Tου Βασίλη Σαρημπαλίδη
Τις τελευταίες ημέρες ολοένα και φουντώνουν τα σενάρια για νέους ελέγχους ανασφάλιστων οχημάτων Το 2017 είχαμε ρεκόρ ασφαλισμένων οχημάτων (6,26 εκατ.) στην Ελλάδα…που ως γνωστών κυκλοφορούν κατά… χιλιάδες στους ελληνικούς δρόμους.
Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα της περυσινής χρονιάς όπου από τα μέσα του χρόνου οπότε και διενεργήθηκε η πρώτη διασταύρωση, διαπιστώθηκε πως οι ασφαλίσεις οχημάτων αυξήθηκαν κατά 510.000 σε σχέση με τα προηγούμενα έτη! Για πρώτη φορά μάλιστα τα ασφαλιστήρια συμβόλαιο άγγιξαν τα 6,26 εκατ. οχήματα.
Πολύ σύντομα αναμένεται να γίνει και νέα διασταύρωση στοιχείων γεγονός που πρέπει να βάλει τους… ανασφάλιστους σε σκέψη. Πολλοί έχουν την αίσθηση πως δεν χρειάζεται να ασφαλίσεις το όχημά σου. Τι πραγματικά ισχύει; Πότε δεν είμαστε υποχρεωμένοι να το κάνουμε;
Μία περίπτωση
Στην πραγματικότητα ένας είναι ο λόγος που δεν χρειάζεται να ασφαλίσουμε το όχημά μας και αυτός Μόνο όταν έχουμε καταθέσει πινακίδες κυκλοφορίες δεν είμαστε υποχρεωμένοι να έχουμε ασφαλισμένο το όχημά μαςόταν δεν το κυκλοφορούμε. Αυτό δεν αφορά στην ακινησία αλλά στην περίπτωση που έχουμε καταθέσει τις πινακίδες.
Με λίγα λόγια αν έχουμε πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας και έχουμε παρκαρισμένο το αυτοκίνητό μας ακόμα και σε κλειστό γκαράζ, είμαστε υποχρεωμένοι να το έχουμε ασφαλισμένο. Σε αντίθετη περίπτωση υπάρχουν κυρώσεις όπως αφαίρεση πινακίδων, αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας και φυσικά χρηματικό πρόστιμο.
Αξίζει να σημειώσουμε και την περίπτωση που εμπλακεί ανασφάλιστο όχημα σε ατύχημα ή και δυστύχημα. Στην περίπτωση αυτή, το επικουρικό κεφάλαιο αναλαμβάνει να καλύψει και να αποζημιώσει εκείνους που υπέστησαν σωματικές βλάβες, ωστόσο στη συνέχεια στρέφεται κατά του ιδιοκτήτη του ανασφάλιστου οχήματος που προξένησε το ατύχημα για να διεκδικήσει το ποσό που κατέβαλε.