Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη
Ένα από τα καύσιμα, που αυτή τη στιγμή, στη χώρα μας δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένα αλλά στην Ευρώπη κάνει… θραύση, είναι το φυσικό αέριο ή αλλιώς CNG. Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες κατασκευάζουν οχήματα με εργοστασιακό κιτ προσφέροντας με αυτό τον τρόπο πολύ χαμηλό κόστος στις μετακινήσεις.
Σύμφωνα με μελέτη που έχει πραγματοποιηθεί, αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη κυκλοφορούν 1.2 εκατομμύρια οχήματα που χρησιμοποιούν το CNG. Οι προβλέψεις για τα επόμενα χρόνια είναι ιδιαίτερα υψηλές καθώς μέχρι το 2020 υπολογίζεται πως το νούμερο αυτό θα κυμαίνεται μεταξύ 10-12 εκατομμυρίων μονάδων. Τα περισσότερα από τα οχήματα είναι επιβατικά ενώ το αέριο συνήθως κοστίζει περίπου το μισό σε σχέση με την τιμή της βενζίνης.
Μισοτιμής…
Για παράδειγμα τον περασμένο Σεπτέμβριο η μέση τιμή στην Ευρώπη ήταν 79 σεντς σε σύγκριση με το 1,49 που κόστιζε η βενζίνη και το 1,39 ευρώ που έφτανε το πετρέλαιο κίνησης. Το CNG θεωρείται επίσης ως καύσιμο με χαμηλές εκπομπές ρύπων CO2 γεγονός που δείχνει πως μπορεί να είναι καύσιμο του μέλλοντος.
Από πλευράς εταιρειών η Fiat είναι η κορυφαία σε πωλήσεις αυτοκινητοβιομηχανία CNG ενώ οι τάσεις που δείχνει το γκρουπ VW θα παίξουν καθοριστικό ρόλο για το ποιος θα έχει στο μέλλον το… πάνω χέρι.