Επιμέλεια:Περικλής Χαλάτσης
Προετοιμαστείτε για δυνατές συγκινήσεις. Το νέο Audi RS 3 στις εκδόσεις Sportback και Sedan ετοιμάζεται πυρετωδώς. Και οι δύο εκδόσεις δοκιμάζονται εξαντλητικά στην πίστα της Audi για να είναι έτοιμες μέχρι το τέλος του χρόνου. Γι΄ αυτούς που ψάχνουν κάτι πιο δυνατό από ένα γρήγορο αυτοκίνητο είναι σίγουρο ότι θα ικανοποιηθούν με την έκδοση αυτή, που έχει επιτάχυνση μόλις 3,8 δευτερόλεπτα από 0-100 χλμ.
Στην Ευρώπη θα ξεκινήσουν οι παραγγελίες μετά το καλοκαίρι. Τα νέα μοντέλα Audi RS 3 μπορούν να παραγγελθούν σε δύο αποκλειστικά χρώματα RS: Kyalami green και Kemora grey.
Ήδη κυκλοφόρησαν και οι τιμές που είναι για την RS 3 Sportback, 60.000 ευρώ και 62.000 ευρώ για τη RS 3 Sedan.
Για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις. Το νέο Audi δεν είναι αγωνιστικό αυτοκίνητο. Απλώς οι επιδόσεις του είναι αντάξιες με αυτές ενός αγωνιστικού.
Όταν παρατηρείς εξωτερικά το RS 3, διακρίνεις ένα φαρδύτερο αμάξωμα, σπορ σύστημα εξάτμισης RS, άλλα φτερά και γενικότερα ένα καινούριο σύνολο με αγωνιστικό DNA. Αν για το προηγούμενο Audi RS λέγαμε ότι δεν έχει αντίπαλο, τώρα μπορούμε να πούμε ότι βρήκαμε. Και ποιος είναι αυτός; Είναι το νέο Audi RS 3, που έχει ακόμα πιο δυναμικό σχεδιασμό.
Στο μπροστινό μέρος, ο μεγάλος προφυλακτήρας RS, το επανασχεδιασμένο Singleframe με την εντυπωσιακή μάσκα της κηρήθρας και οι μεγάλες είσοδοι αέρα δίνουν στο compact σπορ αυτοκίνητο μια ξεχωριστή εμφάνιση.
Το RS 3 είναι στάνταρ εξοπλισμένο με επίπεδους, σφηνοειδείς προβολείς LED και πίσω φώτα LED, με δυναμικά φλας. Οι προβολείς LED Matrix διατίθενται προαιρετικά, με σκούρα περιγράμματα γύρω από τα ψηφιακά φώτα ημέρας.
Στο Sportback, ο πίσω άξονας έχει αυξηθεί κατά δέκα χιλιοστά. Το RS 3 είναι στάνταρ εξοπλισμένο με ατσάλινες ζάντες 19 ιντσών σε σχέδιο ακτίνας 10Υ. Ο πραγματικός αγωνιστικός σχεδιασμός ενσωματώνεται από τις προαιρετικά διαθέσιμες ακτίνες 5Υ με την επωνυμία RS. Η Audi θα τοποθετεί επίσης semi-slick ελαστικά επιδόσεων Pirelli P Zero «Trofeo R» για πρώτη φορά.
Εκτός της επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα, η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα, με τα 280 χλμ./ώρα να διατίθενται ως προαιρετική αναβάθμιση, ενώ με το πακέτο RS Dynamic και τα κεραμικά φρένα η τελική ταχύτητα ανεβαίνει στα 290 χλμ./ώρα.
Ένα αυτόματο επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι αυτό που θέτει τη δύναμη του πεντακύλινδρου κινητήρα στον δρόμο – με μικρούς χρόνους αλλαγής και σπορ λόγο μετάδοσης. Η μοναδική ακολουθία ανάφλεξης 1-2-4-5-3 των κυλίνδρων και ο ασύγκριτος ήχος που τον συνοδεύει κάνουν το αυτοκίνητο ακόμα πιο συναρπαστικό.
Το νέο RS 3 είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που διαθέτει το RS Torque Splitter, έναν νέο κατανεμητή ροπής που διαμοιράζει τη ροπή κίνησης μεταξύ των πίσω τροχών με πλήρως μεταβλητό τρόπο.
