καυτός αέρας και φυσικά παραμείνετε ενυδατωμένοι.