Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Δεν είναι ψέμα πως πλέον οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανταγωνίζονται στο ποια θα προσφέρει το πιο πλήρες τεχνολογικό πακέτο στα νέα της μοντέλα. Κάτι που εκτός από τα συστήματα ασφαλείας και συνδεσιμότητας μεταφράζεται και σε τεράστιες οθόνες αφής. Η BMWi7 έχει οθόνη 31.9 ίντσες για τους πίσω επιβάτες, η Mercedes προσφέρει οθόνη Hyperscreen 56 ιντσών και σταδιακά όλα τα μοντέλα μεγαλώνουν σε θέματα οθονών.
Υπάρχει όμως και ο αντίλογος, όπως αυτός της Alfa Romeo η οποία έχει διαφορετικές προτεραιότητες, καθώς η δική της δημοσκόπηση, έδειξε ότι οι πελάτες της δεν θέλουν γιγαντιαίες οθόνες που εκτείνονται από τη μία γωνία του ταμπλό στην άλλη.
Το αφεντικό της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας Jean-Philippe Imparato δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξη του στο Autocar ότι τα μελλοντικά μοντέλα δεν θα έχουν τεράστιες οθόνες: «Σέβομαι αυτό που κάνει η Mercedes με την ψηφιακή τεχνολογία της, αλλά οι πελάτες μου δεν αναζητούν οθόνες infotainment σε τεράστια μεγέθη ή 200 ψηφιακά συστήματα υποβοήθησης που ενεργοποιούνται και απενεργοποιούνται. Ο αγοραστής της Alfa δεν θέλει να γνωρίζει πώς θα είναι ο καιρός σε τρεις εβδομάδες, θέλει απλώς να οδηγεί το αυτοκίνητο».
Για τα δεδομένα του 2023, οι οθόνες που προσφέρει η Alfa Romeo είναι μικρές, αν αναλογιστεί κανείς ότι οι Giulia και Stelvio έχουν οθόνες 8,8 ιντσών, ενώ η Tonale αποκτά infotainment 10,25 ιντσών. Και τα τρία αυτοκίνητα διαθέτουν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, ενώ αξίζει να αναφέρουμε πως η εταιρία στις 30 Αυγούστου είναι έτοιμη να παρουσιάσει το νέο της supercar. Η Alfa Romeo συνεχίζει να βάζει την οδηγική απόλαυση σε πρώτη προτεραιότητα.