Στις αριστερόστροφες καμπύλες, μεταδίδει τη ροπή στον δεξιό πίσω τροχό, στις δεξιόστροφες καμπύλες στον αριστερό πίσω τροχό και στην ευθεία και στους δύο τροχούς. Έτσι επιτυγχάνεται μεγαλύτερη σταθερότητα σε στροφές με υψηλές ταχύτητες.
Είναι πάρα πολλές οι λεπτομέρειες που κάνουν το αυτοκίνητο ασυναγώνιστο. Γιατί, όπως είπαμε, δεν προορίζεται για τις πίστες αλλά για τον δρόμο. Θα είναι ένα οικογενειακό αυτοκίνητο υψηλών προδιαγραφών. Χρησιμοποιεί μια συγκεκριμένη ρύθμιση κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων και είναι ακριβώς προσαρμοσμένη στα semi-slick ελαστικά.
Ο οδηγός πάντως, εκτός από καλός, πρέπει να έχει διαβάσει και όλα τα κεφάλαια που αναγράφονται στις οδηγίες. Για παράδειγμα, ο κατανεμητής ροπής παρέχει μια ιδιαίτερα δυναμική, σπορ διαδρομή κατά μήκος του διαμήκους άξονα με όσο το δυνατόν λιγότερη υποστροφή και υπερστροφή. Αυτές οι λειτουργίες μπορούν να επιλεχθούν μέσω του συστήματος δυναμικής οδήγησης Audi drive select, το οποίο προσφέρει επίσης τα ακόλουθα προφίλ: comfort, auto, dynamic, RS Individual και efficiency.
Η στάνταρ σπορ ανάρτηση RS διαθέτει αναπτυγμένα αμορτισέρ και σύστημα βαλβίδων και τα δύο ειδικά για το RS 3. Οι βαλβίδες διασφαλίζουν ότι τα αμορτισέρ παρουσιάζουν μια ιδιαίτερα ευαίσθητη απόκριση ως μέρος των χαρακτηριστικών επαναφοράς και συμπίεσης. Αυτό επιτρέπει στην ανάρτηση να ανταποκρίνεται στην αντίστοιχη κατάσταση οδήγησης ακόμα πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά.
Και τα δύο έχουν το νέο κουμπί RS Mode στα δεξιά του τιμονιού. Αυτό το κουμπί μπορεί να χρησιμοποιηθεί για επιλογή των λειτουργιών Audi drive RS Performance, RS Individual ή την πιο πρόσφατη λειτουργία που χρησιμοποιήθηκε. Και στις δύο λειτουργίες RS, η οθόνη των οργάνων και η head-up οθόνη έχουν μια ακόμη πιο σπορ εμφάνιση, με μια ένδειξη αλλαγής ταχύτητας που αναβοσβήνει.
Στο εσωτερικό του Audi RS 3
Το Audi virtual cockpit plus περιλαμβάνει οθόνες για g-force, χρόνους γύρου και επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα, 0-200 χλμ./ώρα. Διατίθεται επίσης για πρώτη φορά για το Audi RS 3 μια οθόνη head-up που προβάλλει σχετικές πληροφορίες στο παρμπρίζ, στο οπτικό πεδίο του οδηγού, συμπεριλαμβανομένης της ένδειξης αλλαγής σχέσης στο κιβώτιο.
Θυμίζει αεροπλάνο το εσωτερικό του RS3. Ο πίνακας οργάνων είναι από ανθρακονήματα. Τα σπορ καθίσματα RS έχουν ανάγλυφο RS και ραφή αντίθεσης σε ανθρακί χρώμα. Με χρωματιστά άκρα είναι οι ζώνες ασφαλείας.
Στην οθόνη αφής υπάρχει και αυτό που αναφέρεται ως «RS Monitor», το οποίο εμφανίζει στον οδηγό ανά πάσα στιγμή τις θερμοκρασίες ψυκτικού, κινητήρα και λαδιού μετάδοσης, καθώς και τις πιέσεις των ελαστικών. Όλα είναι τόσο μελετημένα που μόνο αν δεν ξέρεις να εκμεταλλευτείς τις δυνατότητες του αυτοκινήτου θα ρισκάρεις μια πιθανή έξοδο.
Έχουμε την ελπίδα ότι η ελληνική αντιπροσωπεία θα φέρει ένα αυτοκίνητο και θα μπορέσουμε να το οδηγήσουμε όπως ακριβώς κάναμε και με το Audi RS Q3 2.5 cc.