Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η Dacia συνεχίζει να παραδίδει μαθήματα. Η ρουμάνικη μάρκα από τη μία έχει το Sandero το οποίο αρκετούς μήνες βγαίνει 1ο στις ευρωπαϊκές πωλήσεις, από την άλλη, διαθέτει το Spring, ένα άκρως value for money ηλεκτρικό μοντέλο.
Από την αρχή του λανσαρίσματος του Spring το 2022, η εταιρεία έχει πουλήσει περισσότερες από 140.000 μονάδες. Πλέον η εταιρεία προχώρησε σε μία ουσιαστική ανανέωση του μοντέλου για να το κάνει ακόμα πιο επίκαιρο και δελεαστικό.
Διαστάσεις: Μήκος 3.701χλστ. Πλάτος 1.767χλστ. Ύψος 1.519χλστ. Μεταξόνο 2.423χλστ.
Οι εξωτερικές αλλαγές λοιπόν, φέρνουν το νέο Spring σε ευθυγράμμιση με την τελευταία σχεδιαστική γλώσσα της Dacia που βλέπουμε στο Duster. Υπάρχει μια γενναιόδωρη ποσότητα πλαστικής επένδυσης αμαξώματος την ώρα που οι τετράγωνοι θόλοι τροχών το δείχνουν πιο στιβαρό. Οι εξωτερικές βελτιώσεις κάνουν σίγουρα το φθηνότερο EV της Ευρώπης πιο σύγχρονο σε σύγκριση με την αρχική έκδοση.
Αρκετές αλλαγές έχουν πραγματοποιηθεί και στο εσωτερικό, όπου το Dacia Spring διαθέτει ένα εντελώς νέο ταμπλό. Εκτός από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων επτά ιντσών και την οθόνη αφής 10 ιντσών, η καμπίνα διαθέτει πλέον ανασχεδιασμένα χειριστήρια κλιματισμού και νέα εμφάνιση για τους αεραγωγούς, αναβαθμισμένο τιμόνι με το νέο εταιρικό λογότυπο (το οποίο μπορεί πλέον να ρυθμιστεί σε ύψος), αλλά και νέο επιλογέα ταχυτήτων μαζί με μια θήκη για smartphone πίσω από αυτόν.
Το μπροστινό πορτπαγκάζ προσφέρει 35λτ. χώρου, ενώ ο πίσω χώρος αποσκευών άλλα 308λτ (+6λτ. από πριν). Διάφοροι αποθηκευτικοί χώροι σε όλη την καμπίνα προσφέρουν επιπλέον 33 λίτρα.
Η βασική έκδοση Spring έχει μόνο 45 ίππους, αλλά μπορείτε να επιλέξετε και την πιο ισχυρή έκδοση με 65 ίππους. Η συγκεκριμένη επιτρέπει στο EV να φτάσει τα 100χλμ./ώρα σε λιγότερο από 14 δευτερόλεπτα. Παράλληλα, η μικρή μπαταρία των 26,8 kWh προσφέρει 220 χιλιόμετρα αυτονομίας και χρειάζεται 45 λεπτά για να φορτιστεί από το 20 στο 80% μέσω ενός φορτιστή συνεχούς ρεύματος 30 kW. Από έναν φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος 7 kW, θα πρέπει να περιμένετε σχεδόν 11 ώρες για να φτάσει η μπαταρία από το 20 στο 100 τοις εκατό.
Η Dacia τονίζει υπερήφανα πως το Spring παραμένει το μοναδικό EV που διατίθεται στην Ευρώπη και ζυγίζει κάτω από 1.000 κιλά. Παρόλο που η νέα έκδοση διαθέτει περισσότερο βασικό εξοπλισμό και καλύτερη τεχνολογία υποβοήθησης του οδηγού για να πληροί τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έχει πάρει μόλις έξι κιλά.
Το μοντέλο θα κατασκευάζεται στην Κίνα ενώ η τιμή του δεν έχει γίνει ακόμα γνωστή.