Του Βασίλη Σαρημπαλίδη
Στον κόσμο του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι τα πάντα είναι γρήγορα, από τα αυτοκίνητα, τους οδηγούς Στο WRC όλα γίνονται πάρα πολύ γρήγορα…μέχρι και τους μηχανικούς. Ο στόχος όλων όσων συμμετέχουν είναι η κορυφή, οπότε όλα πρέπει να λειτουργούν ρολόι καθώς ο χρόνος είναι πολύτιμος.
Το έχουμε δει κατά τη διάρκεια των service park όπου οι μηχανικοί δίνουν μάχη με το χρόνο για να επαναφέρουν το αγωνιστικό αυτοκίνητο στην αρχική του κατάσταση προκειμένου να είναι ετοιμοπόλεμο για την αμέσως επόμενη ειδική διαδρομή.
Με λίγα λόγια κάθε πρόβλημα που παρουσιάζεται ή κάθε αλλαγή σε ρυθμίσεις κ.λπ. πρέπει να γίνουν σε χρόνο ντε-τε.
Κάνουμε το πείραμα…
Για να καταλάβουμε πως όλα γίνονται πολύ γρήγορα κάνουμε ένα απλό πείραμα. Όπως θα δείτε και στο Το αυτοκίνητο ανηκει πλέον στον πρωταθλητή αναβάσεων Μάριο Ηλιόπουλο…σχετικό video του zougla.gr, τοποθετούμε προβολείς για νυχτερινή οδήγηση σε ένα αγωνιστικό πολύ ψηλών προδιαγραφών.
Κάνουμε το πείραμα στο Peugeot 307cc WRC που έτρεχε παλαιότερα ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Marcus Gronholm και το οποίο σήμερα ανήκει στην συλλογή του οδηγού αγώνων και πρωταθλητή Ελλάδος στις αναβάσεις (κατηγορία Formula Saloon) Μάριου Ηλιόπουλου.
Με τη βοήθεια των μηχανικών Γιάννη Κελεσίδη και Σωτηρίας Τσακίρη διαπιστώνουμε πως σε μόλις 14 δευτερόλεπτα μπορούν άνετα και χωρίς… κόπο να τοποθετηθούν οι προβολείς νυχτερινής οδήγησης, χρόνος που σε κανονικούς ρυθμούς αγώνα θα ήταν σίγουρα ακόμα χαμηλότερος…
Το 307cc WRC με αριθμό «καρότσας» Νο2
Να σημειώσουμε πως το συγκεκριμένο σπάνιο αγωνιστικό αυτοκίνητο είναι αυτό που φέρει την «καρότσα» Νο2 στον κόσμο και είναι από τα ελάχιστα λειτουργικά (έτοιμο για αγώνα) που υπάρχουν.
Δείτε το σχετικό video…
———————————————————————————————————————