Επιμέλεια:Περικλής  Χαλάτσης

Προετοιμαστείτε για δυνατές συγκινήσεις. Το νέο Audi RS 3 στις εκδόσεις Sportback και Sedan ετοιμάζεται πυρετωδώς. Και οι δύο εκδόσεις δοκιμάζονται εξαντλητικά στην πίστα της Audi για να είναι έτοιμες μέχρι το τέλος του χρόνου. Γι΄ αυτούς που ψάχνουν κάτι πιο δυνατό από ένα γρήγορο αυτοκίνητο είναι σίγουρο ότι θα ικανοποιηθούν με την έκδοση αυτή, που έχει επιτάχυνση μόλις 3,8 δευτερόλεπτα από 0-100 χλμ.

Στην Ευρώπη θα ξεκινήσουν οι παραγγελίες μετά το καλοκαίρι. Τα νέα μοντέλα Audi RS 3 μπορούν να παραγγελθούν σε δύο αποκλειστικά χρώματα RS: Kyalami green και Kemora grey.
Ήδη κυκλοφόρησαν και οι τιμές που είναι για την RS 3 Sportback, 60.000 ευρώ και 62.000 ευρώ για τη RS 3 Sedan.

Όμως μην κάνετε όνειρα. Οι τιμές αυτές είναι για τη Γερμανία. Στην Ελλάδα θα κοστίζει κάποιες δεκάδες χιλιάδες ευρώ παραπάνω. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Ακόμη στη χώρα μας δεν έχουμε μεγάλες πίστες. Γιατί τέτοιες χρειάζονται για να δοκιμάσετε το νέο «όπλο» της Audi. Όποτε το πρόβλημα δεν είναι μόνο η αγορά αλλά και ο ελεύθερος χρόνος που θα πρέπει να διαθέτετε για να πάτε σε κάποια αξιόλογη πίστα στο εξωτερικό και να απολαύσετε τις δυνατές συγκινήσεις που θα προσφέρει το νέο Audi RS 3.
Για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις. Το νέο Audi δεν είναι αγωνιστικό αυτοκίνητο. Απλώς οι επιδόσεις του είναι αντάξιες με αυτές ενός αγωνιστικού.

Αν χρειάζονται μόνο 3,8 δευτερόλεπτα για να πιάσετε τα πρώτα 100 χιλιόμετρα, φανταστείτε πόσο θα ανεβάσετε την αδρεναλίνη σας όταν δείτε το ταχύμετρο να «ακουμπάει» τα 290 χιλιόμετρα. Σίγουρα δεν είναι ένα αυτοκίνητο για να πας μια χαλαρή βόλτα. Όχι ότι δεν μπορείς να κινηθείς σε κανονικούς ρυθμούς ,αλλά δεν είναι δυνατόν να έχεις ισχύ 400 PS (294 kW) και 500 Nm ροπής και να μην ακουμπάς βαθιά το γκάζι για να απολαύσεις τον μεθυστικό ήχο που βγαίνει από τον πεντακύλινδρο κινητήρα κάτω από το καπό του RS 3.

Στον δρόμο η οικογενειακή βόλτα έχει όρια. Μέχρι 130 χιλιόμετρα επιτρέπεται στην εθνική οδό. Ο σωστός οδηγός, αυτός που σέβεται τους κανόνες του ΚΟΚ, θα τηρήσει τα όρια. Όμως, για να χαρεί αυτό το «όπλο», θα πρέπει να επισκεφθεί μια πίστα. Βέβαια, για να οδηγήσεις στο όριο ή να στρίψεις με τα τέσσερα, χρειάζεται και η ανάλογη πείρα. 

Όταν παρατηρείς εξωτερικά το RS 3, διακρίνεις ένα φαρδύτερο αμάξωμα, σπορ σύστημα εξάτμισης RS, άλλα φτερά και γενικότερα ένα καινούριο σύνολο με αγωνιστικό DNA. Αν για το προηγούμενο Audi RS λέγαμε ότι δεν έχει αντίπαλο, τώρα μπορούμε να πούμε ότι βρήκαμε. Και ποιος είναι αυτός; Είναι το νέο Audi RS 3, που έχει ακόμα πιο δυναμικό σχεδιασμό.

Στο μπροστινό μέρος, ο μεγάλος προφυλακτήρας RS, το επανασχεδιασμένο Singleframe με την εντυπωσιακή μάσκα της κηρήθρας και οι μεγάλες είσοδοι αέρα δίνουν στο compact σπορ αυτοκίνητο μια ξεχωριστή εμφάνιση. 

Το RS 3 είναι στάνταρ εξοπλισμένο με επίπεδους, σφηνοειδείς προβολείς LED και πίσω φώτα LED, με δυναμικά φλας. Οι προβολείς LED Matrix διατίθενται προαιρετικά, με σκούρα περιγράμματα γύρω από τα ψηφιακά φώτα ημέρας. 

