Του Γιώργου Παλληκάρη

Το αλαλούμ σχετικά με τη μεταφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα πλοία, ξεκίνησε λίγο πριν τη μεγάλη έξοδο του φετινού Πάσχα. Ασυνεννοησία, καμία έγκαιρη πληροφόρηση και αρκετές φήμες, κάλυπταν το πλαίσιο μεταφοράς EV οχημάτων στα ελληνικά καράβια μέχρι που το Υπουργείο Ναυτιλίας εξέδωσε επίσημη ανακοίνωση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δείτε: Η στιγμή που υπάλληλος ελληνικού πλοίου μετράει με θερμόμετρο το καπό ηλεκτρικού αυτοκινήτου και προσπαθεί να ανοίξει την πόρτα (Βίντεο)

Οι συγκεκριμένες, αν και δέχθηκαν αρκετή κριτική, ξεκαθάρισαν το τοπίο και πλέον οι κάτοχοι ηλεκτρικών και PHEV έμαθαν υπό ποιες συνθήκες θα μπορούν να χρησιμοποιούν τα πλοία. Πιο συγκεκριμένα:

 α) στα αμιγώς ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα πρέπει να γίνεται έλεγχος της θερμοκρασίας των συσσωρευτών, ενώ το επίπεδο φόρτισης θα πρέπει να είναι έως 40% της συνολικής χωρητικότητάς αυτών και

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

β) στα οχήματα λοιπών εναλλακτικών καυσίμων, όπως υγραερίου ή φυσικού αερίου, οι δεξαμενές τους να μην περιέχουν καύσιμο άνω του 50% της συνολικής τους χωρητικότητας.

Επισημαίνεται ότι υπάρχει υποχρέωση από τους επιβάτες – οδηγούς να ενημερώνουν άμεσα το πλήρωμα του πλοίου σε περίπτωση λήψης οποιασδήποτε ένδειξης συναγερμού από το όχημά τους.

Φαίνεται όμως πως υπάρχει και κάτι καινούργιο το οποίο οφείλουν να γνωρίζουν οι κάτοχοι EV και PHEV.

Ακριβότερα τα εισιτήρια για τα ηλεκτρικά και τα Plug-in υβριδικά

Σήμερα, επισκεφθήκαμε το site γνωστής ελληνικής ακτοπλοϊκής εταιρίας για να κλείσουμε ένα εισιτήριο από Πειραιά προς Ηράκλειο. Όπως θα δείτε και στη φωτογραφία, η μεταφορά ηλεκτρικού ή Plug-in υβριδικού οχήματος, είναι ακριβότερη από αυτή ενός οχήματος που χρησιμοποιεί συμβατικά καύσιμα.

 

Βέβαια να τονίσουμε πως αυτή η πολιτική επιπλέον χρέωσης, δεν έχει υιοθετηθεί από όλες τις εταιρίες καθώς δεν πρόκειται για απόφαση του Υπουργείου. Κάτι το οποίο ισχύει για το ποσοστό της φορτισμένης μπαταρίας.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης