Όταν αναφέρεται το όνομα Mazda, αμέσως το μυαλό σου πηγαίνει σε κινητήρες με ρότορα ή τον πιο γνωστόΟ κινητήρας προερχόταν από το RX-3 και ήταν ο θρυλικός 13B. σε όλους Wankel. Η ιαπωνική φίρμα τοποθέτησε το συγκεκριμένο μοτέρ στο εικονικό της RX-7 και αργότερα το RX-8, ενώ κέρδισε και τον αγώνα του Le Mans με το θρυλικό 787B με τη συγκεκριμένη διάταξη.
Λίγοι γνώριζαν όμως ότι η Mazda τη δεκαετία του 1960 κατασκεύασε μια σειρά από μικρά λεωφορεία τα οποία ξεχώριζαν για τις αναβαθμισμένες ανέσεις στους επιβάτες και για τις τεχνικές τους λύσεις. Εκεί που η Mazda έφερε την επανάσταση ήταν όταν το 1974 τοποθέτησε τον περιστροφικό κινητήρα της στο Parkway 26 δημιουργώντας το πρώτο λεωφορείο με Wankel κινητήρα.
Μόλις 44 μονάδες κατασκευάστηκαν με τον περιστροφικό κινητήρα
Εκεί που το Parkway Rotary 26 κέρδισε κατά κράτος τους αντιπάλους του ήταν οι ρύποι, οι οποίοι για την εποχήΤο 1995 η Mazda εγκατέλειψε οριστικά την κατασκευή του Parkway. εκείνη ήταν πάρα πολύ χαμηλοί. Επίσης, στο εσωτερικό η Mazda τοποθέτησε κλιματισμό υψηλού επιπέδου και προσωπικό ράδιο για κάθε επιβάτη δημιουργώντας ένα περιβάλλον premium.
Το Mazda Parkway Rotary 26 ωστόσο είχε ένα σημαντικό μειονέκτημα που ουσιαστικά ευθύνεται για τον τερματισμό του project, την κατανάλωση, η οποία ήταν πάρα πολύ μεγάλη και τα δύο ρεζερβουάρ καυσίμου των 70 λίτρων δεν επαρκούσαν για μια καλή αυτονομία. Μάλιστα, όταν τοποθετήθηκε το ισχυρό σύστημα κλιματισμού, για να μπορέσει να υποστηριχθεί το σύστημα, τοποθετήθηκε ένας έξτρα κινητήρας 1.000 κ.εκ. για περισσότερη ισχύ.
Η Mazda εγκατέλειψε άμεσα το σχέδιο καθώς δεν συνέφερε κανέναν και το 1982 παρουσίασε ένα νέο Parkway με κανονικό κινητήρα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι αυτοκίνητο οδηγεί ο Σωτήρης Κοντιζάς;