Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη
Φίλες και φίλοι καλησπέρα και καλή εβδομάδα… Η βροχή και η πτώση της θερμοκρασίας αρχίζουν Αχ αυτά τα τέλη κυκλοφορίας. Δεν μας αφήνουν να… ‘γιάσουμε!να μας βάζουν σιγά, σιγά στο κλίμα εορτών των Χριστουγέννων που έρχονται σε λιγότερο από ένα μήνα! Πότε πέρασε και αυτός ο χρόνος, ούτε που το καταλάβαμε. Άντε να κλείσει το 2016, να μπούμε στο 2017 και να κοιτάξουμε με περισσότερη αισιοδοξία το μέλλον.
Με το κλείσιμο του χρόνου δεν μπορώ να παραβλέψω τα τέλη κυκλοφορίας που για μία μεγάλη μερίδα ιδιοκτητών είναι υψηλά και δυστυχώς χωρίς αντίκρισμα στην καθημερινότητά μας.
Επιστολή με… ερωτηματικά
Από εκεί και πέρα έχει… ενδιαφέρον η επιστολή σχετικά με το Αυτοκινήτου της Χρονιάς (από τα ίδια τα Οι πολλές παρεξηγήσεις φέρνουν τώρα εξηγήσεις για να ξέρεις και πως να… ψηφίσεις!μέλη του και την οποία μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω) που γεννά πολλά ερωτηματικά. Εδώ θα ήθελα να ξεκαθαρίσω πως η στήλη αυτή που διαβάζετε κάθε εβδομάδα στο zougla.gr ΔΕΝ θα γίνει ποτέ μοχλός για ορισμένους επιτήδειους που θέλουν να παίξουν το παιχνιδάκι τους.
Κάθε εβδομάδα θα διαβάζετε για τα δρώμενα στο αυτοκίνητο (κυρίως) και την μοτοσικλέτα με στόχο καθαρά και ΜΟΝΟ την ενημέρωση γύρω από το κλάδο για να ξέρετε τι γίνεται και τι παίζει χωρίς σάλτσες και συγκεκριμένους σκοπούς…
Πού να στείλετε τις… ειδήσεις σας!
Όπως και να ‘χει, μην ξεχνάτε τον τρόπο που μπορείτε να μας στέλνετε τα δικά σας νέα. Συγκεκριμένα μπορείτε να στέλνετε e mail με την ένδειξη «για τα νέα της πιάτσας» στο saribal@otenet.gr ή με μήνυμα μέσω Facebook (Vasilios Saribalidis).
Για να διαβάσετε προηγούμενα «Νέα της Πιάτσας» πατήστε ΕΔΩ
Καλή ανάγνωση!
——————————————————-
QUIZ No1:
Πόσο κοστίζει το λίτρο η βενζίνη και αντίστοιχα το diesel;
——————————————————-
QUIZ No2:
Ποιος… επιστρέφει στο χώρο μετά από απουσία μηνών από το χώρο του αυτοκινήτου;
——————————————————-
QUIZ No3:
Ποιο μέλος του Αυτοκινήτου της Χρονιάς βάζει στα περισσότερα υποψήφια μοντέλα υψηλή βαθμολογία και το… διαλαλεί;
——————————————————-
Κάτι πάρα πολύ δυνατό ετοιμάζεται να… σκάσει σαν βόμβα το 2017!!!
——————————————————-
Στην Αμερική πηγαίνει και… έρχεται τους τελευταίους μήνες ο Γιάννης Ιακωβίδης που έχει εμπλακεί βαθειά, όπως μαθαίνουμε, με οικονομικό κλάδο!
——————————————————-
Συνεχίζει δυναμικά στην ΕΡΤ3 η εκπομπή αυτοκινήτου «Ασφαλώς Επί Τροχών» του… εκκεντρικού Χάρη Θεοφράστου ο οποίος ήδη έχει καθιερώσει τη στήλη των… ειδικών από το χώρο του αυτοκινήτου και το πως αυτοί βλέπουν το μέλλον.
Για να δείτε την τελευταία εκπομπή πατήστε ΕΔΩ
——————————————————-
Πρεμιέρα για την εκπομπή Traction του Κώστα Στεφανή στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ που συνεχίζει για 18η χρονιά.
Για να δείτε την 1η εκπομπή της φετινής τηλεοπτική σεζόν πατήστε ΕΔΩ
——————————————————-
Σήμερα πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση του νέου Peugeot 3008, με περισσότερους από 40 δημοσιογράφους. Η οικογένεια Συγγελίδη τίμησε με την παρουσία της τους προσκεκλημένους ενώ στην εκδήλωση παρευρέθησαν όλα τα στελέχη της μάρκας με τον επικεφαλής Πέτρο Πιπερίδη να στέλνει το μήνυμα, πως ο πελάτης και η εξυπηρέτησή βρίσκονται πάνω από όλα.
——————————————————-
Την μεγαλύτερη δημοσιογραφική αποστολή στο εξωτερικό από το 2008 διοργάνωσε την περασμένη εβδομάδα η Toyota στο εξωτερικό με συνολικά 22 καλεσμένους. Αφορμή το νέο Toyota C-HR. Tην αποστολή συνόδεψε η Αγγελική Τσενέ.
——————————————————-
Στο Παρίσι θα γίνει φέτος (συγκεκριμένα την Τρίτη 29 Νοεμβρίου) η παρουσίαση του ημερολογίου της Pirelli…
——————————————————-
Πολύ… χρώμα έχει μπει στις εκθέσεις της μάρκας Audi και αυτό το βλέπουμε ακόμα και στα αυτοκίνητα!
——————————————————-
Στην Βυτίνα πραγματοποιήθηκε συνέδριο με πωλητές της Peugeot και… θέμα το νέο 3008.
——————————————————-
Μεγάλη εταιρεία αυτοκινήτων στην Θεσσαλονίκη έχει βάλει πωλητήριο…
——————————————————-
Μέχρι τέλος του έτους το κατάστημα της Bentley στο Μαρούσι (δίπλα από το Mall) αλλάζει και γίνεται Skoda.
——————————————————-
Συγκινητική η κίνηση του Πολυχρόνη Συγγελίδη κατά τη διάρκεια παρουσίασης του νέου Citroen C3 να καλέσει στο βήμα, τον επί 30 ετών συνεργάτη του και αντιπρόσωπο Γιάννη Γιαννίρη…
——————————————————-
Εκπαίδευση πωλητών σε πραγματικές συνθήκες πραγματοποιεί η Nissan στις εγκαταστάσεις της στην λεωφόρο Αθηνών.
——————————————————-
Την Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου στις 19.00 στο εστιατόριο Madαrin στο Κεφαλάρι Κηφισιάς θα πραγματοποιηθεί η απονομή του βραβείου Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα.
——————————————————-
Μετακομίζει στο… Ψυχικό το κατάστημα της Bentley που ανοίγει αρχές του 2017 και θα βασίζεται στα νέα πρότυπα της μάρκας.
——————————————————-
Ακόμα μια συνάντηση στο Gazarte με οικοδεσπότη τη Nissan και καλεσμένους συνεργάτες, δημοσιογράφους και φίλους της μάρκας. Αφορμή η χορηγία της ιαπωνικής φίρμας στο Champions League, όπου οι καλεσμένοι είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν στο cinema του πολυχώρου, αγώνα της κορυφαίας διοργάνωσης.
——————————————————-
Στην ραδιοφωνική εκπομπή GoNews του Νίκου Χριστόπουλου στον Flash 99.4 της Θεσσαλονίκης για πρώτη φορά φιλοξενήθηκαν οι αναβάτες που με τις Africa Twin της Honda Σαρακάκης ταξίδεψαν μέχρι το ακρωτήρι Nordkapp.
——————————————————-
Νέα προσθήκη στην ομάδα του gocar.gr. Περιμένουμε τυπικά την ανακοίνωσή του ονόματος.
——————————————————-
Κυκλοφόρησε το τεύχους Νο11 της Auto Free Sunday…
——————————————————-
Το νέο τεύχος της έντυπης έκδοσης GoNews του Νίκου Χριστόπουλου θα κυκλοφορήσει την 1η Δεκεμβρίου…
——————————————————-
Ήδη τα προσπέκτους του νέου Nissan Micra έχουν πάει στους επίσημους αντιπροσώπους…
——————————————————-
Την ευκαιρία να οδηγήσουν τα μοντέλα της Porsche είχαν οι δημοσιογράφοι της Θεσσαλονίκης…
——————————————————-
Πολύ σωστή η πρόταση του Γιάννη Σταυρόπουλου για φανερή ψηφοφορία σχετικά με το Ελληνικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς αλλά έγινε μόλις… δέκα ημέρες πριν την τελική ψηφοφορία. Με την ανάρτηση του στο Facebook ορισμένα από τα μέλη του ΑτΧ δεν το είδαν και με τόσο καλό μάτι και αναρωτήθηκαν γιατί η κίνηση αυτή δεν έγινε αρκετό καιρό πριν αλλά την συγκεκριμένη χρονική στιγμή….
——————————————————-
Κρυφό… σχολειό έχει γίνει η επιλογή του Ελληνικού Αυτοκινήτου της Χρονιάς σύμφωνα με τον Στράτη Χατζηπαναγιώτου.
——————————————————-
Μία τεράστια φωτογραφία του Citroen C3 που βγάζει… μάτια κοσμεί την αντιπροσωπία της μάρκας στην Ιερά οδό.
——————————————————-
Παρέλαση… καλεσμένων κάθε Σαββατοκύριακο (13:00-14:00) στην εκπομπή του Πάρι Ποντίκα στο Πρώτο Πρόγραμμα, το μοναδικό πανελλαδικό ραδιόφωνο με εκπομπή αυτοκινήτου.
——————————————————-
Χώροι υποδοχής για service Skoda ετοιμάζονται στις εγκαταστάσεις της Karenta στην Αργυρούπολη…
——————————————————-
Συνέντευξη Τύπου με θέμα τον αγώνα στους δρόμους της Ρόδου διοργανώνει την Τρίτη 29 Νοεμβρίου το Σωματείο Dielpis στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου.
——————————————————-
Επιστολή στους εκπροσώπους των εταιρειών με υπογραφή προέδρου και αντιπροέδρου (Πάνος Φιλιππακόπουλος και Τριαντάφυλλος Τσουλφάς) έστειλαν με αφορμή τα όσα ακούγονται και γράφονται για το Αυτοκίνητος της Χρονιάς. Μέσα από αυτή, γίνεται προσπάθεια να δικαιολογηθεί η ψήφος και ο τρόπος που γίνεται η… μυστική ψηφοφορία από 19 μέλη του θεσμού. Το zougla.gr δημοσιεύει την επιστολή αυτούσια:
«Με αφορμή το ξεκίνημα της δεύτερη δεκαετίας λειτουργίας του θεσμού μας κι επειδή έχουν γίνει πολλές ανακατατάξεις στον κλάδο του αυτοκινήτου, όπως και σ’ αυτόν της αυτοκινητικής ενημέρωσης, θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε ορισμένα στοιχεία που ίσως σε πολλούς ακόμα διαφεύγουν. Στοιχεία αυτονόητα για εμάς, αλλά όχι για όλους, αν κρίνουμε από ερωτήματα και απορίες που μερικές φορές εκφράζονται από την πλευρά στελεχών της αγοράς, αλλά και από κάποια κακεντρεχή και κακόπιστα σχόλια που διαπιστώσαμε ότι σας μεταδίδονται προφορικά ή δημοσιεύονται σε κοινωνικά δίκτυα, Newsletters κλπ.
Ο θεσμός «Αυτοκίνητο της χρονιάς για την Ελλάδα», δημιουργήθηκε το 2006 από επαγγελματίες δημοσιογράφους του χώρου για την απονομή ενός βραβείου στο αυτοκίνητο που κατά την γνώμη τους ξεχωρίζει από τα νέα μοντέλα που αρχίζουν να πωλούνται στην Ελλάδα κάθε χρόνο και προάγει την ιδέα της αυτοκίνησης, όπως αυτή είναι αντιληπτή στη χώρα μας. Μια επιλογή δηλαδή που, όπως και στους αντίστοιχους θεσμούς των άλλων χωρών, δεν γίνεται μόνο με τα απόλυτα κριτήρια της τεχνολογίας, της ασφάλειας, της πρακτικότητας και της ποιότητας που ισχύουν για όλους τους οδηγούς, ανεξαρτήτως χώρας, αλλά και με πρόσθετα εξειδικευμένα τοπικά κριτήρια, που καθορίζονται από τις ειδικές ανάγκες και συνθήκες της χώρας μας. Και δεν γίνεται με βάση τη δημοφιλία των μοντέλων, τα μερίδια των εκάστοτε εταιρειών στην ελληνική αγορά και γενικότερα τις προτιμήσεις του κοινού, αλλά με βάση την άποψη των δημοσιογράφων μελών του θεσμού. Αυτοί ως επαγγελματίες οδηγούν τα αυτοκίνητα, συζητούν με τα στελέχη των κατασκευαστών και της αγοράς, ενημερώνονται για τις εξελίξεις της τεχνολογίας και για τις απαιτήσεις της κοινωνίας στο τομέα των μεταφορών και τελικά αξιολογούν βάσει αυτών τα αυτοκίνητα.
Στον θεσμό, που δεν είναι συνδικαλιστικό σωματείο, άρα δεν εκπροσωπεί προφανώς το σύνολο των δημοσιογράφων αυτοκινήτου της Ελλάδας, συμμετέχουν -ως άτομα και όχι ως εκπρόσωποι μέσων- επαγγελματίες δημοσιογράφοι που ασχολούνται με την αυτοκινητική ενημέρωση στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη, για τους οποίους απαραίτητο κριτήριο είναι η πολυετής επαγγελματική εμπειρία στη δημοσιογραφία με κύριο αντικείμενο τις δοκιμές και παρουσιάσεις νέων μοντέλων. Παρ’ όλα αυτά ο θεσμός δεν είναι ένα ερμητικά κλειστό «κλαμπ» και απόδειξη γι’ αυτό είναι το γεγονός ότι στα 10 χρόνια της ύπαρξής του έχει ήδη κάνει τρεις διευρύνσεις με νέα μέλη, συναδέλφους που εξέφρασαν την επιθυμία να συμμετάσχουν, αλλά και έκαναν τις σχετικές ενέργειες (κάτι που δεν συμβαίνει με όλους). Απλώς είναι αδύνατον ο θεσμός να συμπεριλάβει δεκάδες μέλη, γιατί τότε θα ήταν αδύνατο να εκπληρωθεί μία βασική προϋπόθεση για τη λειτουργία του, που είναι οι συμμετέχοντες να έχουν οδηγήσει πριν την ψηφοφορία στους ελληνικούς δρόμους τα αυτοκίνητα που καλούνται να αξιολογήσουν. Δεν κρίνουμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά αυτοκινήτων, αλλά την εφαρμογή τους στην πράξη και μάλιστα στις ελληνικές συνθήκες. Κι αυτό καλό θα ήταν να το λαμβάνουν υπ’ όψη όσοι αναρωτιούνται για την απουσία κάποιων αυτοκινήτων από τον κατάλογο των υποψηφίων μιας χρονιάς ή από τη δεκάδα της τελικής φάσης.