Δεν το έχουμε δει από κοντά το αυτοκίνητο, αλλά οι Γερμανοί που το δοκιμάζουν και το εξελίσσουν λένε ότι μέχρι σήμερα δεν έχουν ξαναβγάλει από τη γραμμή παραγωγής τέτοιο αυτοκίνητο δρόμου. Η σχεδίασή του έχει γίνει με πολύ μεράκι. Πίσω από τους θόλους των μπροστινών τροχών στο νέο RS υπάρχει μια  εντυπωσιακή πρόσθετη έξοδος αέρα. Ο μπροστινός άξονας έχει διευρυνθεί κατά 33 χιλιοστά σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. 

Στο Sportback, ο πίσω άξονας έχει αυξηθεί κατά δέκα χιλιοστά. Το RS 3 είναι στάνταρ εξοπλισμένο με ατσάλινες ζάντες 19 ιντσών σε σχέδιο ακτίνας 10Υ. Ο πραγματικός αγωνιστικός σχεδιασμός ενσωματώνεται από τις προαιρετικά διαθέσιμες ακτίνες 5Υ με την επωνυμία RS. Η Audi θα τοποθετεί επίσης semi-slick ελαστικά επιδόσεων Pirelli P Zero «Trofeo R» για πρώτη φορά. 

Ο 2.5 TFSI που χρησιμοποιεί το νέο RS 3 έχει κερδίσει το βραβείο «International Engine of the Year» εννέα συνεχόμενες φορές. Στην τελευταία του γενιά, ο κινητήρας είναι πιο ισχυρός από ποτέ. 
Εκτός της επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα, η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα, με τα 280 χλμ./ώρα να διατίθενται ως προαιρετική αναβάθμιση, ενώ με το πακέτο RS Dynamic και τα κεραμικά φρένα η τελική ταχύτητα ανεβαίνει στα 290 χλμ./ώρα. 

Ένα αυτόματο επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι αυτό που θέτει τη δύναμη του πεντακύλινδρου κινητήρα στον δρόμο – με μικρούς χρόνους αλλαγής και σπορ λόγο μετάδοσης. Η μοναδική ακολουθία ανάφλεξης 1-2-4-5-3 των κυλίνδρων και ο ασύγκριτος ήχος που τον συνοδεύει κάνουν το αυτοκίνητο ακόμα πιο συναρπαστικό. 

Το σύστημα εξάτμισης για πρώτη φορά διαθέτει ένα πλήρως μεταβλητό σύστημα ελέγχου πτερυγίων που υποστηρίζει ενδιάμεσες θέσεις, διευρύνοντας έτσι τα χαρακτηριστικά του ήχου ακόμη περισσότερο. 
Το νέο RS 3 είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που διαθέτει το RS Torque Splitter, έναν νέο κατανεμητή ροπής που διαμοιράζει τη ροπή κίνησης μεταξύ των πίσω τροχών με πλήρως μεταβλητό τρόπο. 

Στις αριστερόστροφες καμπύλες, μεταδίδει τη ροπή στον δεξιό πίσω τροχό, στις δεξιόστροφες καμπύλες στον αριστερό πίσω τροχό και στην ευθεία και στους δύο τροχούς. Έτσι επιτυγχάνεται μεγαλύτερη σταθερότητα σε στροφές με υψηλές ταχύτητες.

Είναι πάρα πολλές οι λεπτομέρειες που κάνουν το αυτοκίνητο ασυναγώνιστο. Γιατί, όπως είπαμε, δεν προορίζεται για τις πίστες αλλά για τον δρόμο. Θα είναι ένα οικογενειακό αυτοκίνητο υψηλών προδιαγραφών. Χρησιμοποιεί μια συγκεκριμένη ρύθμιση κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων και είναι ακριβώς προσαρμοσμένη στα semi-slick ελαστικά.

Ο οδηγός πάντως, εκτός από καλός, πρέπει να έχει διαβάσει και όλα τα κεφάλαια που αναγράφονται στις οδηγίες. Για παράδειγμα, ο κατανεμητής ροπής παρέχει μια ιδιαίτερα δυναμική, σπορ διαδρομή κατά μήκος του διαμήκους άξονα με όσο το δυνατόν λιγότερη υποστροφή και υπερστροφή. Αυτές οι λειτουργίες μπορούν να επιλεχθούν μέσω του συστήματος δυναμικής οδήγησης Audi drive select, το οποίο προσφέρει επίσης τα ακόλουθα προφίλ: comfort, auto, dynamic, RS Individual και efficiency.

Η στάνταρ σπορ ανάρτηση RS διαθέτει αναπτυγμένα αμορτισέρ και σύστημα βαλβίδων και τα δύο ειδικά για το RS 3. Οι βαλβίδες διασφαλίζουν ότι τα αμορτισέρ παρουσιάζουν μια ιδιαίτερα ευαίσθητη απόκριση ως μέρος των χαρακτηριστικών επαναφοράς και συμπίεσης. Αυτό επιτρέπει στην ανάρτηση να ανταποκρίνεται στην αντίστοιχη κατάσταση οδήγησης ακόμα πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά. 

