Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η Skoda ανανέωσε τα δημοφιλή Enyaq και Enyaq Coupe, φέρνοντας ανανεωμένο στυλ, βελτιωμένη αεροδυναμική και τεχνολογικά χαρακτηριστικά αλλά και αυξημένη αυτονομία.
Οι πιο αξιοσημείωτες αλλαγές είναι στο μπροστινό μέρος, όπου η Skoda εξοπλίζει τα facelifted μοντέλα (Enyaq και Enyaq Coupe) με μια πιο κομψή φωτιζόμενη μάσκα και νέους διαιρούμενους προβολείς με τεχνολογία LED Matrix. Με την ονομασία «Tech-Deck Face», αυτή η ανανεωμένη σχεδίαση, σε συνδυασμό με τις καθαρότερες εισαγωγές στον προφυλακτήρα, δίνει στο Enyaq μεγαλύτερη ομοιότητα με το μικρότερο SUV Elroq. Το προφίλ και η πίσω σχεδίαση παραμένουν σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητα, διατηρώντας τη γνώριμη σιλουέτα.
Μάλιστα η ανανεωμένη σχεδίαση συνοδεύεται και από λειτουργικά οφέλη. Οι αεροδυναμικές βελτιώσεις του Enyaq έχουν μειώσει τον συντελεστή οπισθέλκουσας σε 0,245 cd (από 0,264 cd), ενώ η κουπέ έκδοση διαθέτει τώρα ακόμη χαμηλότερο συντελεστή 0,229 cd (από 0,240 cd), ένα ποσοστό που μετατρέπει το μοντέλο, ως το πιο αεροδυναμικό στη γκάμα της Skoda.
Στο εσωτερικό, στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται ψηφιακός πίνακας οργάνων 5 ιντσών, οθόνη infotainment 13 ιντσών, θερμαινόμενα καθίσματα, θερμαινόμενο τιμόνι, τριζωνικός κλιματισμός, ασύρματη φόρτιση smartphone και ηλεκτρική θύρα πορτπαγκάζ. Η σουίτα υποβοήθησης οδηγού έχει επίσης ενισχυθεί, προσφέροντας τώρα προσαρμοζόμενο cruise control και ανίχνευση τυφλού σημείου στον βασικό εξοπλισμό. Ενώ η απομακρυσμένη υποβοήθηση στάθμευσης διατίθεται ως προαιρετική αναβάθμιση για όσους θέλουν λίγη επιπλέον άνεση.
Ενώ το facelift διατηρεί τις ίδιες επιλογές μπαταρίας 59 kWh και 77 kWh, η Skoda κατάφερε να αποσπάσει μεγαλύτερη αυτονομία, χάρη στη βελτιωμένη αεροδυναμική της. Σύμφωνα με τα στοιχεία WLTP, τα ανανεωμένα μοντέλα προσφέρουν πλέον αυτονομία μεταξύ 431-587 χλμ., μια αξιοσημείωτη βελτίωση σε σχέση με την αυτονομία πριν το facelift που ήταν 340-565 χλμ.
Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ τριών διαμορφώσεων ηλεκτρικού συστήματος κίνησης. Το βασικό Enyaq 60 (RWD) διαθέτει τώρα έναν ελαφρώς ισχυρότερο κινητήρα, ο οποίος αποδίδει 204 ίππους. Παράλληλα, οι εκδόσεις Enyaq 85 (RWD) και Enyaq 85x (AWD) μοιράζονται μια πιο ισχυρή απόδοση 286 ίππων, που προέρχονται από διατάξεις ενός και δύο κινητήρων, αντίστοιχα.
Η ναυαρχίδα επιδόσεων Enyaq vRS αναμένεται να ενταχθεί στη γκάμα στο εγγύς μέλλον, διατηρώντας πιθανότατα το σύστημα μετάδοσης κίνησης με διπλό κινητήρα και 340 ίππους. Όσοι αναζητούν κάτι πιο συναρπαστικό μπορούν να επιλέξουν την έκδοση Sportline, η οποία είναι διαθέσιμη κατά το λανσάρισμα με διαφορετικό bodykit, πιο φανταχτερές ζάντες και σπορ ανάρτηση.
Η Skoda έχει αρχίσει ήδη να δέχεται παραγγελίες για τα facelifted Enyaq και Enyaq Coupe στις βασικές ευρωπαϊκές αγορές.