Ο θεσμός απονέμει ένα (1) βραβείο, αυτό του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς» και ο τρόπος απονομής των βαθμών από τα μέλη του είναι επιλεγμένος με τρόπο που να ευνοεί αυτοκίνητα που κατατάσσονται ψηλά στην προτίμησή τους. Έτσι ώστε να είναι δύσκολο ως αδύνατο να βραβευθεί ένα αυτοκίνητο που βαθμολογείται απ’ όλους «κάπου στη μέση». H διαδικασία προβλέπει μυστική ψηφοφορία, με ψηφοδέλτια στα οποία αναγράφονται τα ονόματα των αυτοκινήτων της τελικής φάσης. Ο κάθε ψηφοφόρος επιλέγει τα 6 πρώτα, κατά την κρίση του, θέτοντας, κατά σειρά αξιολόγησης, τον αριθμό από το 1 ως το 6. Η βαθμολογία που αντιστοιχεί σε αυτή την αξιολόγηση είναι 8, 6, 4, 3, 2, 1 βαθμοί αντιστοίχως. Τον τίτλο κερδίζει το αυτοκίνητο που θα συγκεντρώσει τους περισσότερους βαθμούς. Δεν υπάρχει κατάταξη των αυτοκινήτων της τελικής δεκάδας με βάση τους βαθμούς που συγκέντρωσαν, αλλά υπάρχει ο νικητής της χρονιάς και όλοι οι υπόλοιποι (δεν υπάρχει δηλαδή 2ος, 3ος, κλπ.) Όσοι επιμένουν στην αναφορά και στο σχολιασμό «κατατάξεων», απλά βρίσκονται εντελώς έξω από το γράμμα και το πνεύμα της διαδικασίας, μερικές φορές για λόγους σκοπιμότητας.
Θα επισημάνουμε τέλος ότι, πέρα από το γεγονός ότι λόγω του τρόπου ψηφοφορίας κανένα μέλος δεν γνωρίζει τί ψήφισαν οι υπόλοιποι, ο πλουραλισμός των επιλογών και η προσπάθεια για όσο το δυνατόν πιο αδιάβλητη διαδικασία αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι σε 10 χρόνια έχουν βραβευθεί αυτοκίνητα από 9 διαφορετικές μάρκες. Το να υπάρχουν διαφορετικές γνώμες έξω από το θεσμό είναι φυσιολογικό και κατανοητό. Άλλωστε διαφορετικές γνώμες υπάρχουν και μεταξύ των μελών του, όπως σε κάθε αντίστοιχο θεσμό, γι’ αυτό και γίνεται ψηφοφορία για τον νικητή και όχι απονομή με ομόφωνη απόφαση των μελών. Προβλέψεις μπορεί να γίνονται πολλές, φυσιολογικό είναι κάποιες να είναι πετυχημένες, όπως συμβαίνει ακόμα και σε πολύ πιο πολύπλοκες εκλογικές διαδικασίες ανά τη υφήλιο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι διαβλητή η διαδικασία. Όσοι αναρωτιούνται, λοιπόν, για το αποτέλεσμα, δεν χρειάζεται να προστρέχουν σε… καφετζούδες, αλλά αρκεί να περιμένουν κάθε χρόνο μέχρι τη μέρα της ψηφοφορίας.
Μετά από αυτή την αναλυτική τοποθέτησή μας, ελπίζουμε να διευκρινίσαμε τις όποιες απορίες και ευχόμαστε να μη χρειαστεί να επανέλθουμε».
——————————————————-
ΣΦΥΡΙΓΜΑΤΑ από την… ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑ
——————————————————-
Ο Παναγιώτης Οικονομάκος ήταν άνθρωπος της μοτοσικλέτας και επικεφαλής της Suzuki επί σειρά δεκαετιών. O ξαφνικός χαμός του σε ηλικία 61 ετών σκόρπισε τη θλίψη σε όσους είχαν την τιμή να τον έχουν γνωρίσει. Ατόφιος, με ανεξάντλητο χιούμορ και απέραντη καλοσύνη στην καρδιά, μια τεράστια απώλεια για συγγενείς, φίλους και συνεργάτες.
——————————————————-
Έκθεση μοτοσικλέτας προ των πυλών και αύριο Τρίτη τέσσερις εταιρίες έχουν κληθεί να υποβάλλουν τις προτάσεις διενέργειάς της στα έντεκα «μηχανόβια» μέλη του ΣΕΑΑ. Ευχόμαστε η ανάθεση να γίνει σε διοργανωτή που θα φροντίσει να δούμε μια έκθεση έτσι όπως της αρμόζει και της αξίζει!