Το RS 3 είναι στάνταρ εξοπλισμένο με δερμάτινο τιμόνι RS Sport τριών ακτίνων με επίπεδη βάση. Διαθέτει ενσωματωμένα, υψηλής ποιότητας paddles από χυτοσίδηρο. Όσοι επιλέγουν το design πακέτο λαμβάνουν, εκτός από το σήμα RS, μια λωρίδα-ένδειξη στο σημείο 12 ωρών για ταχύτερη αίσθηση της θέσης του τιμονιού κατά τη δυναμική οδήγηση. Εναλλακτικά διατίθεται στρογγυλό τιμόνι RS με πρακτική ανίχνευση, δηλαδή αναγνώριση χωρητικής λαβής, για υποβοηθούμενες λειτουργίες διεύθυνσης.

Και τα δύο έχουν το νέο κουμπί RS Mode στα δεξιά του τιμονιού. Αυτό το κουμπί μπορεί να χρησιμοποιηθεί για επιλογή των λειτουργιών Audi drive RS Performance, RS Individual ή την πιο πρόσφατη λειτουργία που χρησιμοποιήθηκε. Και στις δύο λειτουργίες RS, η οθόνη των οργάνων και η head-up οθόνη έχουν μια ακόμη πιο σπορ εμφάνιση, με μια ένδειξη αλλαγής ταχύτητας που αναβοσβήνει. 

Στο εσωτερικό του Audi RS 3 

Οι οθόνες εμφανίζονται στο Audi virtual cockpit plus 12,3 ιντσών, το οποίο διατίθεται στάνταρ. Εμφανίζει τις τιμές rpms με τη μορφή ραβδόγραμμων και προβάλλει ισχύ και ροπή ως ποσοστά. Προαιρετικά, η οθόνη rpm είναι διαθέσιμη στη νέα σχεδίαση «RS Runway». 

Το Audi virtual cockpit plus περιλαμβάνει οθόνες για g-force, χρόνους γύρου και επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα, 0-200 χλμ./ώρα. Διατίθεται επίσης για πρώτη φορά για το Audi RS 3 μια οθόνη head-up που προβάλλει σχετικές πληροφορίες στο παρμπρίζ, στο οπτικό πεδίο του οδηγού, συμπεριλαμβανομένης της ένδειξης αλλαγής σχέσης στο κιβώτιο.

Θυμίζει αεροπλάνο το εσωτερικό του RS3. Ο πίνακας οργάνων είναι από ανθρακονήματα. Τα σπορ καθίσματα RS έχουν ανάγλυφο RS και ραφή αντίθεσης σε ανθρακί χρώμα. Με χρωματιστά άκρα είναι οι ζώνες ασφαλείας.

Στον δρόμο η ειδική RS ένδειξη αλλαγής ταχύτητας αναβοσβήνει στη λειτουργία χειροκίνητης μετάδοσης, ενώ αλλάζει την οθόνη rpm από πράσινο σε κίτρινο σε κόκκινο. Όπως ακριβώς γίνεται στο Motorsport, όπου υποδεικνύει στον οδηγό τον ιδανικό χρόνο αλλαγής ταχύτητας, κάπως έτσι λειτουργεί και στο νέο RS 3.

Στην οθόνη αφής υπάρχει και αυτό που αναφέρεται ως «RS Monitor», το οποίο εμφανίζει στον οδηγό ανά πάσα στιγμή τις θερμοκρασίες ψυκτικού, κινητήρα και λαδιού μετάδοσης, καθώς και τις πιέσεις των ελαστικών. Όλα είναι τόσο μελετημένα που μόνο αν δεν ξέρεις να εκμεταλλευτείς τις δυνατότητες του αυτοκινήτου θα ρισκάρεις μια πιθανή έξοδο.

Το RS 3 διατίθεται στάνταρ εξοπλισμένο με μεγαλύτερα και ειδικά εξελιγμένα εξαπίστονα έμβολα στα φρένα. Ένα κεραμικό σύστημα φρένων διαστάσεων 380×38 χιλ. διατίθεται προαιρετικά στον μπροστινό άξονα με χαρακτηριστική καμπύλη πεντάλ, ειδικά προσαρμοσμένη στον ενισχυτή φρένων. Το σύστημα φρένων υψηλής απόδοσης ζυγίζει δέκα κιλά λιγότερο από το αντίστοιχο χαλύβδινο. Οι εσωτερικά αεριζόμενοι και διάτρητοι δίσκοι έχουν διαστάσεις 375×36 χιλ. μπροστά και 310 22 χιλ. πίσω.

Έχουμε την ελπίδα ότι η ελληνική αντιπροσωπεία θα φέρει ένα αυτοκίνητο και θα μπορέσουμε να το οδηγήσουμε όπως ακριβώς κάναμε και με το Audi RS Q3 2.5 cc.