Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

Τις επόμενες μέρες και συγκεκριμένα στις 14 Απριλίου, η Audi θα παρουσιάσει επίσημα το ολοκαίνουριο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της γκάμας της. Αμιγώς ηλεκτροκίνητο

Πρόκειται για το Q4 e-tron, ένα compact SUV με ελκυστική εμφάνιση και υψηλές προδιαγραφές. Το αυτοκίνητο διακρίνεται για τις καμπύλες γραμμές του αμαξώματος, τα χαρακτηριστικά quattro και το ψηφιακό εσωτερικό.

Απ’ όποια πλευρά κι αν το αντικρίσεις, ακόμη και καμουφλαρισμένο, το Q4 e-tron αιχμαλωτίζει το βλέμμα χάρη στο εκφραστικό του design. Το πλαϊνό πάνελ του coupé μοντέλου, αποτελεί ένα εξαιρετικό παράδειγμα του πόσο περίπλοκη είναι η κατασκευή του οχήματος.

Η ομάδα κατασκευής

Για να συνδυαστούν όλες αυτές οι γραμμές και να υλοποιηθεί το άψογο φινίρισμα, αναλαμβάνει ενεργό ρόλο η ομάδα κατασκευής των γιγάντιων μηχανουργικών εργαλείων της Audi.

Η ομάδα μεταφράζει τις ιδέες των σχεδιαστών σε τελικά προϊόντα και σε σχηματοποιημένα φύλλα μετάλλου, με απόλυτη ακρίβεια. Ακρίβεια που αγγίζει το χιλιοστό του χιλιοστού κατά τον σχεδιασμό και την κατασκευή των μηχανουργικών εργαλείων και που συμβάλλει τα μέγιστα στην επίτευξη των υψηλών στάνταρ ποιότητας της Audi.

Για το συγκεκριμένο μοντέλο, η κατασκευή των μηχανουργικών εργαλείων μοιράστηκε στα εργοστάσια του Ingolstadt και του Neckarsulm.

Κάθε μία από τις πρέσες που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή των πλευρικών πάνελ είναι ένας κολοσσός από χυτοσίδηρο – μήκους περίπου 4,5 μέτρων, πλάτους 2,4μ., ύψους 1,35μ. και βάρους 47 τόνων.

Είναι το προϊόν δεκάδων χιλιάδων ωρών χειρωνακτικής εργασίας και αποτελούνται από έως και 500 μεμονωμένα εξαρτήματα, από τα έμβολα, τις μήτρες και τα κοπτικά που δίνουν μορφή στο μέταλλο και που ζυγίζουν αρκετούς τόνους μέχρι τους πίρους, τους κοχλίες ασφάλισης και τα μπουλόνια.

 

Μηχανές και άνθρωποι

Πριν τα μηχανουργικά εργαλεία πάρουν θέση στη γραμμή παραγωγής, περνούν από διάφορες φάσεις βελτιστοποίησης. Ελέγχεται αν καμπυλότητα της λαμαρίνας είναι η ιδανική, μήπως παρουσιάζει ένα μικρό βαθούλωμα ή μια μη αποδεκτή διόγκωση, αν αδυνατίζει κάπου το μέταλλο ή εμφανίζεται κάποια ανωμαλία στην επιφάνεια.

Απαιτητική και δύσκολη η διαδικασία κατασκευήςΤα σύγχρονα οπτικά συστήματα μέτρησης παρέχουν ακριβή δεδομένα – αλλά εξακολουθούν να μην μπορούν να αντικαταστήσουν το αιχμηρό μάτι ενός έμπειρου ανθρώπου, τα ευαίσθητα δάχτυλά του και τη μοναδική αίσθηση της αξιολόγησης από κάποιον ειδικό, του κάθε φύλλου μετάλλου που βγαίνει από την πρέσα.

Όταν η μαζική παραγωγή βρίσκεται σε λειτουργία, οι πρέσες του Zwickau χρειάζονται συνολικά έξι στάδια για να σχηματίσουν το πλαϊνό πάνελ, το καθένα χρησιμοποιώντας ένα συγκεκριμένο μηχανουργικό εργαλείο.

Μεταξύ αυτών, ειδικές δαγκάνες μεταφέρουν το φύλλο μετάλλου από τη μία πρέσα στην άλλη.

Η πρώτη σχηματίζει τα όρια του φύλλου μετάλλου στο επιθυμητό σχήμα και οι επόμενες χρησιμοποιούνται για να κόψουν και να τριμάρουν κατάλληλα, για παράδειγμα στην περιοχή που περιβάλλει τα πλευρικά παράθυρα, για να δημιουργήσουν τις λεπτές ακμές και τις γραμμές, τις οπές συναρμολόγησης, τις υποδοχές και όλα τα περίπλοκα κοψίματα που είναι απαραίτητα για τις επόμενες διαδικασίες συγκόλλησης και μορφοποίησης στην κατασκευή του αμαξώματος.

Επειδή το φύλλο τείνει ενίοτε να πετσικάρει ελαφρά, επαναδιαμορφώνεται συνεχώς, σε κάθε βήμα εργασίας. Αυτό που στην αρχή της διαδικασίας είναι επίπεδο και άμορφο, εμφανίζεται στο τέλος του κύκλου ως τρισδιάστατο πάνελ, με εμφανή τον υψηλότερο βαθμό ακρίβειας στην κατασκευή και το σύγχρονο design.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Έφθασε η ώρα του μικρού ηλεκτρικού SUV της Audi

Η εντυπωσιακή head-up οθόνη του Audi Q4 e-tron