——————————————————-
Η Michelin κάλεσε συνεργάτες της στον τελευταίο αγώνα motoGP της χρονιάς στη Βαλένθια. Φίλους, αγωνιζόμενους και εμπορικούς αντιπρόσωπους, που είχαν την ευκαιρία να ακούσουν τον Andrea Dovizioso να μιλά για τις νέες συνθήκες και την εξέλιξη των ελαστικών από τη Michelin στη διάρκεια της χρονιάς, να επισκεφθούν paddock αγωνιστικής ομάδας και εν γένει να βιώσουν από κοντά το κλίμα ενός τόσο σημαντικού αγώνα. Παρ’ όλα αυτά δεν υπήρχε δημοσιογράφος ανάμεσα στους καλεσμένους προκειμένου να μας μεταφέρει τα… γαργαλιστικά νέα μιας τέτοιας αποστολής.
——————————————————-
Τη βιωματική ταινία “Nordkapp The Movie” μπορεί να δει όποιος θέλει στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.hondaroadtrips.gr. Πρόκειται για μια ταινία που αφορά στο ταξίδι τριών φίλων με οχήματα τρεις Honda Africa 1000 στο βορειότερο ακρωτήρι της Ευρώπης. Οι αναβάτες διένυσαν 11.000 χλμ. –διασχίζοντας 17 χώρες σε 22 μέρες- και σκέψη της αντιπροσωπείας της Honda είναι να επαναλάβει παρόμοιο εγχείρημα και το 2017, με διαφορετικό προορισμό και με αναβάτες που θα προκύψουν μετά από διαγωνιστική διαδικασία.
——————————————————-
Ποια εταιρεία παραδίδει scooter για δοκιμή με το βενζινόμετρο στο λαμπάκι, βρώμικο και με κουτσουλιές στη σέλα;
——————————————————-
ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ alexa.com**
Σελίδες με ενότητα αυτοκινήτου (TOP 10)*
1. www.zougla.gr 7
2. www.protothema.gr 14
3. www.newsit.gr 16
4. www.gazzetta.gr 18
5. www.sport-fm.gr 23
6. www.car.gr 25
7. www.newsbomb.gr 35
8. www.pronews.gr 42
9. www.in.gr 49
10. www.newsbeast.gr 63
* οι αριθμοί αφορούν τη θέση του Μέσου στην Ελλάδα (συμπεριλαμβάνονται, Facebook, Google κ.λ.π)
Σελίδες αμιγώς με αυτοκινητιστικό περιεχόμενο (TOP10)*
1. www.newsauto.gr 87
2. www.autotriti.gr 240
3. www.gocar.gr 285
4. www.autoblog.gr 484
5. www.drive.gr 641
6. www.4troxoi.gr 736
7. www.caranddriver.gr 766
8. www.autogreeknews.gr 1.074
9. www.caroto.gr 2.081
10. www.motornews.gr 2.190
11. www.carzine.gr 2.568
12. www.gonews.gr 3.546
13. www.carwall.gr 3.927
14. www.motori.gr 4.426
15. www.highoctane.gr 4.451
16. www.enkinisi.gr 7.167
17. www.automoto.com.gr 10.402
18. www.epitrohon.gr 16.460
19. www.autoliveris.gr 16.596
20. www.4drivers.gr 17.574
21. www.topspeed.gr 21.656
22. www.motorsite.gr 23.343
23. www.auto-internet.gr 36.361
24. www.trcoff.gr 36.857
25. www.ixauto.gr 54.358
* οι αριθμοί αφορούν τη θέση του Μέσου στην Ελλάδα
** μέτρηση 21/11/2016
*** το alexa ανέφερε σήμερα μόνο την παγκόσμια κατάταξη στις 28/11 οπότε αφήσαμε αυτή της περασμένης εβδομάδος.
——————————————————-
Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Εντάξει… Όσοι κατάλαβαν, κατάλαβαν! Κάτι σαν το… «δεν περιγράφω άλλο»!!!